Czym tak naprawdę jest SEO?

Codziennie bywam na różnych forach o marketingu i od czasu do czasu odbywają się dyskusje na temat branży SEO i etyki, jaka w niej obowiązuje. Po wzięciu udziału w wielu debatach stało się oczywiste, że głównym problemem jest fakt, że nie ma dwóch identycznych firm SEO i nie ma jednolitej metodologii, z której by korzystały.

Bardzo trudno jest wypowiadać się na temat całej branży, ponieważ dyskusyjne jest, czym dokładnie jest „SEO”. Większość firm utrzymuje w tajemnicy swoją metodologię i strategie – każda firma jest zupełnie inna i oferuje bardzo różne wyniki.

Fakt 1: Nie ma jednolitej metodologii SEO. Search Engine Optimization jest faktycznie definiowane przez Wikipedię jako proces poprawy ruchu i pozycji w SRRP.

Fakt 2: Skuteczność kampanii SEO zależy od struktury witryny, jej zawartości, słów kluczowych, zastosowanej metodologii i popularności. Strona nie może zajmować tylko pozycji dla dowolnego losowego słowa kluczowego. SEO to nie voodoo. To połączenie logiki, rozwiązywania problemów i marketingu. Jeśli Twoja witryna nie oferuje użytkownikom żadnej wartości, prawdopodobnie nie będzie dla niej miejsca w rankingu.

Fakt 3: Niektórzy „SEOwcy” fachowo zajmują się optymalizacją , a inni po prostu manipulują wynikami korzystając z niedozwolonych taktyk. Oczywiście wszystko to jest sprzedawane jako „SEO”. Nieetyczne pozycjonowanie zapewnia wyniki za wszelką cenę i jest zawsze krótkoterminowe (zwykle kończy się tzw. filtrem). Etyczne otwiera wiele możliwości i zapewnia długoterminowe korzyści.

Fakt 4: Większość firm zajmujących się pozycjonowaniem stron zarabia niezależnie od tego, czy Twoja witryna uzyska jakieś wyniki. Wdrażany jest pomysł A, B i C i przechodzimy do następnego klienta. Agencje żyją nadzieję, że strona będzie „rankować”. Jeśli tak się nie stanie, zawsze znajdą innych „klientów”.

Fakt 5: Większość firm SEO stosuje zarówno etyczne, jak i nieetyczne strategie linkowania. Aby zmaksymalizować zyski, firmy SEO bardzo często kupują masowe podlinkowanie, linki do witryn ze spamem lub sprzedają duże pakiety z linkami do katalogów. Jest to niemal standard na rynku.

Nie sądzę, że jest uczciwe sądzenie całej branży bez zastanawiania się, co jest w niej nie tak i jak firmy zajmujące się pozycjonowaniem zasługują na uwagę. Jak więc dokładnie określimy co jest dobre, a co złe? Jestem związany z branżą SEO od prawie 10 lat. Widziałem wewnętrzne funkcjonowanie wielu firm. W połączeniu z licznymi postami w sieci Web i debatami na forum, w których omawiano te same problemy, stworzyłem listę najczęściej występujących problemów.

Problem 1: Odpowiedzialność za wyniki

Nie jest tajemnicą, że zdecydowana większość firm SEO nie bierze odpowiedzialności za wyniki. Faktem jest, że żadna firma SEO nie może zagwarantować wyników (a jeśli tak, to cię okłamują). Faktem jest również, że klient podejmuje ryzyko inwestując w agencję, która mówi: „Zrobimy, co w naszej mocy”. Specjaliści zajmujące się pozycjonowaniem gwarantują „Optymalizację” witryny, ale bez ujawnienia metodologii.

Żadna inna branża nie sprzedaje produktu bez gwarancji i określonej listy prac, które zostaną zakończone. Oczywiście praca SEO to w zasadzie sprzedaż informacji i zachowanie specyfiki metodologii jest ważne, ale połączenie tajemnicy i braku odpowiedzialności za wyniki naprawdę sprawia, że kampanie SEO są ryzykowne. Jak więc firma SEO może zmniejszyć ryzyko dla klienta i zapewnić najlepszą jakość usług?

Odpowiedź 1: Wycena motywacyjna

Jedynym realnym sposobem na zmniejszenie ryzyka jest jego podział. Dzięki cenom motywacyjnym firma SEO może pobierać określony procent całkowitego kontraktu (powiedzmy 70%), aby pokryć swoją własność intelektualną i czas, podczas gdy resztę ceny kontraktu (pozostałe 30%) przeznacza zachętę do pracy. To pierwszy krok do podziału ryzyka. Daje klientowi pewność, że firma wierzy w swoją metodologię, a także nakłada część obciążenia finansowego na siebie. Jednak bardzo niewiele firm zajmujących się pozycjonowaniem stron jest skłonnych ponieść takie ryzyko niezależnie od tego, czy klient uzyska wyższe pozycje.

Problem 2: Nieetyczna optymalizacja

Niestety, nieetyczna optymalizacja jest nadal spotykana dość często. Szkoda również, że „SEO” zostało omyłkowo pomylone z „Blackhat SEO”. To wciąż największy problem dla agencji. Popularna teoria mówiąca, że wszystkie firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron stosują „metody czarnego kapluesza” to jak mówienie, że każdy kto wysyła e-maile, jest spamerem. Ponieważ na najwyższych pozycjach zarabia się sporo pieniędzy, zawsze będzie istniał rynek dla nieetycznego SEO i spamu. Dopóki firmy nie zdadzą sobie sprawy, co jest etyczne i nieetyczne – tzw. Blackhat SEO będzie rozwijać się nadal. Sprawia to, że cała branża wygląda źle i nie odzwierciedla realnego obrazu.

