To, jak niezwykle ważna jest widoczność w wyszukiwarkach, szczególnie w Google, jest wiadome przez każdą firmę i markę. Niestety nie każde przedsiębiorstwo może cieszyć się wysoką pozycją na liście wyników wyszukiwania. To może z kolei bezpośrednio wpływać na wyniki finansowe firmy. Jak zatem poprawić swoje wyniki wyszukiwania? Jak sprawić aby wyszukiwarka Google od razu po wpisaniu odpowiedniego hasła pokazywała wśród najwyżej notowanych wyników właśnie stronę naszej firmy? Na co zwrócić uwagę poprawiając indeksację strony, jakich błędów unikać i czy samemu również można zająć się pozycjonowaniem pod wyszukiwarkę Google?
1. Dlaczego warto aby strona była widoczna w wyszukiwarce Google?
2. Jak sprawdzić widoczność strony w wynikach Google?
3. Strona niewidoczna w Google – co może być tego przyczyną?
4. Jak zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google?
5. Czy samemu można poprawić widoczność strony w Google?
6. Jakie błędy sprawiają, że roboty Google nie indeksują strony wysoko w wynikach wyszukiwania?
7. Gdzie znaleźć informacje o tym jak optymalizować strony internetowe pod wyszukiwarkę?
Dlaczego warto aby strona była widoczna w wyszukiwarce Google?
Powodów dla których warto sprawić aby strona była widoczna w wyszukiwarce Google jest wiele. Przede wszystkim dzięki temu na twoją stronę będą w stanie trafić nowe osoby, potencjalnie zainteresowane nabyciem usług bądź produktów, które oferujesz. Trafią na nią także osoby, które były już klientami ale nie wchodzą na stronę z adresu URL tylko z linku w wyszukiwarce.
Jak sprawdzić widoczność strony w wynikach Google?
Jeżeli chcesz sprawdzić widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwania w Google, to musisz to sprawdzić w narzędziu Google Search Console. Narzędzie to posiada funkcję o nazwie „pełny raport”, gdzie możesz sprawdzić wszelkie informacje na temat widoczności twojej strony. Ciekawostką jest to, że w ten sposób dowiesz się nie tylko na temat pozycji, jaką twoja strona zajmuje w Google, ale również jaka jest ilość kliknięć w linki z poziomu danego wyniku wyszukiwania.
Strona niewidoczna w Google – co może być tego przyczyną?
Przyczyn niewidoczności strony w wynikach wyszukiwania w Google może być wiele. Jedną z nich może być brak mapy witryny czyli listy adresów URL tworzących strukturę strony. Przyczyną może być także złośliwe oprogramowanie lub nieczyste praktyki pozycjonerskie, które sprawiają, że roboty Google banują stronę i nie pozwalają jej wyszukać. Do zakazanych praktyk SEO należy zbyt duża ilość słów kluczowych, nieprawdziwe przekierowania czy też kopiowanie treści z innych stron. Niedozwolone jest także ukrywanie słów kluczowych a także posiadanie spamerskich stron zapleczowych.
Jak zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google?
Jeżeli strona niewidoczna w google jest twoim problemem to warto zastanowić się nad zwiększeniem jej widoczności. Jak to zrobić? Oczywiście sposobów i możliwości jest wiele. Możesz wydać pieniądze tak, aby strona była widoczna jako reklama jeszcze przed wynikami organicznymi. Jest to opcja dająca natychmiastowe wyniki jednak musisz mieć świadomość, że wielu ludzi z czystej przekory nie klika w reklamy. Zamiast tego możesz zainwestować w pozycjonowanie i SEO, które naturalnie podnoszą widoczność strony ale jednocześnie na efekty trzeba poczekać dłużej.
Czy samemu można poprawić widoczność strony w Google?
Mnóstwo może być powodów, przez które widoczność strony w Google jest na kiepskim poziomie lub nie ma jej wcale. Jeżeli przyczyną braku widoczności strony jest pozycjonowanie, to technicznie możesz się za to zabrać samodzielnie. Będziesz musiał jednak pamiętać o tym, że pozycjonowanie twojej strony może zająć nawet kilka miesięcy. Warto także mieć odpowiednie oprogramowanie i narzędzia, dzięki którym będziesz wiedział w jakim kierunku podążać. Samodzielne pozycjonowanie to proces dość prosty ale żmudny i niekiedy bardzo kosztowny.
Jakie błędy sprawiają, że roboty Google nie indeksują strony wysoko w wynikach wyszukiwania?
Jest wiele błędów, na które trzeba zwracać uwagę, jeżeli twoja strona nie jest indeksowana w wyszukiwarce Google. Do najbardziej oczywistych należą błędy serwera czy błędy w plikach nie są to jednak jedyne problemy, które mogą zniweczyć twoje starania. Oprócz tego może się zdarzyć, że za brakiem indeksacji w Google stoją takie powody jak brak dostosowania witryny do wyświetlania na urządzeniach mobilnych czy też brak meta tagów.
Gdzie znaleźć informacje o tym jak optymalizować strony internetowe pod wyszukiwarkę?
Google jest doskonałym miejscem, gdzie można znaleźć informacje o tym jak optymalizować strony internetowe. Warto jednak mieć świadomość, że sama optymalizacja jest procesem długotrwałym i wymagającym subtelności dlatego też znaczna część firm, z braku czasu, korzysta z usług doświadczonych marketingowców i pozycjonerów, którzy doskonale poruszają się w meandrach pozycjonowania i optymalizacji, i zjedli zęby na wszelkiego rodzaju technikach, które faktycznie przynoszą efekty.