Call Center: Czy nadszedł czas, aby przejść na pracę zdalną?

Praca zdalna staje się rzeczywistością dla coraz większej liczby firm. Wiele contact center również podążyło za tym trendem. Czy Ty również musisz zdecydować się na call center w chmurze? Jeśli tak, jakie są tego zalety? Spróbujmy się tego dowiedzieć.

Dlaczego wirtualne call center jest optymalnym wyborem teraz?

Wirtualne call center to call center, w którym agenci nie muszą obsługiwać połączeń z jednego biura. Mogą oni odbierać i wykonywać połączenia, przetwarzać czaty na żywo i wiadomości e-mail z dowolnego miejsca, nawet z różnych lokalizacji geograficznych i stref czasowych. Oprogramowanie call center w chmurze, w tym Voiptime Cloud, jest tym, co umożliwia takie centra telefoniczne. 

Dlaczego teraz jest to optymalny wybór? Wirtualne call center dają Ci przewagę konkurencyjną, którą przedstawimy poniżej. Co więcej, są one niezwykle istotne w dobie pracy zdalnej. Pandemia COVID-19 sprawiła, że homeworking stał się popularny zarówno wśród call centers, jak i pracowników. 

Utrzymanie ciągłości biznesu

Jest to jeden z głównych powodów, dla których firmy przestawiły się na pracę zdalną na całym świecie. Ze względu na wprowadzane tu i ówdzie blokady, trudno jest utrzymać stabilny przepływ pracy w biurze. To samo dotyczy call center. Wirtualne oprogramowanie call center działa w chmurze, dzięki czemu można pozbyć się bólu głowy związanego ze sprzętem. Wszystko, czego potrzebuje Twój wirtualny agent call center, to zestaw słuchawkowy i komputer lub laptop ze stabilnym łączem internetowym. Wówczas będzie on obsługiwał połączenia z każdego miejsca.

Efektywność kosztowa

Prowadząc call center w siedzibie firmy, musisz inwestować w oprogramowanie, sprzęt i infrastrukturę; wydawać pieniądze na wynajem biura i płacić rachunki za media; zatrudniać informatyków do utrzymania sprzętu. Wirtualne rozwiązanie call center oferuje alternatywę pozwalającą na obniżenie kosztów. Ponieważ Twoi agenci mogą pracować z dowolnego miejsca, nie musisz myśleć o wynajmowaniu powierzchni biurowej, jak również o pomieszczeniach dla nieporęcznych serwerów. 

Czas wdrożenia

Zazwyczaj uruchomienie call center w siedzibie firmy zajmuje 2-4 tygodnie. Wirtualne call center może być wdrożone w znacznie krótszym czasie. Na przykład rozwiązanie call center w chmurze Voiptime Cloud wymaga 48 godzin czasu wdrożenia.

Skalowalność i elastyczność

Załóżmy, że prowadzisz outsourcingowe contact center i potrzebujesz więcej agentów do konkretnego projektu. Albo Twój biznes e-commerce się rozwija i musisz rozbudować call center. Co byś zrobił? W przypadku rozwiązania on-premise oznacza to konieczność wydania większej ilości pieniędzy na sprzęt i oprogramowanie, a także poszukiwania nowej przestrzeni biurowej. Wirtualne oprogramowanie call center wymaga znacznie mniej inwestycji. Wystarczy dokupić dodatkowe licencje użytkowników dla nowych agentów. Jest to dobra opcja dla firm sezonowych i outsourcerów, którzy nie mają stałej liczby pracowników.

Zwiększona produktywność

Ze względu na to, że wirtualne oprogramowanie call center jest oparte na chmurze ono pozwala na wdrożenie różnych funkcji, które pomagają zwiększyć produktywność. Nakreślmy niektóre z nich.

1) Dialery (Predictive, Power i Preview)

2) Integracje CRM

3) Inteligentne kierowanie połączeń

4) IVR

5) Webchat

Bezpieczeństwo danych

Jak już wspomnieliśmy, wirtualne rozwiązania call center są oparte na chmurze. Oznacza to również, że to oprogramowanie jest hostowane w certyfikowanych centrach danych, które naprawdę dbają o bezpieczeństwo danych.

Globalny zasięg

Wirtualne call center daje również globalną łączność w zakresie połączeń. Możesz zakupić numery lokalne i kontaktować się z klientami na całym świecie po przystępnych cenach. Na przykład rozwiązanie Voiptime Cloud call center pozwala Ci wejść na nowe rynki dzięki lokalnym numerom telefonicznym dla ponad 100 krajów.

Jak uruchomić wirtualne call center?

Dowiedz się więcej o przepisach dotyczących ochrony danych osobowych w Twojej branży. W niektórych przypadkach jesteś zobowiązany do przechowywania danych klientów w siedzibie firmy, więc rozwiązanie oparte na chmurze nie wchodzi w grę. Ponadto, lokalne przepisy mogą wymagać przechowywania danych klientów w obrębie granic danego kraju. Poznanie wszystkich tych szczegółów z wyprzedzeniem pomoże Ci podjąć bardziej świadome decyzje.

Opisz swoje zadania biznesowe. Napisz, jakie zadania musisz wykonywać za pośrednictwem rozwiązania wirtualnego call center. Pozwoli Ci to zdecydować, jakich funkcji potrzebujesz.

Przygotuj miejsca pracy swoich zdalnych agentów. Jak już powiedzieliśmy, wszystko, czego potrzebują Twoi zdalni agenci, to komputer lub laptop ze stabilnym połączeniem internetowym, telefon i/lub zestaw słuchawkowy.

Zalecamy korzystanie z przewodowego połączenia Ethernet, ponieważ Wi-Fi jest niestabilne i może powodować przerwy w połączeniach.

Wybierz odpowiedniego dostawcę oprogramowania. Poszukaj tego, który może dostarczyć Ci najlepiej działające rozwiązanie dla Twojego wirtualnego call center.

Dlaczego warto wybrać Voiptime Contact Center dla Twojego Wirtualnego Call Center?

  • Jest łatwe do wdrożenia. Możesz uruchomić nasze oprogramowanie w ciągu 2 dni roboczych.
  • Jest łatwe w użyciu. Nasz prosty i intuicyjny interfejs nie wymaga skomplikowanych szkoleń.
  • Jest skalowalne. Możesz płynnie dostosowywać swoje contact center do potrzeb sezonowych. Uruchamiaj nowe lokalizacje i zmieniaj liczbę agentów, kiedy tylko tego potrzebujesz.  
  • Rozwiązanie jest w pełni oparte na chmurze, dzięki czemu możesz ograniczyć koszty zakupu i utrzymania serwerów oraz stacjonarnych systemów telefonicznych. 
  • Zapewnia najwyższą jakość VoIP. Naszymi partnerami są najwyższej klasy operatorzy VoIP.
  • Wirtualne rozwiązanie call center typu „wszystko w jednym” – od samego początku otrzymujesz w pełni spersonalizowane rozwiązanie call center z ACD, inteligentnym routingiem połączeń, kolejkami mieszanymi, Power & Predictive dialery, narzędziami do monitorowania call center, narzędziami do zarządzania personelem itp. Twój menedżer może wykonywać codzienne zadania na własną rękę, bez zaangażowania personelu IT.

Wnioski

W dobie pracy zdalnej, wirtualne call center jest optymalnym rozwiązaniem dla tych, którzy dążą do większej elastyczności w tym nieprzewidywalnym świecie. Nie tylko pozwala firmom zachować ciągłość działania, ale także daje im nowe możliwości. Nasi eksperci z przyjemnością Ci pomogą.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię