Co powinna zawierać reklama na YouTube?

YouTube to serwis, który powstał z myślą o dzieleniu się nagraniami wideo ze znajomymi, ale w krótkim czasie wyrósł na prawdziwego giganta. Dziś jest pełnoprawnym medium, a wiele osób ogląda zamieszczane tam materiały znacznie częściej niż programy w tradycyjnej telewizji. Z tego też powodu reklama na YouTube stała się niezwykle popularna. Sprawdź, co powinna zawierać, jeśli ma przynosić zamierzone efekty.

Na czym polega reklama na YouTube?

Reklamy w serwisie YouTube mogą przyjmować różne formy. Wyróżnia się jej dwa podstawowe typy: reklamę natywną i płatną.

Reklamy natywne opierają się na współpracy z twórcami działającymi w serwisie YouTube. Mogą mieć, np. formę recenzji lub testu danego produktu, lub też przedstawienia sposobów jego wykorzystania w praktyce. Tego rodzaju kampanie są trudniejsze w realizacji, ale dają bardzo duże możliwości. Odpowiednio zrealizowane mogą też zapewnić bardzo dobre rezultaty.

Reklamy płatne to przede wszystkim różnego rodzaju spoty emitowane przed lub w trakcie oglądania przez użytkownika wybranych treści wideo. Mogą przyjąć też formę sponsorowanego wyniku wyszukiwania, bannera pod filmem itp. YouTube daje szerokie możliwości ich wyświetlania oraz kierowania do określonych grup odbiorców. Istnieje możliwość zadecydowania, jakiej tematyce filmów lub nawet jakim konkretnym kanałom ma towarzyszyć Twoja reklama. Najpopularniejszą i jedną z najskuteczniejszych form tego typu promocji jest TrueView In-Stream, która najczęściej ma postać podobną do spotu telewizyjnego, a po kliknięciu przenosi użytkownika od razu na stronę reklamodawcy.

Sekrety skutecznej reklamy na YouTube

Wraz ze wzrostem popularności serwisu YouTube coraz więcej firm zauważa jego potencjał reklamowy. Oznacza to sporą konkurencję, a także pewne zmęczenie odbiorców wciąż powtarzającym się przekazem promocyjnym. Dlatego skuteczna reklama YouTube powinna być przede wszystkim ciekawa i oryginalna. Dokładne wskazówki co do jej cech i struktury zależą od typu reklamy. Jeśli jest to, np. spot pomijalny, który użytkownik może wyłączyć po 5 sekundach, najważniejszy będzie intrygujący początek, który zachęci do dalszego obejrzenia. Jeśli zaś reklama jest niepomijalna, powinna być bardzo zwięzła i konkretna.

Istnieje jednak kilka elementów, które powinna zawierać każda reklama na YouTube, niezależnie od typu. Są one związane z przyciągnięciem uwagi widza, przedstawieniem produktu i zasygnalizowaniem wezwania do działania. Warto wraz z każdą akcją promocyjną na YouTube pamiętać o:

  • przykuciu uwagi widza w pierwszych 5 sekundach (reklamy pomijalne można wyłączyć po tym czasie, natomiast niepomijalne Bumper Ads mogą trwać maksymalnie 6 sekund);
  • wykorzystaniu dobrze widocznych, wyraźnych napisów, szczególnie jeśli tekst jest ważnym elementem reklamy;
  • dopracowaniu strony graficznej, szczególnie w zakresie widoczności i wyrazistości;
  • podtrzymaniu uwagi widza poprzez zastosowanie ciekawej fabuły i dynamicznie prowadzonej narracji;
  • przedstawieniu cech i zalet przedmiotu reklamy, a także korzyści, jakie niesie dla użytkownika;
  • zdefiniowaniu potrzeby (powodu), dla którego warto sięgnąć po reklamowany produkt;
  • zaprezentowaniu konkretnej oferty lub wezwania do działania (call to action – CTA).

Istnieje wiele przykładów udanych kreacji, które sprawdziły się jako reklama YouTube. Warto skorzystać w tym zakresie ze wsparcia fachowców, by stworzyć maksymalnie skuteczny przekaz.

Reklama na YouTube – czy to się opłaca?

Właściwie przygotowana reklama na YouTube może być bardzo opłacalna! To najpopularniejsza witryna zaliczana do mediów społecznościowych i platforma, z której w 2020 roku korzystało aż 92% internautów! Wybór formatów reklam jest bardzo szeroki, co umożliwia ich dopasowanie do specyfiki promowanego produktu, a także budżetu marki. Współcześnie można z powodzeniem reklamować się na YouTube niewielkim kosztem, generując przy tym bardzo dobre wyniki. Starannie przygotowana kampania pomoże Ci osiągnąć cele związane zarówno z rozpoznawalnością czy wizerunkiem, jak i generowaniem leadów oraz sprzedażą. To narzędzie, którym na pewno warto się zainteresować.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię