Jak założyć sklep internetowy?

Od wielu lat coraz częściej konsumenci wybierają zakupy online. Zwiększony popyt na takie usługi jest także wynikiem pandemii – kiedy wszystkie sklepu były zamknięte, wielu nieprzekonanych wcześniej, zrozumiało, jak wygodne i przydatne mogą być zakupy online. Nic więc dziwnego, że wiele sklepów przenosi się do sieci, by zwiększyć swój krąg klientów. Jak więc założyć taki sklep? O czym trzeba pamiętać? Jakie oprogramowanie sklepu wybrać? Podpowiadamy w niniejszym artykule!

Pomysł to podstawa

Jeśli zastanawiasz się nad biznesem online i po głowie chodzi ci sprzedawanie produktów – to może być za mało. Musisz dokładnie określić, w czym chcesz się specjalizować, jaki masz pomysł, co cię wyróżni wśród ogromnej dzisiaj konkurencji. Nie wystarczy mieć sklepu – trzeba wiedzieć, jak sprzedawać, promować swoje usługi. Doskonale, jeśli jesteś ekspertem w dziedzinie i oprócz produktów możesz dzielić się także twoją wiedzą – to zwiększa zaufanie potencjalnych klientów. Zanim więc podejmiesz jakiekolwiek kroki w celu założenia sklepu, dokładnie przemyśl, na czym opierać się ma jego działalność. 

Oprogramowanie sklepu internetowego

Niezależnie od wielkości i zakresu, każdy sklep internetowy powinien posiadać wydajną platformę, która umożliwi sprzedaż produktów online. Przy wyborze swojego oprogramowania e-commerce, upewnij się, aby zwrócić uwagę na to, które aspekty są najważniejsze: czy jest dostęp do pomocy w twoim języku ojczystym, czy platforma ta obejmuje możliwości SEO, które plasują stronę wyżej w wyszukiwaniach internautów, czy posiada wszystkie niezbędne ci funkcje? 

Oprogramowania są zarówno darmowe, jak i płatne, dlatego mamy możliwość testowania ich i dopasowywania do swojego biznesu.

Platformy czy własna strona?

Masz dwa sposoby, aby zbudować swoją stronę. Możesz albo zatrudnić firmę informatyczną, która zaprojektuje całą zawartość dla ciebie lub wybrać jedną z gotowych platform. Musisz brać pod uwagę, że własny sklep od podstaw będzie co prawda lepiej do ciebie dopasowany i odpowiadał twoim potrzebom, ale co za tym idzie – będzie droższy i będziesz dłużej czekać na jego powstanie. Tutaj dowiesz się ile kosztuje założenie sklepu internetowego. Jeżeli zależy ci na czasie, skorzystaj z gotowych rozwiązań – z platform e-commerce.

Dobre teksty

Musisz także pamiętać o tym, jak ważny jest tekst na stronie. Opisy przedmiotów powinny być zlecone profesjonalistom, którzy sprawią, że potencjalni klienci dowiedzą się o produkcie wszystkiego, w przystępnej formie. To bardzo ważne, bo suche dane techniczne to często za mało. Tekst może sprawić, że sklep stanie się bardziej intuicyjny. 

Założenie sklepu internetowego wydaje się w dzisiejszych czasach dla sprzedawców niemal koniecznością, ale warto mieć świadomość, że cały ten proces jest wymagający, w związku z tym należy go dokładnie zaplanować. Chodzi tutaj nie tylko o samą stronę czy platformę, lecz także kwestie marketingu, SEO czy doboru produktów. Warto przemyśleć dokładnie te kwestie, by miejsce było jak najbardziej profesjonalne i przyciągało klientów.

Promocja biznesu

Internet stał się doskonałym narzędziem reklamowym dla firm każdej wielkości. Jedną ze strategii w szczególności wartych rozważenia jest łączenie działań w różnych kanałach marketingu online np. poprzez działania reklamowe (płatne), pozycjonowanie stron, content marketing, prowadzienie profili w mediach społecznościowych itd. Świetnym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie jest prowadzenie bloga. Możesz skorzystać z darmowych narzędzi takich jak Planer Słów Kluczowych Google i na tej podstawie sprawdzić, jakie słowa kluczowe związane z działalnością firmy interesują potencjalnych klientów, a następnie tworzyć angażujące treści, które odpowiedzą na ich pytania i zachęcą do zakupów.

Wysyłanie newslettera to prosty sposób na nawiązanie kontaktu z subskrybentami i dzielenie się informacjami o wydarzeniach, które mogą być dla nich istotne. Możliwości są praktycznie nieograniczone – od wysyłania e-maili związanych konkretnie z produktami/promocjami w Twoim asortymencie lub jakimkolwiek konkursem, który właśnie trwa; upewnij się tylko, że zawierają one coś interesującego, aby nie zawieść tych, którzy poświęcą swój czas na czytanie maila. Nadawca tych wiadomości powinien zawsze utrzymywać zainteresowanie czytelnika, będąc kreatywnym podczas pisania treści.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię