Uczenie maszynowe – co to jest?

Machine learning to jeden z najbardziej ekscytujących i szybko rozwijających się obszarów nauki i technologii. W ostatnich latach  ta dziedzina związana ze sztuczną inteligencją zdobywa ogromną popularność. Powodem jest wszechstronne zastosowanie w różnych dziedzinach, takich jak analiza danych, rekomendacje, marketing, tworzenie treści  i wiele innych. W dzisiejszym artykule przybliżymy pojęcie “machine learning”. Przedstawimy również najważniejsze zagadnienia związane z nim.  Zapraszamy zatem do lektury!

Czym jest uczenie maszynowe?

Machine learning możemy przetłumaczyć jako “uczenie maszynowe”. Uczenie maszynowe to dziedzina technologii, w której maszyny są w stanie „uczyć się” na podstawie danych, które użytkownicy do nich wprowadzają. Często sztuczna inteligencja jest w stanie samodzielnie znajdować odpowiedzi na różne problemy w zasobach Internetu lub w bazach danych.

Dzięki takiemu działaniu, z biegiem czasu maszyny stają się coraz lepsze. Proces “szkolenia” sztucznej inteligencji polega na zapamiętywaniu wzorców i zachowań, które są odkrywane podczas analizy danych, jak Big Data. Dzięki temu, maszyna jest w stanie analizować nowe informacje i podejmować decyzje na podstawie wcześniejszych doświadczeń. Gdy popełnia błąd, a użytkownik (administrator) poprawia je, maszyna zapamiętuje taką “lekcję”.

Szkolenie sztucznej inteligencji

Aby uczenie maszynowe było skuteczne, konieczne jest trenowanie systemu, tak aby unikać błędów i sytuacji, które można byłoby przewidzieć. W ten sposób, uczenie maszynowe pozwala na automatyzację procesów i zwalnianie człowieka z konieczności wykonywania powtarzalnych prac. To właśnie dlatego uczenie maszynowe jest coraz bardziej popularne w wielu dziedzinach, od marketingu po medycynę.

Najczęściej proces szkolenia jest dość czasochłonny, a także dość kosztowny. Z tego względu często firmy udostępniają bezpłatnie pierwsze wersje narzędzi wykorzystujących uczenie maszynowe. Gdy staną się dostatecznie dobre, firmy mogą pobierać za to opłaty.

Jak wykorzystać uczenie maszynowe w biznesie?

Wykorzystanie machine learning w biznesie możliwe jest na wiele sposobów. Przede wszystkim sztuczna inteligencja może bardzo szybko wykonywać prace, które dla człowieka są dość nudne, a czasem czasochłonne. Algorytmy wykorzystujące AI i uczenie maszynowe sprawdzają się jako wsparcie w działach związanych z księgowością, marketingiem, a także analizą danych. Dopracowane programy w mig znajdują odpowiedzi na stawiane im pytania, a przeszukanie ogromnych baz danych nie stanowi dla nich problemu.

Poza zastąpieniem pracowników w najprostszych pracach, uczenie maszynowe jest też wykorzystywane w znacznie bardziej innowacyjny sposób. Firmy coraz częściej korzystają z możliwości sztucznej inteligencji w procesie tworzenia modeli biznesowych. Najbardziej zaawansowane programy prowadzą dziś prace naukowe, a banki używają ich w procesie analizy zdolności kredytowej klientów.

Więcej ciekawych informacji na temat zastosowania sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego znajdziesz w serwisie aibusiness.pl.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię