Jak wybrać odpowiedni pomysł na biznes?

W dobie Internetu właściwie każdy może pozwolić sobie na założenie własnego biznesu. Nie potrzeba w tym celu ani dużego kapitału, ani bogatej wiedzy. Wystarczy ciekawy pomysł. Skąd go wziąć? No właśnie, to już wcale nie musi być takie proste. W naszym poradniku przedstawimy Ci sposoby na znalezienie inspiracji, które mogą poprowadzić Cię do otwarcia własnej firmy!

Jak znaleźć pomysł na biznes?

Niektórym może wydawać się, że założenie własnego biznesu wymaga osiągnięcia na miarę opatentowania nowego wynalazku. Nic podobnego! Ludzie bogacą się zazwyczaj na zupełnie prozaicznych działalnościach. Aby znaleźć odpowiedni pomysł na firmę, możesz wykorzystać jedną z poniższych metod:

Wykorzystaj swoje zainteresowania

Trudno wyobrazić sobie kogoś, kto nie chciałby zarabiać na własnej pasji. Takie rozwiązanie pozwala połączyć przyjemne z pożytecznym, więc nic dziwnego, że wiele osób próbuje tego dokonać. Sztuka ta okaże się tym łatwiejsza, im bardziej interesujące jest Twoje hobby dla innych ludzi. Jeśli interesujesz się więc językami obcymi, zaoferuj klientom prowadzenie korepetycji. Jeżeli przyjemność sprawia Ci natomiast tworzenie biżuterii, zacznij sprzedawać ją w Internecie. Może się okazać, że pomysł na biznes jest bliżej, niż myślisz!

Skup się na problemach innych

Twoja działalność musi odpowiadać na potrzeby konsumentów. W przeciwnym razie nie uda Ci się sprzedać żadnego produktu ani usługi. Zanim założysz firmę, przeanalizuj więc rynek pod kątem popytu na określone dobra. Możesz wykorzystać w tym celu darmowe narzędzia, takie jak Google Trends, lub ankiety przeprowadzane nawet wśród znajomych.

Wykorzystaj istniejący pomysł

Prawdopodobieństwo, że wymyślisz produkt lub usługę, które nie są jeszcze obecne na rynku, jest bardzo nikłe. Twoja działalność będzie raczej stanowiła udoskonalenie już istniejącego biznesu. Zastanów się więc nad tym, jakie marki robią na Tobie wrażenie i dlaczego. Poszukaj też ich słabych stron i problemów, które Twoja firma mogłaby rozwiązać. Im lepiej dostosujesz specyfikę działalności do potrzeb i oczekiwań konsumentów, tym większa szansa na sukces.

Sposoby szukania pomysłów na biznes

O ile wymienione wyżej metody polegają przede wszystkim na biernej inspiracji otaczającą Cię rzeczywistością, o tyle pomysłów na biznes możesz poszukiwać także w aktywny sposób. Z pomocą przyjdzie Ci oczywiście Internet, będący prawdziwą kopalnią wiedzy. Gdzie warto się rozejrzeć?

Kody PKD

Czasami możesz nawet nie zdawać sobie sprawy, jakie firmy funkcjonują na rynku. Dowiesz się tego, przeglądając listę kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności. Każda osoba prowadząca biznes w naszym kraju musi bowiem zarejestrować swoją markę i przypisać do niej wybrany numer PKD. Jeśli dopiero szukasz pomysłu na własną firmę, spróbuj się więc zainspirować w taki sposób.

Grupy na Facebooku

Na Facebooku zrzeszają się ludzie, których łączą bardzo różne aspekty – od wspólnego miejsca zamieszkania, przez podobne zainteresowania, aż po branże, w jakich działają. Warto więc użyć wyszukiwarki na tym portalu, aby zapoznać się z wyspecjalizowanymi grupami, których członkowie wymieniają się wiedzą, poglądami i wskazówkami.

Quora

Quora to miejsce działające podobnie do tradycyjnego forum internetowego. Poruszane są tam właściwie wszystkie możliwe tematy. Gdy jeden użytkownik zada pytanie, inni udzielają mu po prostu odpowiedzi. Szukając pomysłu na biznes, możesz więc wybrać interesujący Cię wątek spośród wielu kategorii, a dodatkowo rozwiać wszelkie związane z nim wątpliwości.

