Co musisz wiedzieć o kampaniach remarketingowych w Google Ads, aby skutecznie sprzedawać?
Jedną z popularnych strategii Google Ads jest tworzenie kampanii remarketingowych, które umożliwiają zarówno zbudowanie grupy lojalnych klientów, jak i zredukowanie liczby porzuconych koszyków.
Na czym polega kampania remarketingowa?
Kampanie remarketingowe, czyli śledzące, to jedna ze strategii PPC. Ich głównym celem jest nawiązywanie kontaktu z dotychczasowymi użytkownikami strony, który zapoznali się z ofertą i byli o krok od złożenia zamówienia, ale nie sfinalizowali transakcji.
Przyczyn takiego zachowania może być wiele. Jedne z nich to porównywanie cen pożądanego produktu w różnych sklepach internetowych lub analizowanie produktów konkurencyjnych marek. W efekcie decyzja zakupowa zostaje odłożona na bliżej nieokreślone „później”. Im dłużej użytkownik zwleka z zakupem, tym większe ryzyko, że zapomni o Twoim sklepie. Jak temu zapobiec?
Idealnym rozwiązaniem jest właśnie kampania remarketingowa w Google Ads (wcześniej Google AdWords). Umożliwia stworzenie spersonalizowanego komunikatu, który przypomina w atrakcyjny sposób o Twojej ofercie. Idealna reklama w kampanii remarketingowej powinna zachęcić odbiorcę do powrotu do strony i podjęcia decyzji zakupowej.
Więcej o innych rodzajach skutecznej strategii PPC możesz przeczytać w artykule na blogu agencji marketingowej adCookie.
Zalety kampanii remarketingowej w Google Ads
Największą zaletą remarketingu jest zwielokrotnienie przychodów poprzez redukcję porzuconych koszyków, zwiększenie liczby transakcji i wartości koszyka. Skuteczna kampania pomaga również zbudować grono odbiorców – spersonalizowane reklamy zwiększają poziom świadomości marki u potencjalnych klientów.
Jeżeli chcesz tworzyć atrakcyjne grafiki z kreatywnymi wezwaniami do działania, w tym do wykorzystania kodu rabatowego, wykorzystaj remarketing standardowy. Polega on na wyświetlaniu wcześniej przygotowanych reklam użytkownikom Twojej strony, kiedy przeglądają inne witryny. Możesz stworzyć unikalną promocję dla grupy osób, które spędziły w sklepie określony czas lub przeglądały wybraną kategorię produktów. Lista remarketingowa może obejmować także wszystkich użytkowników, którzy dokonali transakcji w wybranym okresie i których chcesz powiadomić o nowej akcji promocyjnej.
W przypadku remarketingu dynamicznego, który jest dostępny wyłącznie dla sklepów internetowych, możesz wyświetlać reklamy poszczególnych produktów lub usług. Materiały do promocji są pobierane z zasobów sklepu. To sprawia, że remarketing dynamiczny może działać w czasie rzeczywistym – od razu po opuszczeniu sklepu przez użytkownika, kiedy jest on najbardziej podatny na zakup.
W zależności od tego, czy klient zakończył transakcję, czy porzucił koszyk, możesz modyfikować przekaz. W przypadku porzuconych koszyków przydaje się zaoferowanie kodu rabatowego na produkt lub darmową wysyłkę.
Jeżeli zamówienie zostało zrealizowane, możesz wyświetlać produkty komplementarne do zakupionego, czyli takie, które doskonale go uzupełniają. Możliwe jest również uruchomienie kampanii dla klientów, którzy robili zakupy w Twoim sklepie, ale nie odwiedzili go od dłuższego czasu. Może zakupione przez nich produkty, np. filtry do kawy, się skończyły i warto przypomnieć o uzupełnieniu zapasów?