Co to jest agencja kreatywna?
Agencja kreatywna, jak nietrudno się domyślić, tworzy zbiór osób postrzegających otaczający świat w nieco innym kształcie. Zespół agencji kreatywnej nadaje nowe znaczenie, kreuje, tworzy i rysuje dla stworzenia zupełnie innowacyjnej formy działania danej marki. Zadaniem agencji kreatywnej jest zatem szeroko rozumiana niestandardowa reklama, w celu zwiększenia liczby odbiorców danej usługi lub produktu. Sprawdźmy czym jeszcze zajmuje się agencja kreatywna, czym różni się od agencji reklamowej i od czego należy rozpocząć z nią współpracę?
Zasięg działania agencji kreatywnych obejmuje koncepcje tekstowe, graficzne, animacyjne oraz wideo. Nieszablonowe myślenie oraz różnorodność w podejmowaniu skutecznych działań pozwalają w sposób oryginalny i zachęcający dla odbiorcy spopularyzować i wypromować zasięgi danego produktu. Agencja kreatywna dba o wizerunek danej marki, nadaje jej nowe znaczenie, dzięki czemu może ona w innowacyjny sposób wyróżniać się na tle konkurencji.
Czy agencja kreatywna to agencja reklamowa?
Wbrew pozorom pojęcie agencji kreatywnej nie jest tożsame z agencją reklamową, gdyż rolą tej drugiej jest budowanie świadomości konsumenckiej. Agencje reklamowe koncentrują się wokół szeroko rozumianych strategii wizerunkowych lub sprzedażowych, by następnie zająć się ich skuteczną realizacją. Nowoczesna agencja reklamowa podejmuje działania stricte marketingowe w celu budowania wizerunku danego produktu na rynku. Tworząc przystępną i perswazyjną formę komunikacji z klientem, agencja reklamowa skupia się nad tym, by prowadzone przez nią akcje promocyjne posiadały cechy charakterystyczne ściśle powiązane z oczekiwaniami konkretnej grupy odbiorców.
Co mają do zaoferowania agencje kreatywne?
W agencjach kreatywnych pracują specjaliści szukających innowacyjnych i niecodziennych rozwiązań. Z uwagi na specyfikę działań agencje kreatywne zrzeszają osoby posiadające nieszablonowe podejście do kreatywności, które nie muszą posiadać wieloletniego doświadczenia. Zespół agencji kreatywnej działa na wielu polach, zajmując się szeroko pojętymi treściami, także w formie graficznej jak i wideo.
Strony internetowe
Coraz większe wymagania użytkowników względem jakości współczesnych stron internetowych każą tworzyć oryginalne projekty graficzne stron w oparciu o angażujące i przyciągające uwagę treści, dopracowane pod względem technicznym w najmniejszym szczególe. Agencja kreatywna JustIdea w oparciu o platformę WordPress tworzy nieszablonowe strony internetowe, dokonując ich optymalizacji i pozycjonowania, w celu wypromowania marki, usług lub produktu.
Sklepy internetowe
Nawet najlepszy produkt odpowiednio niezareklamowany, zniknie w czeluściach Internetu. Dlatego tak ważne są działania, mające na celu zwrócenie uwagi potencjalnych odbiorców na oferowany asortyment. Działania podejmowane w JustIdea dostarczają klientom sklepy internetowe, które nie tylko wyróżniają się na tle konkurencji ale przede wszystkim przyciągają uwagę kupujących. Korzystając z najlepszych rozwiązań e-commerce takich jak PrestaShop czy WooCommerce projekty sklepów internetowych w pełni odpowiadają wymagającym oczekiwaniom klientów, a odpowiednio zoptymalizowane i wypozycjonowane docierają do jak najszerszej grupy odbiorców także w mediach społecznościowych.
Projektowanie graficzne
Kreatywność specjalistów od projektów graficznych pozwala uatrakcyjnić wizerunek firmy, dzięki czemu jej odbiorcy chętniej sięgają po promowany asortyment. Tworząc kompletny wizerunek marki zaczynając od logotypu, przez identyfikację wizualną aż po kreację kampanii marketingowej agencja kreatywna JustIdea pomaga w uzyskaniu realnych efektów działań marketingowych, które zwiększają zasięgi danej produktu.
Marketing internetowy
Generowanie na wysokim poziomie komunikatów do odbiorców, z którymi najpewniej będziesz realizował swoje cele biznesowe jest niezwykle istotne, jeśli zależy nam na aktywnej sprzedaży i swobodnym kontakcie. Najnowsza technologia marketingowa działająca w oparciu o Performance Marketing w sposób niezwykle skuteczny tworzy sieć dostępu do najaktywniejszych odbiorców Twoich usług i produktów. Dzięki temu zawsze możesz liczyć na więcej.
Jak współpracować z agencją kreatywną?
Na samym początku współpracy, należy określić cele i dążenia, a także sprecyzować oczekiwania względem realizacji celów biznesowych. W zależności od dzielącej Was odległości i stopnia zaangażowania, ustalanie szczegółów współpracy może odbyć osobiście, w formie rozmowy telefonicznej lub wideorozmowy.
Pierwszy etap współpracy klienta z agencją kreatywną ma na celu:
- zapoznanie z zespołem kreatywnym pracującym nad Twoim konkretnym projektem stanowi pierwszą okazję do sprawdzenia, czy nadajecie na podobnych falach i omówienia najistotniejszych szczegółów projektu,
- podzielenie się swoim punktem widzenia i nakreślenie celów, które chcesz osiągnąć,
- stawianie pytań, nawet jeśli mogą wydawać się śmieszne – zawsze lepiej jest formułować wiele pytań, niż żałować, że współpraca nie odniosła wymiernych korzyści,
- ustalenie osoby kontaktowej, z którą zawsze będziesz mógł podzielić się nowymi pomysłami i wizjami, podczas zaangażowanej pracy reszty zespołu. Także z Twojej strony powinieneś wytypować osobę odpowiedzialną za ogólne zarządzanie projektem, pilnowanie terminów i kompletowaniu informacji zwrotnych,
Agencja kreatywna Kraków wyróżnia się na tle innych nieszablonowymi pomysłami i indywidualnym podejściem do tworzenia innowacyjnych koncepcji marketingowych – z nią osiągniesz swoje cele biznesowe!