Termin „public relations” oznacza dosłownie „relacje publiczne”. Można więc stwierdzić, że agencje PR zajmują się, najogólniej mówiąc, relacjami publicznymi. Co dokładnie kryje się pod tym pojęciem? Jakie działania realizują specjaliści public relations? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule.
Profesjonalna agencja PR – czym się zajmuje?
Agencje public relations zajmują się budowaniem i wzmacnianiem pozytywnego wizerunku organizacji wśród odbiorców oraz właściwą komunikacją firmy z otoczeniem. Czuwają nad działaniami ważnymi z punktu widzenia kształtowania wizerunku marki oraz zdobywania zaufania jej klientów. Decydując się na współpracę ze specjalistami PR, możesz znacząco poprawić swoją pozycję na rynku.
Ze wsparcia profesjonalnej agencji public relations, takiej jak PR Calling, mogą korzystać zarówno duże korporacje, instytucje państwowe, jak i organizacje społeczne, niewielkie firmy albo osoby prywatne.
Działania PR zewnętrzne i wewnętrzne
Pierwszy typ to PR zewnętrzny. To szerokie pojęcie obejmujące komunikację między organizacją a obecnymi i potencjalnymi klientami, jak również kontrahentami, społecznością lokalną, dostawcami czy mediami. Działania z zakresu PR-u zewnętrznego służą przede wszystkim kreowaniu pozytywnego wizerunku marki oraz dotarciu do szerokiego grona odbiorców.
Public relations wewnętrzny to z kolei szereg działań kierowanych do pracowników. Dbałość o właściwą komunikację z osobami zatrudnionymi na wszystkich szczeblach pozwala budować lojalność i zwiększać zaufanie do pracodawcy.
4 rodzaje działań public relations

Profesjonalne agencje oferują klientom szeroki zakres usług public relations. Dzięki rozmaitym aktywnościom (np. organizacji wydarzeń specjalnych i konferencji, współpracy z dziennikarzami i liderami opinii itp.) mogą skutecznie dotrzeć do wszystkich kluczowych grup odbiorców, w tym klientów, partnerów biznesowych czy pracowników.
Jedną z oferowanych usług jest PR produktowy, mający na celu wzmocnienie wizerunku już istniejących produktów lub usług, a także promowanie nowości rynkowych.
PR korporacyjny to natomiast działania zmierzające do kreowania wizerunku organizacji w taki sposób, aby była ona wiarygodna i pozytywnie postrzegana przez odbiorców. To nieocenione narzędzie, które warto zastosować zwłaszcza przy spadku autorytetu firmy. Dzięki umiejętnie prowadzonym działaniom można bowiem odwrócić negatywne następstwa takiej sytuacji.
Public affairs obejmuje działania między przedsiębiorstwem a instytucjami i jednostkami administracyjnymi, np. organizacjami pozarządowymi, samorządami, lokalnymi władzami i społecznościami.
PR kryzysowy to z kolei szereg aktywności realizowanych na wypadek sytuacji problemowych. Specjaliści z tego zakresu opracowują różne scenariusze przewidujące wystąpienie niekorzystnych dla firmy zdarzeń, a także realizują działania służące ich zapobieganiu. W przypadku wystąpienia kryzysów we właściwy sposób nimi zarządzają i prowadzą czynności naprawcze.
Działania z zakresu public relations realizowane przez profesjonalną agencję PR Calling to skuteczny sposób na budowę wizerunku organizacji, zwiększenie jej rozpoznawalności i utrzymywanie właściwych relacji z otoczeniem. Współpraca ze specjalistami to inwestycja, która się opłaca.