Odpowiedź 2: Etyczna Optymalizacja

Nie ma szybkiego i łatwego rozwiązania problemu optymalizacji w tej branży. Warto testować, badać i wykluczać nieskuteczne systemy, a te które działają – ulepszać. Wiele firm stosuje bardzo ryzykowne i często nieetyczne pozycjonowanie w oparciu o niebezpieczne metodologie. Ale niestety, nie dowiesz się tego, jeśli nie zapytasz o np. Case Study.

Etyczna optymalizacja ma na celu zwiększenie dostępności witryn dla wyszukiwarek i poprawę w wynikach wyszukiwania. Problem polega na tym, że wyszukiwarki nie chcą ujawniać tego co uważają za nieetyczne, ponieważ w zasadzie dostarczałyby listę luk w swoich algorytmach, dzięki którym można by nadal skutecznie manipulować wynikami. Ten zamknięty cykl rozwiązać może jedynie bezpośrednie ulepszanie algorytmu oraz rosnąca etyka w biznesie.

Podstawowe zasady etycznej optymalizacji:

Każda kampania, która nie jest zgodna z poniższymi zasadami, wykorzystuje nieetyczne techniki optymalizacji i należy jej unikać.

1.) To, co widzi użytkownik i co widzi wyszukiwarka, powinno być dokładnie takie samo. Niczego nie ukrywaj.

2.) Twoje słowa kluczowe (i wynikająca z nich optymalizacja) powinny dokładnie odzwierciedlać zawartość strony. Słowa kluczowe powinny zawsze odzwierciedlać tematykę witryny.

3.) Nie twórz stron wyłącznie dla wyszukiwarek. Witryna powinna zawsze być skierowana do obu grup odbiorców (użytkowników i wyszukiwarek). Optymalizacja jest konieczna tylko dla użytkowników. Skupianie się wyłącznie na wyszukiwarkach oznacza kłopoty.

4.) Nie bierz udziału w manipulacjach takich jak farmy linków, linki zbiorcze, piramidowe lub jakiekolwiek inne nieetyczne manipulowanie twoim rankingiem Google PageRank. Linki przychodzące powinny być powiązane z zawartością Twojej witryny i zawsze powinieneś wiedzieć, kto kieruje do Ciebie i skąd pochodzą.

Problem 3: Oprogramowanie

Wraz z rozwojem branży SEO nastąpiła również automatyzacja SEO. Pierwszą rzeczą, którą o której każdy potencjalny klient powinien wiedzieć jest to, że wszystkie skuteczne kampanie SEO są niestandardowe. Nie ma listy kontrolnej elementów, które będą działać dokładnie tak samo na każdej stronie. Jeśli firma SEO tak twierdzi to nie przeprowadza pełnej optymalizacji, a kampania jest nieskuteczna. Dobra optymalizacja ulepsza architekturę strony, zawartość tekstową i kod.

Odpowiedź 3: Kampania Niestandardowa

„Oprogramowanie SEO” może być tanie i niedrogie, ale dostajesz to, za co płacisz. Każde narzędzie, która ma na celu zautomatyzowanie SEO, nigdy nie będzie w 100% skuteczne. Jeśli chcesz przekształcić samochód uliczny w samochód wyścigowy – nie musisz dodawać do niego pasków wyścigowych.

Warto przyjrzeć się architekturze naszej strony. Pamiętaj, że zdecydowana większość „oprogramowania SEO” służy albo do tworzenia stron przejściowych albo po prostu dostarcza dane o Twojej witrynie (dane, które są już bezpłatne dla wszystkich w sieci). Dobre kampanie SEO uwzględniają zarówno użytkownika, jak i wyszukiwarki.

A nie jedną lub drugą. Firma zajmująca się pozycjonowaniem powinna mieć rozległą wiedzę na temat UX oraz aspektów technicznych. Aby stworzyć kampanię, która zapewni wysoki zwrot z inwestycji trzeba mieć też doświadczenie. Ostatecznym celem zawsze powinny być leady i sprzedaż. Zbudowanie nieukierunkowanego ruchu często prowadzi do bardzo wysokich współczynników odrzuceń i bardzo niskiej konwersji.

Wniosek

Przeprowadź swoje badania. Dowiedz się, czego oczekujesz od agencji optymalizacyjnej, a następnie zadaj właściwe pytania. Upewnij się, że przedstawiciel z którym rozmawiasz wie, co sprzedaje. Jeśli tego nie zrobi skreśl go na początku. Wiele firm SEO stosuje taktyki twardej sprzedaży. Zadaj im poniższe pytania i zobacz, co mają do powiedzenia.

1.) Jak oceniasz słowa kluczowe? Jeśli firma SEO po prostu optymalizuje słowa kluczowe wysyłane do niej przez klienta, kampania SEO zaczyna się na bardzo chwiejnym gruncie. Należy przeprowadzić analizę słów kluczowych, biorąc pod uwagę liczbę wyszukiwań we wszystkich głównych wyszukiwarkach i względną konkurencję dla tych słów.

2.) Czy planujesz tworzenie linków pod kątem wybranych słów kluczowych?

3.) Czy optymalizacja pomoże również poprawić komfort korzystania z witryny? Właściwa architektura i użyteczność idą w parze z SEO i pomagają zwiększyć zwrot z inwestycji.

4.) Czy mój model przychodów wpływa na wybór słów kluczowych i optymalizację jako całość? Żadna firma SEO, która nie przeprowadza optymalizacji w oparciu o grupę docelową, NIE zapewnia efektów.

Podsumowując. Korzystaj z rozwiązań i pracy agencji w ostrożny sposób. Zadawaj niewygodne pytania i zmuszaj je do tego, aby na nie odpowiadały!

Partner artykułu: https://seochess.pl/

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię