Agencja pracy z powodzeniem może zastąpić dział rekrutacji w firmie. Umożliwia sprawne zatrudnienie pracowników posiadających wymagane doświadczenie i kwalifikację, a nie raz pozwala zapełnić nagłe braki kadrowe. Zobacz, jak wygląda współpraca i czego możesz wymagać od agencji pracy.
Biuro pośrednictwa pracy tymczasowej – elastyczne formy zatrudnienia, jako odpowiedź na potrzeby rynku
Dynamiczny rynek pracy skłania ku stosowaniu innowacyjnych metod poszukiwania pracowników. Elastyczne formy zatrudnienia – przykładowo leasing pracowniczy oraz outsourcing – stanowią idealne rozwiązanie w branżach odznaczających się sezonowością, intensywnym rozwojem czy szybko zmieniającymi się potrzebami kadrowymi. Z tego powodu istotna jest możliwość łatwego dostosowania ilości pracowników do aktualnych potrzeb przedsiębiorstwa.
Agencja pracy tymczasowej – co może zaoferować pracodawcom?
Pracodawca może powierzyć agencji pracy sporą ilość zadań. Często zakres działań biura pośrednictwa pracy jest bardzo szeroki, a co za tym idzie – dotyczy wielu obszarów HR. Dobrym przykładem jest KONO.JOBS, agencja oferująca takie usługi jak: pośrednictwo pracy, outsourcing i leasing pracowniczy, head hunting czy staff service. Oprócz tego możliwe jest uzyskanie wsparcia prawnego czy pomocy przy wystawieniu Kart Pobytu dla pracowników zza granicy.
Zalety współpracy z agencją zatrudniania to przede wszystkim:
- odciążenie wewnętrznego działu kadrowego firmy
- nieograniczona baza kandydatów z wielu dziedzin
- znaczna redukcja kosztów rekrutacji i selekcji personelu oraz oszczędność czasu
- brak obowiązku prowadzenia akt pracowniczych i wydawania świadectw pracy
- kwestia rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym pozostaje po stronie agencji
- zapewnienie opieki lekarskiej i załatwienie formalności w sytuacji wypadku przy pracy również należy do obowiązków agencji
Jak działa agencja pracy – etapy współpracy
Dobre agencje pracy doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważny jest jasny proces rekrutacji personelu i przejrzyste zasady współpracy. Proponowane klientom rozwiązania muszą być elastyczne, w pełni dostosowane do branży i specyfiki danego przedsiębiorstwa. Warto stawiać na dialog, gdyż dokładne określenie potrzeb i oczekiwań pozwoli stworzyć spójną wizję i doprowadzić do realizacji założeń.
Jak wyglądają poszczególne etapy współpracy? Zobaczmy to na przykładzie sprawdzonej agencji pracy KONO.
- Przedstawiciele agencji spotykają się z pracodawcą zgłaszającym zapotrzebowanie na pracowników. W czasie rozmowy określane są potrzeby przedsiębiorstwa oraz wymagania odnośnie nowych pracowników. Klientowi wstępnie przedstawia się możliwe rozwiązania oraz korzyści wynikające ze współpracy z agencją.
- Kolejny etap to przygotowanie oferty odpowiadającej potrzebom i wymaganiom klienta oraz kosztorysu. Po zapoznaniu się z propozycjami agencji przedsiębiorca ma możliwość zgłoszenia ewentualnych uwag. Następuje wypracowanie ostatecznych warunków współpracy oraz podpisanie umowy.
- Agencja przeprowadza proces rekrutacji i selekcji kandydatów zgodnie z wymogami danego stanowiska. W przypadku pracowników zza granicy zajmuje się wyrobieniem potrzebnych dokumentów i legalizacją pobytu.
- Czwarty etap obejmuje zorganizowanie badań lekarskich oraz szkolenia z zakresu BHP. Przygotowany pracownik zostaje wprowadzony przez koordynatora (z ramienia agencji) do zakładu pracy klienta.
- Następuje rozliczenie w postaci faktury VAT. Faktura najczęściej jest sporządzania po przemnożeniu liczby godzin roboczych oraz stawki godzinowej.