Czym jest audyt SEO strony internetowej i dlaczego warto go przeprowadzić?

Audyt SEO to dokument, w którym specjalista SEO przedstawia szczegółową analizę parametrów strony internetowej z uwzględnieniem głównych czynników, mających wpływ na pozycję danej witryny w wynikach wyszukiwania Google. Dowiedz się więcej o tym dokumencie i sprawdź, co możesz zyskać, zlecając audyt dla swojej strony internetowej!

Co to jest audyt SEO?

Głównym zadaniem audytu SEO jest wskazanie mocnych i słabych punktów optymalizacji serwisu oraz wykrycie problemów w dostosowaniu strony. Specjalista dołącza również wskazówki dotyczące możliwości poprawy danego elementu oraz implementacji nowych składowych, które mogą pozytywnie wpłynąć na widoczność strony w wyszukiwarce Google.

W ramach audytu SEO można znaleźć informacje na temat:

  • kanonizacji formatu indeksowania adresów URL,
  • stanu zaindeksowania podstron serwisu,
  • obecności i kształtu pliku robots.txt,
  • obecności i kształtu mapy strony,
  • analizy logów serwerowych,
  • czasu ładowania serwisu w wersji mobilnej i desktopowej,
  • konstrukcji adresów URL,
  • obecności i kształtu metaznaczników oraz struktury nagłówków,
  • linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
  • optymalizacji plików graficznych,
  • architektury informacji na stronie (podziału serwisu na strony docelowe),
  • danych strukturalnych.

Co jest potrzebne do przeprowadzenia prawidłowego audytu SEO?

Aby audyt SEO był kompleksowy, należy upewnić się, że ma się dostęp do najważniejszych narzędzi i usług analitycznych. Należą do nich Google Analytics oraz Google Search Console. Dodatkowo przydadzą się również płatne narzędzia analityczne, takie jak Ahrefs, Senuto, Surfer, Majestic czy Semrush. Nie bez znaczenia jest również wiedza specjalisty, bez której ciężko będzie wyprowadzić odpowiednie wnioski z przeprowadzonych analiz. Część opisowa audytu, w której specjalista zaleca działania „naprawcze” to zdecydowanie przewaga profesjonalnych działań SEO nad tymi przeprowadzanymi samodzielnie przez laika. Jeśli masz problemy z samodzielnym wykonaniem audytu SEO, możesz skorzystać z pomocy specjalistów, których znajdziesz w Agencji Marketing Match

Jakie są korzyści przeprowadzenia audytu SEO?

Przeprowadzenie audytu SEO wiążę się z korzyściami, jakimi jest zyskanie całkowitego oglądu na temat kondycji serwisu, a więc świadomości jej mocnych i słabych stron. Pozwala to na zaplanowanie działań z zakresu pozycjonowania na przyszłość i wyciągnięcie wniosków z tego, co się sprawdza, a co należałoby poprawić. Audyt SEO jest pierwszym krokiem do zbudowania skutecznej i efektywnej strategii SEO. Oprócz tego pozwala zaplanować budżet na działania z zakresu marketingu internetowego.

Pamiętaj, że poprawiając pozycję strony, możesz wpłynąć na zwiększenie ruchu na Twojej stronie i podnieść jej rozpoznawalność, a także zwiększyć liczbę konwersji w postaci zakupów Twoich produktów czy usług.

Ostatnie Wpisy

Jak wybrać hurtownię do dostawy kartonów fasonowych?

Wybór odpowiedniej hurtowni do dostawy kartonów fasonowych jest istotny dla wielu firm, które potrzebują tego rodzaju opakowań do swoich produktów. Oto kilka...

Skuteczny Monitoring Marki: Klucz do Utrzymania Pozytywnego Wizerunku

Twoja marka to twój skarb. Skuteczny monitoring marki jest kluczem do utrzymania pozytywnego wizerunku w erze cyfrowej. W dzisiejszych...

Strefa Q&A Inelo – uzyskaj wsparcie ekspertów

Dostęp do wsparcia eksperckiego jest bardzo istotny. Inelo to lider w dziedzinie rozwiązań dla transportu. Firma dostarcza nie tylko specjalistyczne oprogramowanie i...

Słaby zasięg sieci? Przetestuj routery WiFi Mesh!

Słaby zasięg sieci to poważne zmartwienie przede wszystkim dla tych osób, które mieszkają na co dzień w wielopoziomowych i dużych budynkach lub...

Badania CAWI

Computer Assisted Web Interview to badanie CAWI, jakie w ostatnim czasie cieszy się dużą popularnością. Daje ono możliwość wypełnienia ankiety online. Nie...

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię