Czym zajmuje się agencja kreatywna?

Agencje kreatywne stanowią alternatywę dla tradycyjnych agencji marketingowych. Wyróżniają się przede wszystkim świeżym, nieszablonowym podejściem i kompleksowością podejmowanych działań. Ten opis, choć często spotykany, nie mówi jednak wiele o tym, co taki podmiot może faktycznie zaoferować firmie. W takim razie, czym naprawdę zajmuje się agencja kreatywna?

Typowe zadania agencji kreatywnej

Każda agencja kreatywna może być nieco inna, czy to w zakresie dokładnej listy świadczonych usług, czy zasad współpracy. Jest jednak kilka takich elementów oferty, które pojawiają się najczęściej i na które warto zwrócić największą uwagę. 

Pierwszy z nich to branding, czyli wszelkie działania związane z budowaniem marki, a także zarządzeniem nią. Chodzi o to, aby marka zaistniała w świadomości odbiorców, była zapamiętywana i kojarzona w pozytywny sposób. Co może składać się na taką usługę? W zależności od okoliczności branding może obejmować m.in. pomoc w doborze nazwy, projektowanie identyfikacji wizualnej czy planowanie strategii marki.

Kolejna kwestia to reklama „tradycyjna”. Chodzi tutaj przede wszystkim o różnego rodzaju materiały reklamowe, z którymi potencjalny klient będzie miał do czynienia przed zakupem. Wszelkiego rodzaju fotografie produktowe, reklamy outdoor (np. banery), ulotki i nie tylko. Mamy jednak XXI wiek, więc na tym marketing się nie kończy. 

Dużą rolę odgrywa także digital marketing, czyli marketing cyfrowy, który w kontekście agencji kreatywnej może obejmować m.in. projekt strony WWW lub interfejsu aplikacji mobilnej. Jego częścią, ale na tyle dużą, że wydziela się ją często jako osobną kategorię usług, są wszelkie działania związane z mediami społecznościowymi, np. prowadzenie profili i przeprowadzanie kampanii reklamowych.

Własny dział marketingu czy agencja kreatywna — co wybrać?

Przed tym dylematem stają przede wszystkim nowe firmy, ale też przedsiębiorcy, którzy dotychczas nie prowadzili działań marketingowych na szerszą skalę, a chcieliby to zmienić. Postawienie na własny dział marketingu daje duże możliwości w zakresie nadzoru i kontroli działań marketingowców, wiąże się jednak z bardzo dużymi kosztami, w wielu przypadkach nie będzie więc odpowiednią opcją. Ponadto, jeśli zespół jest mały lub nieistniejący, zanim będzie można na dobre rozpocząć działania, trzeba przygotować się na wielomiesięczny proces rekrutacji i wdrożenia.

Dla kontrastu zewnętrzna agencja reklamowa ma już skompletowaną i doświadczoną kadrę, więc może wystartować z projektem znacznie szybciej. Jej usługi wiążą się też z mniejszą ilością komplikacji: płacimy za konkretne usługi, które wykonają osoby niebędące pracownikami naszej firmy. Nie musimy martwić się w związku z tym programami socjalnymi, szkoleniami i innymi wyzwaniami związanymi z zatrudnianiem pracowników, które generują dodatkowe koszty. W związku z tym obecnie outsourcing marketingu jest bardzo popularnym rozwiązaniem.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię