Aż 77 procent internautów choć raz zrobiło zakupy przez Internet*. 77 procent! To zdumiewająca liczba, a można się spodziewać, że odsetek kupujących w sieci będzie nadal rósł. Masz sklep, ale nie istnieje w sieci? To zmień to jak najszybciej. Masz e-sklep, ale klientów za mało? To zmień swój internetowy sklep.
Budowa sklepu internetowego to konieczność i możliwość rozwoju
Życie bez internetu zasadniczo staje się coraz bardziej mało realne i uciążliwe. Podłączenie do sieci daje ogromne możliwości i ułatwia nam codzienne funkcjonowanie. O ile nie musimy mieć kont społecznościowych, tak poszukiwanie informacji w Internecie stało się naszą codziennością. W sieci szukamy „namiarów” na dobrą kosmetyczkę, pizzerię, restaurację, sklep z częściami motoryzacyjnymi, polecanych filmów, książek i wiele innych. Coraz częściej decydujemy się też na zakupy przez internet. Wypełniamy nasze wirtualne koszyki sprzętem elektronicznym, ubraniami a nawet artykułami pierwszej potrzeby. Bo tak jest taniej i wygodniej. Dla właścicieli sklepów wirtualne witryny to z jednej strony wyzwanie, ale i ogromna szansa rozwoju.
Budowa sklepów internetowych w oparciu o PrestaShop
Większość sklepów internetowych opiera się na oprogramowaniu zwanym PrestaShop. To rozbudowane narzędzie dające duże możliwości stworzenia sklepu internetowego skrojonego pod profil firmy, ale także będącego odpowiedzią na potrzeby potencjalnych klientów.
Od strony właściciela budowa sklepu internetowego (https://www.dogo.pl/oferta/budowa-sklepow-internetowych.html) na PrestaShop daje możliwość zintegrowania sklepu z odpowiednim oprogramowaniem księgowo – magazynowym jak np. Symfonia, Wapro czy Navireo), wystawianie faktur, zarządzanie zamówieniami a nawet śledzenie przesyłek. I to wszystko widoczne jest w jednym panelu administracyjnym. Dodatkowo sklep można zintegrować z ogromnymi platformami sprzedażowymi jak np. Allegro (co już na „starcie” zwiększa możliwości dotarcia do nowego klienta).
Mało tego możliwe jest także zarządzanie kilkoma sklepami z tego samego panelu, a nawet zarządzanie sklepami w różnych wersjach językowych i obsługujących różne waluty (daje to ogromne możliwości ekspansji na dodatkowe rynki zbytu).
Tworzenie sklepów internetowcy. Naliczanie rabatów, pozycjonowanie
W internetowym sklepie możemy także automatycznie naliczać rabaty. A nawet różnicować ceny w zależności od grupy odbiorców (to trochę przebiegłe, ale finansowo opłacalne dla właściciela sklepu). Do tego budowa sklepu internetowego na PrestaShop wspiera pozycjonowanie strony, a to oznacza, że możemy pokazywać się wyżej w wynikach wyszukiwania i trafić do większej liczby klientów niż nasza konkurencja (a o to przecież chodzi!). Dzięki zbudowaniu odpowiedniego sklepu internetowego możemy także analizować zamówienia czy porzucone koszyki (czyli sprawdzamy co ktoś kupuje, albo dlaczego rezygnuje i w odpowiedni sposób możemy reagować wysyłając np. newsletter z przypomnieniem albo dodatkowym rabatem, zachęcając ich jednak do kupienia wybranego towaru).
Sklep internetowy ma dać to, czego szuka klient
Od strony klienta można stworzyć użyteczny serwis oferujący produkty w prosty i czytelny sposób tak żeby użytkownik za pomocą kilku kliknięć odszukał to, czego potrzebuje i z łatwością to kupił. To także możliwość wyszukiwania porządnych produktów, jak również przyjemna grafika i możliwości skorzystania z różnych form płatności jak paypall czy przelewy24.pl. I oczywiście przejrzyste treści zaspokajające ciekawość klienta opatrzone zdjęciami, wideo, komentarzami i opiniami.
Tworzenie sklepu internetowego oddaj w ręce tych, którzy się na tym znają
Trzeba sobie uświadomić, że przeniesienie sklepu do sieci to konieczność. Nie jest to jednak coś złego. Wprost przeciwnie, to rozwój i ogromne możliwości. Warto jednak wiedzieć, że budowa sklepu internetowego to trudne zadanie i nie warto iść tutaj na skróty. E-sklep to ogromna wirtualna maszyna, której nie można zbudować byle jak, bo nie będzie działać dobrze. Jak się zatem za to dobrze zabrać? Najlepiej skorzystać ze sprawdzonej firmy, która ma w soim porfolio wiele podobnych realizacji. Stworzenie dobrego sklepu internetowego to dobra i opłacalna inwestycja, która w konsekwencji przełoży się na zyski finansowe. Im lepszy sklep, lepiej wypozycjonowany, lepiej odpowiadający na potrzeby klientów, tym wyższy zysk dla właściciela. A przecież o to chodzi!
*Tak wynika z badania „E-commerce w Polsce” przygotowanego przez Gemius