Sprzedaż internetowa – najlepszy pomysł na biznes

Jednym z pomysłów na biznes o największym potencjale jest sprzedaż internetowa. Działalność w tym zakresie można rozpocząć szybko i tanio, więc trudno się dziwić, że tak wielu początkujących przedsiębiorców wchodzi na rynek e-commerce. Zazwyczaj decydują się oni na jedno z trzech popularnych rozwiązań:

Własny sklep internetowy

Prowadzenie własnego sklepu internetowego pozwala stać się częścią jednego z najszybciej rozwijających się segmentów rynku. To absolutny filar sprzedaży w sieci. Co ważne, dzięki nowoczesnym platformom e-commerce, otwarcie działalności tego typu jest wyjątkowo szybkie i łatwe. Wystarczy, że zdecydujesz się na taką platformę jak Sky-Shop i wybierzesz odpowiadający Twoim potrzebom abonament. W jego cenie otrzymasz między innymi:

  • intuicyjny kreator stron internetowych,
  • gotowe integracje z setkami hurtowni,
  • bramki płatności i usługi kurierskie,
  • integracje z dodatkowymi kanałami sprzedaży,
  • dostęp do podstawowych narzędzi marketingowych,
  • aplikację mobilną do zarządzania sklepem,
  • wsparcie techniczne.

Allegro i inne marketplace’y

Wielu początkujących sprzedawców unika zakładania własnego sklepu, ograniczając się do portali zakupowych, takich jak Allegro. Największy w Polsce marketplace oferuje oczywiście ogromne możliwości, pozwalając na dotarcie do milionów konsumentów o sprecyzowanych potrzebach. Serwis gwarantuje także dostęp do cenionych na rynku programów lojalnościowych (np. Allegro Smart) i atrakcyjnych funkcji marketingowych. Cenę za wszystkie te udogodnienia stanowi zwiększona trudność w budowie rozpoznawalności marki. Należy pamiętać także o prowizjach obniżających ostateczne zyski ze sprzedaży.

Na podobnej zasadzie działają inne portale aukcyjne oraz porównywarki cen. Do najpopularniejszych narzędzi tego typu należą:

  • Empik
  • Marketplace
  • Amazon
  • eBay
  • Morele
  • Ceneo

Najlepszym pomysłem na biznes okaże się prawdopodobnie połączenie sprzedaży w sklepie z wykorzystaniem zewnętrznych portali. Na szczęście jest to bardzo łatwe do zrobienia, a wszystko dzięki integracjom dostępnym na takich platformach jak Sky-Shop. Gwarantują Ci one dostęp do czytelnego panelu administracyjnego, w którym możesz wygodnie obsługiwać zamówienia ze wszystkich kanałów jednocześnie.

Dropshipping

W przeciwieństwie do dwóch opisanych wyżej rozwiązań, to ostatnie nie jest konkretnym miejscem w sieci. Dropshipping to pewien model logistyczny, z którego można korzystać zarówno w przypadku sklepu internetowego, jak i Allegro. Polega na współpracy z hurtowniami, które w imieniu właściciela e-commerce’u zajmują się magazynowaniem, pakowaniem i wysyłką produktów. Sprzedawca natomiast pozyskuje klientów, utrzymuje z nimi kontakt i zazwyczaj obsługuje ewentualne zwroty zamówień. Za towar płaci dostawcy dopiero w momencie, kiedy sam go sprzeda. To wszystko sprawia, że unika ryzyka inwestycyjnego i znacząco redukuje wydatki na logistykę.

Dropshipping ma mnóstwo zalet, wśród których zdecydowanie najważniejsza jest oszczędność pieniędzy i czasu. Dzięki temu sprzedawca może skoncentrować się na działaniach marketingowych i rozwoju marki. Założenie i prowadzenie sklepu w tym modelu jest oczywiście bardzo proste, a stoją za tym – po raz kolejny – odpowiednie funkcje oprogramowania abonamentowego. Korzystając na przykład ze Sky-Shop, w kilku kliknięciach możesz zintegrować swój e-commerce bądź konto na Allegro z wybranymi hurtowniami dropshippingowymiWszystkie produkty trafią do Twojej oferty automatycznie, dzięki czemu błyskawicznie i niemal bezkosztowo wejdziesz na rynek.

Jak wybrać odpowiedni pomysł na biznes? Podsumowanie

Aby znaleźć pomysł na biznes, wcale nie musisz silić się na coś oryginalnego. Najlepiej zrobisz, jako inspirację wykorzystując swoje zainteresowania i wiedzę. Staraj się też odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, udoskonalając produkty lub usługi, które już znasz. Pamiętaj przy tym, że największym potencjałem cechuje się rynek e-commerce, który dzięki takim narzędziom jak Sky-Shop jest dostępny właściwie dla każdego!

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię