Czy szkolenia biznesowe mają sens?

Pytanie zawarte w tytule jest tak właściwie retoryczne, ale i prowokatywne. Nie tylko warto się szkolić, ale musimy się szkolić – ponieważ we współczesnym świecie, w którym zmiany są jedynym stałym elementem, Brak szkoleń może wywołać deficyty na poziomie jednostek, ale całej organizacji, a do tego ich brak może przyczynić się do frustracji pracowników, którzy potrzebują rozwoju do tego, aby czuć się pewniej w swoich rolach. Szkolenie jest jak ostrzenie piły – jeżeli jej nie naostrzymy, będziemy pracować mniej efektywnie a i jeszcze bardziej się zmęczymy.

Szkolenia biznesowe wspierają pracowników w zmianie

Świat w którym żyjemy, także ten biznesowy jest w ciągłej zmianie, dlatego tak ważne jest, aby cały czas aktualizować swoje kompetencje. Zobacz co się wydarzy, jeśli instalujesz oprogramowanie na przykład na smartfonie i przestaniesz go aktualizować. Po krótkim czasie będzie on podatny na wirusy i różnego rodzaju zagrożenia w sieci. Podobnie jest z kompetencjami: musimy je nieustannie rozwijać, aby nie zostać w miejscu czyli tak naprawdę cofać się. Pamiętajmy, że oczekując zmiany od pracowników, musimy też zaoferować im wsparcie wdrożeniowe, aby nie rzucać ich na głęboką wodę. ważne jest w szczególnie we wspieraniu kompetencji zarządzania, kiedy ktoś zostaje pierwszy raz managerem, ale kiedy awansuje z obsługi klienta na sprzedawcę czy z działu produkcji do działu jakości.

Rozwój pracowników to konieczność nadążania za trendami

Jednym z największych wyzwań współczesności jest to, że bardzo trudno nadążyć za zmieniającymi się trendami. Im bardziej nasza branża związana jest z nowoczesnymi technologiami, tym bardziej dynamiczny postęp się dokonuje. Dlatego coraz częściej potrzebujemy bodźców z zewnątrz, kogoś kto będzie mentorem po zmieniających się trendach, uchroni nas przed popełnianiem błędów i pozwoli optymalnie wykorzystać zasoby, a nie tracić czas na zdobywanie bardzo rozproszonej wiedzy.

Szkolenia biznesowe jako utrwalanie postaw i kształtowanie kompetencji miękkich

Szkolenia biznesowe potrzebne jest także w obszarach, które dotyczą kompetencji miękkich, ale wymagają utrwalania umiejętności. To tematyka szkoleń z obsługi klienta, sprzedażowe, czy z kompetencji zarządzania zespołami, zmianami czy projektami. W tych szkoleniach warto uczestniczyć przynajmniej raz w roku, a nawet częściej po to, aby nie zapominać o newralgicznych aspektach pracy i je ciągle doskonalić.

Rozwój pracowników, aby wyprzedzić konkurentów

Szkolenia biznesowe są końcu po to, aby utrzymać dystans od konkurencji, która w większości branż staje stoi na wysokim poziomie i trzeba się wyróżniać w tłumie usługodawców. Kiedy firmy oferują zbliżone produkty, wtedy o sukcesie decydują małe różnice i przewagi konkurencyjne takie jak zoptymalizowane procesy, standardy postępowania pracowników wobec klientów czy kultura organizacyjna firmy. Bardzo często o sukcesie decydują niuanse, które wcześniej nie miały takiego znaczenia, ale można je rozwinąć dzięki uczestnictwu w szkoleniach i warsztatach prowadzonych przez doświadczonych praktyków.

Kto się nie rozwija ten się cofa, dlatego jeśli dawno nie byłeś na jakimś szkoleniu istotnym dla twojej branży to znaczy że nawet nie wiesz, co tracisz…

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię