Automatyczna analityka e-commerce – co zyskasz i czego się dowiesz?

E-commerce nieustannie zwiększa swój udział w sprzedaży detalicznej, co oznacza, że z rosnącym potencjałem rośnie także konkurencja, dlatego trzeba się na nią coraz uważniej oglądać i optymalizować ofertę w taki sposób, by była jak najbardziej atrakcyjna dla klientów. Pomogą Ci w tym narzędzia do automatycznej analityki e-commerce. Dowiedz się, w jaki sposób pomogą Ci rozwinąć swój e-sklep.

Na czym polega automatyczna analityka e-commerce?

Analityka e-commerce polega na bieżącym zbieraniu wielu danych na temat ofert konkurencji oraz swojej sytuacji na rynku, które pomogą Ci podjąć skuteczną politykę cenową swojego sklepu internetowego, przekonać klientów do wyboru Twojej oferty oraz poprawić swoje pozycje w wynikach wyszukiwania porównywarek cenowych czy marketplace’ów. Dane te dotyczą między innymi wysokości cen, występujących promocji oraz dostępności ofert na rynku.

Czy nie da się tego zrobić ręcznie?

Ilość danych, jaką trzeba przeanalizować w celu poznania rynku i zastosowania odpowiedniej polityki cenowej czy podjęcia innych kroków, mających na celu wzrost wskaźników sprzedaży oraz przychodów, jest bardzo duża. Jako że konkurencja nie pozostaje bierna, ale również aktualizuje swoją ofertę, dane mogłyby bardzo szybko się zdezaktualizować z powodu:

  • zmiany oferty przez konkurencję,
  • pojawienia się nowej oferty lub nowego gracza na rynku;
  • zakończenia danej oferty.

Konkurencja jest bardzo liczna, a jej portfolia bardzo bogate. Stąd też ręczna analiza danych byłaby syzyfową pracą, w dodatku niosącą ryzyko błędu ludzkiego. Stąd też znacznie pewniejszym sposobem są narzędzia Dealavo – Analityka e-commerce, które dodatkowo wsparte pracą specjalistów w krótkim czasie dostarczają dane na temat ofert konkurencji i Twojej sytuacji na rynku e-commerce.

Korzyści dla Twojego sklepu internetowego

Znając dane na temat cen i działań konkurencji, możesz podjąć stosowne kroki. Często polegają one na obniżeniu ceny danego towaru lub wprowadzeniu czasowej promocji. Jednak na tym nie koniec. Optymalizacja ceny może przynieść Ci korzyści, także po jej podniesieniu, np. w sytuacji, kiedy masz monopol na dany produkt, u konkurencji występuje chwilowy brak towaru lub Twoja cena jest wyraźnie niższa niż druga najniższa cena na rynku.

Optymalizując cenę w stosunku do ofert konkurencji, walczysz nie tylko o to, by przekonać do swojej oferty konsumenta, który szuka oferty z najniższą ceną. Oprócz tego zyskujesz wysokie pozycje w porównywarkach cen czy wynikach wyszukiwania swoich produktów w sklepach internetowych i markeplace’ach, takich jak Allegro czy Amazon. Przekłada się to na częstsze odwiedziny w Twoim sklepie i większe szanse na sprzedaż. Ale przede wszystkim zwiększasz przychody ze sprzedaży poprzez podniesienie jej wolumenu lub podwyżkę cen.

Darmowa analiza sklepu – przekonaj się, że warto

Możesz za darmo przekonać się, w jaki sposób dane, które zdobędziesz podczas analityki e-commerce, pozwolą Ci rozwinąć swój biznes. Na stronie Dealavo dostępna darmowa analiza sklepu, dzięki której dowiesz się:

  • czy Twój e-sklep jest konkurencyjny;
  • kto z konkurencji ma najniższą ofertę;
  • jak wielu konkurentów jest na rynku, na którym działa Twój sklep;
  • jakie masz możliwości, by uatrakcyjnić swoją ofertę.

Otrzymując raport z analizy Twojego e-commerce’u, odniesiesz korzyści w długiej perspektywie, optymalizując swoje oferty na tle konkurencji i reagować na bieżąco reagować na jej działania.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię