Jak budować wizerunek w mediach społecznościowych?

Mówi się, że “nie ma Cię na FB, nie istniejesz”. Mimo że odnosi się to najczęściej do kont osobistych, nie sposób ukryć, że podobnie jest również z firmowymi! Obecnie bez działań w social media trudno o zbudowanie wizerunku w Sieci. Posiadanie profili na FB i IG to w zdecydowanej większości przypadków absolutne minimum, choć oczywiście nie wystarczy tylko założyć konta na tych portalach. Budowanie wizerunku w mediach społecznościach to złożony temat, o którym można byłoby pisać nie jeden czy dwa teksty, a całą serię artykułów. Postanowiliśmy podjąć jednak wyzwanie i opisać “w pigułce” najważniejsze kroki, jakie należy wykonać, by działania w social media były jak najbardziej efektywne i przyczyniły się do sukcesu firmy.

Wizerunek marki zależy od wielu działań

To sformułowanie jest bardzo ogólne, ale najlepiej odzwierciedla to, od czego chcemy zacząć. Dziś skupiamy się na budowaniu wizerunku w mediach społecznościowych, ale to nie jedyne działania, które warto podjąć. Nie można zapomnieć również o dbaniu o dobry PR, marketing także poza Siecią i employer branding. Na wizerunek wpływa wiele aspektów i o wszystkie trzeba odpowiednio zadbać.

Działania wizerunkowe w mediach społecznościowych – zasady

Zarządzasz firmą i stoisz przed zadaniem “zbudowania” kont w mediach społecznościowych? A może masz już profile, które jednak – zamiast pomagać Ci w marketingu – “psują” wizerunek firmy? Pamiętaj, że zawsze jest dobry moment na rozpoczęcie działań w mediach społecznościowych. Ba, im szybciej zaczniesz się tym interesować, tym lepiej! Poznaj kilka podstawowych zasad działań firmowych w social media.

Stwórz zaangażowaną społeczność wokół marki!

Już sama nazwa “media społecznościowe” wiele “mówi” o sensie ich powstania, czyli budowaniu społeczności! Nawet jeżeli będziesz publikować najbardziej interesujące treści, a nie uda Ci się przyciągnąć nimi uwagi odbiorców, działania w social media nie będą efektywne. W jaki sposób tworzyć zaangażowaną społeczność? Bądź blisko obserwatorów, bierz pod uwagę ich potrzeby i nie pozostawiaj ich wątpliwości bez komentarza! Daj im odczuć, że są dla Ciebie ważni, a oni odwdzięczą się lojalnością i wiernością marce.

Odpowiadaj na komentarze – również negatywne!

Niezwykle ważnym aspektem prowadzenia działań wizerunkowych jest bieżące moderowanie profili w SM. Administratorzy kont często popełniają jeden z podstawowych błędów, czyli nie reagują na komentarze fanów, a te negatywne wręcz usuwają. Tak być oczywiście nie powinno. Moderowanie komentarzy jest bardzo istotne, wręcz konieczne. Powinno się odpowiadać na każdą informację zwrotną od obserwatorów, a jeżeli pojawią się również negatywne – nie można bać się stawiać im czoła! Zresztą, często już samo udzielenie odpowiedzi na takie komentarze jest traktowane jako coś pozytywnego i potrafi zmienić podejście do firmy czy marki o 180 stopni!

Publikuj regularnie, nie bądź nudny!

Jak często publikujesz w mediach społecznościowych? Jeżeli chcesz rzeczywiście zadbać o swój wizerunek w Sieci, nie możesz “milczeć” tygodniami! Publikuj regularnie, kilka razy w tygodniu i zaskakuj obserwatorów interesującymi treściami. Organizuj co jakiś czas konkursy, nagradzaj zaangażowanych obserwatorów, zadawaj zagadki, twórz quizy… Możliwości jest naprawdę wiele! Oczywiście, nie musisz robić od razu tego wszystkiego, ale trochę urozmaicenia jeszcze nikomu nie zaszkodziło!

Chcesz sprzedawać? Nie poprzestawaj na treściach jedynie sprzedażowych!

Błędem wielu kont firmowych jest to, że jedynymi rodzajami postów, jakie się na nich pojawiają, są te sprzedażowe. Ludzie nie lubią natomiast takiej monotonii! O ile – wiadomo – powinny się one pojawiać, by obserwatorzy nie zapominali o sensie Twojej działalności, nie mogą stanowić niemal 100% wszystkich Twoich działań w mediach społecznościowych! Dbaj o swój wizerunek, tworząc również posty edukacyjne, informacyjne czy “rozrywkowe”! Uchyl rąbka tajemnicy, co ciekawego dzieje się w Twojej firmie, jakie macie sukcesy, co ostatnio zrobiliście… Przekonaj się, że dzięki temu treści sprzedażowe będą lepiej odbierane!

Wspieraj działania organiczne kampaniami reklamowymi!

Jeśli, mimo stosowania się do wszystkich powyższych uwag, zasięgi Twoich postów Cię nie satysfakcjonują, pamiętaj, że zawsze możesz wspierać swoje działania organiczne kampaniami FB Ads. Pozwoli Ci to na dotarcie do nowych odbiorców i poszerzenie bazy obserwatorów. Jeżeli nie wiesz, jak to zrobić, zawsze możesz skorzystać z pomocy profesjonalistów.

Pozwól sobie pomóc i zadbać o wizerunek Twojej marki w SM!

Chcesz skupić się na core biznesie Twojej firmy, a działania wizerunkowe oddelegować firmie zewnętrznej? To bardzo dobry pomysł. Dzięki niemu – Ty będziesz mieć czas na strategiczne działania, a Twoja marka na tym nie tylko nie ucierpi, a wręcz skorzysta! Agencję kreatywną KoboSystem wyróżnia doświadczenie, kreatywność, zaangażowanie i elastyczne podejście do Klientów. To sprawdzony i wiarygodny partner wielu firm z różnych branż. Przekonaj się o tym osobiście, podejmując współpracę w zakresie budowania wizerunku w mediach społecznościowych.

Ostatnie Wpisy

Kiedy warto rozpocząć pozycjonowanie firmy?

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to jedna z najlepszych taktyk na uzyskanie rozpoznawalności w wyszukiwarce Google. Warto o nie zadbać w zasadzie już...

Najpopularniejsze walutowe pary handlowe

Ludzie inwestują w rozmaite pary handlowe, takie jak Forex, materiały surowe (jak złoto, miedź) i akcje, aby zyskać dobry zwrot inwestycyjny. Rynek...

Płyty drogowe z tworzywa – zalety i wady

Płyty drogowe wykonane z tworzywa sztucznego to ciekawa alternatywa dla klasycznych, betonowych lub gumowych płyt drogowych. Co je wyróżnia, jakie są ich...

Biuro open space – Zdesk podpowiada, jak je zaaranżować

Moda na otwartą przestrzeń biurową przyszła ze Stanów Zjednoczonych. Początek XX wieku zaowocował koncepcją budowania bliższych relacji między pracownikami i usprawniania przepływu...

Podatki w Niemczech – najważniejsze informacje

Nasi zachodni sąsiedzi mają rozbudowany system podatkowy, który opiera się na różnych rodzajach danin publicznych. Podatki w Niemczech opierają się m.in. na...

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię