InPost Mobile – nowa usługa nadawania paczek za pomocą aplikacji

Nie budzi żadnych wątpliwości to, że przesyłki kurierskie firmy InPost są najpopularniejszą formą odbierania jak i wysyłania paczek na terenie Polski. Spółka znana jest z wprowadzania na rynek niekonwencjonalnych rozwiązań, czego przykładem są same Paczkomaty, które w bardzo krótkim czasie zrewolucjonizowały system przesyłowy. Niewątpliwy sukces organizacji to także nieustanny rozwój i stałe wychodzenie naprzeciw potrzebom swoich klientów, czym charakteryzuje się nowa usługa umożliwiająca nadawanie paczek w aplikacji InPost Mobile.

Przesyłki kurierskie w aplikacji InPost Mobile

Aplikacja mobilna firmy InPost już od dłuższego czasu zdobywa coraz większą liczbę odbiorców, dzięki stale dodawanym udogodnieniom, zarówno w odbiorze paczki jak i jej nadaniu. Do tej pory mogliśmy otwierać już zdalnie skrytki przy użyciu kodu QR lub kodu odbioru, co znacznie skróciło czas spędzony przy Paczkomacie. Sama aplikacja posiada też szereg funkcji umożliwiających śledzenie paczki zarówno swojej, jak i bliskich czy znajomych. Wystarczy do tego numer telefonu, a InPost Mobile samo będzie wysyłać nam powiadomienia. 

Wszystko zostało tak skonstruowane, żeby zarówno adresat jak i odbiorca paczki mogli wykonać wszystkie kroki szybko i w jednym miejscu. Za samą przesyłkę  można zapłacić momentalnie, przy pomocy usług Blik, a w 2021 ma zostać wprowadzona pełna możliwość wykonywania szybkich przelewów, używania karty kredytowej oraz środków w sklepie Google Play i App Store. Adresowanie paczek za pomocą aplikacji to kolejny ukłon firmy w stronę klientów, która ceni ich czas i wygodę.

Nadanie paczki w InPost Mobile

Już od dłuższego czasu spółka głośno sygnalizowała działania zmierzające do ułatwienia procesu nadawania przesyłki w Paczkomacie. Wraz z wyjściem najnowszej wersji aplikacji (3.0.0), użytkownik otrzymuje możliwość nadania paczki w pilotażowej formie. Bardzo dużym udogodnieniem jest to, że przesyłki kurierskie nadawane przez aplikacje nie wymagają załączenie drukowanego formularza czy naklejania etykiety. Nadaną paczkę można opłacić na ten moment za pomocą wygodnej płatności Blik, czyli zapłaty mobilnej za pomocą 6-cyfrowego kodu. Jednak już w najbliższych miesiącach, ma pojawić się opcja wybrania karty kredytowej czy szybkiego przelewu gotówkowego. 

Kilka szybkich kroków

Samo korzystanie z nowej funkcji w aplikacji mobilnej jest bardzo proste, a przyjazne instrukcje tak naprawdę prowadzą nas samych. InPost Mobile to bardzo intuicyjna platforma, jednak warto przedstawić, jak wygląda wykorzystanie najnowszych możliwości aplikacyjnych w praktyce:

  • Tak samo jak w przypadku klasycznej wysyłki, należy zapakować paczkę i dostosować ją do jednego z 3 rozmiarów skrytek
  • W menu aplikacji, na samym dole wystarczy kliknąć ikonkę ze strzałką (nadaj), a następnie wybrać Paczkomat, do którego wysyłamy paczkę lub wpisać inny adres docelowy
  • Wypełniliśmy już wszystkie niezbędne informacje, zostaje nam zapłata w formie Blik. Po błyskawicznym zaksięgowaniu otrzymujemy 9-cyfrowy kod nadania wraz z kodem QR
  • Ostatnim krokiem, jest umieszczenie przesyłki w dogodnym dla nas Paczkomacie. Będąc już na miejscu, wystarczy zeskanować otrzymany wcześniej kod nadania lub wpisać go ręcznie w panelu. Po otwarciu się skrytki wkładamy przesyłkę na swoje miejsce. 

Bez wątpienia firma InPost to innowacja w branży przesyłek kurierskich. Możliwość nadawania paczek za pomocą kilku kliknięć i brak konieczności oznakowania paczki fizycznie to odejście od starych, niepraktycznych już metod wysyłania przesyłek.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię