Wygodne biurka do biura – co wziąć pod uwagę?

Efektywny pracownik to taki, któremu w czasie wykonywania obowiązków zawodowych nie odczuwa niewygody. Skutecznym sposobem na wyeliminowanie dyskomfortu w pracy umysłowej jest odpowiednio dopasowane ergonomiczne biurko i wygodne krzesło. By spełniały swoje funkcje, warto wziąć pod uwagę kilka podstawowych czynników, takich jak wymiary mebli oraz ergonomię pracy.

Wysokość biurka – jaka jest optymalna?

Odpowiednio dobrana wysokość biurka jest niezwykle istotnym wskaźnikiem w ergonomii pracy. To ona odpowiada za zachowanie prawidłowej postawy ciała i wyeliminowanie potencjalnych problemów zdrowotnych, dotyczących kręgosłupa. Optymalna wysokość biurek biurowych jest ściśle powiązana z ustawieniem monitora, który jest jednym z podstawowych narzędzi pracy w biurze. Zasadniczo przyjmuje się, że ekran powinien być na wysokości oczu pracownika – należy zatem ustawić blat w taki sposób, by osiągnąć taki efekt.

Wysokość biurka – jak dopasować ją do wzrostu?

Wysokość standardowych biurek oscyluje w granicach 73-77 cm. Jest to wymiar odpowiedni dla osób mierzących około 170 cm wzrostu. Jeśli chodzi o biurka do biura, przy których pracują osoby wyższe, ich blat powinien znajdować się przynajmniej na wysokości 80 cm. Analogicznie – w przypadku osób niższych wysokość biurka nie powinna przekraczać 70 cm. Najlepszym rozwiązaniem w biurach są oczywiście meble z funkcją regulacji wysokości blatu, jak model Stand Up R od Mikomax.

Wymiary biurka – co wziąć pod uwagę?

Oprócz wysokości liczy się również powierzchnia blatu. Warto dostosować ją do charakteru pracy. Osoby, które w biurze spędzają cały czas, powinny mieć do dyspozycji większy blat niż pracownicy mobilni, dla których biurka biurowe nie są głównym stanowiskiem pracy, bo większość czasu spędzają na przykład na spotkaniach w siedzibach klientów. Ci pierwsi potrzebują miejsca na klawiaturę, mysz, dodatkowy monitor czy teczki z papierowymi dokumentami. Tym drugim może wystarczyć natomiast niewielkie biurko, na którym zmieści się laptop oraz kubek z kawą.

Wymiary biurka a ergonomia – o czym pamiętać?

Ergonomia to nic innego, jak dostosowanie stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb pracownika, tak by wyeliminować czynniki negatywnie wpływające na jego wydajność oraz zdrowie. Ergonomiczne, czyli po prostu wygodne biurka do biura, powinny wpływać na zachowanie prawidłowej pozycji podczas pracy. By odciążyć kręgosłup, należy pamiętać o krótkich przerwach spędzanych z dala od biurka. Idealnym rozwiązaniem jest także regularna zmiana pozycji z siedzącej na stojącą, którą umożliwiają elektryczne biurka Balance od Mikomax.

Wysokość biurka i krzesła – jak je dopasować?

Nawet najlepsze biurko nie spełni swojej funkcji, jeśli nie będzie współgrało z fotelem. Wygodne krzesło do biurka również musi być odpowiednio ustawione, aby wspierać właściwą postawę ciała. Optymalna wysokość siedziska to taka, przy której uda oraz kręgosłup tworzą kąt prosty. Przedramiona pracownika mają swobodnie spoczywać na blacie. Podłokietniki powinny znajdować się na tym samym poziomie co blat, a cała powierzchnia stóp – na podłodze.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię