Coraz więcej Polaków szuka usług i produktów właśnie przez Internet. Jeżeli zatem prowadzisz działalność gospodarczą, nie możesz pozwolić sobie na nieobecność w sieci. Zobacz, które trendy zdominowały 2021 rok w branży projektowania witryn www. Być może niektóre z nich zainspirują Cię do odświeżenia firmowej strony.
Trend numer 1: szybko ładujące się strony
O uwagę internautów w sieci każdego dnia konkurują setki tysięcy stron internetowych. Dlatego też użytkownicy Internetu stają się coraz bardziej niecierpliwi i nie chcą czekać, aż dana witryna całkowicie się załaduje. Jeśli zatem chcesz przyciągać nowych odbiorców na swoją stronę, zadbaj o to, aby firmowa witryna wczytywała się bardzo szybko. Może to zapewnić hosting WordPress https://jak-zrobic-strone.pl/hosting-wordpress/.
Trend numer 2: animacja 2D i 3D
Coraz więcej firm stawia na nowoczesne formy przekazu treści. Nie da się ukryć, że elementy interaktywne znacząco podnoszą jakość strony i przyciągają uwagę znacznie bardziej niż statyczne akcenty. Animacja 2D i 3D jest idealna do prezentowania wartości marki, storytellingu, przedstawiania funkcjonalności produktów i usług, a także ukazywania faktur, niuansów i detali. Mikroanimacje pojawiają się na stronach www reprezentujących bardzo różne branże – począwszy od architektury, wideofilmowania, poprzez branżę odzieżową i obuwniczą, a na studiach kreatywnych skończywszy.
Trend numer 3: minimalizm
Żyjemy w czasach natłoku informacji i przebodźcowania. W opozycji do tego stanu rzeczy pojawił się trend minimalizmu, który opanował już modę, architekturę, dekoratorstwo i lifestyle. Coraz odważniej wkracza do branży projektowania witryn internetowych. Nieduża liczba przycisków, symboliczna wręcz ilość tekstu na stronie, wielkoformatowe grafiki i filmy – to wszystko sprawia, że odbiór nowoczesnych stron jest przyjemniejszy, a prezentowane treści bardziej przejrzyste.
Trend numer 4: asymetria i ilustracja
Klasyczne, uporządkowane układy stron z wyrównanymi kolumnami jak od linijki powoli odchodzą do lamusa. Znacznie bardziej atrakcyjne stają się asymetryczne layouty, które bardziej przyciągają wzrok. Mają też w sobie więcej artystycznych inspiracji i szaleństwa. W parze z asymetrią układu strony idzie też popularność ilustracji. Rysowane odręcznie motywy nadają witrynie osobowości i odróżniają je od witryn postawionych na gotowych, powtarzalnych szablonach.
Trend numer 5: treści wideo
Dobre wideo jest w stanie przekazać więcej niż 1000 słów. Pobudza emocje, dostarcza wrażeń, a konsumpcja treści odbywa się w wielu wymiarach. Bez wątpienia daje ogromną przewagę wobec tekstu pisanego czy statycznej grafiki. W tym roku wideo is king! Sięgają po niego zarówno sklepy z wyposażeniem sportowym, właściciele pensjonatów, restauracji, jak też przedsiębiorcy prowadzący hale produkcyjne czy sklepy wysyłkowe. Wideo może być zarówno inspirujące, jak też bardziej techniczne, stając się narzędziem do przekazywania merytorycznych treści. Może mieć też charakter czysto wizerunkowy i służyć prezentacji firmy.