Do czego można wykorzystać statystyki Allegro?

Do czego można wykorzystać statystyki Allegro?

Regularne zaglądanie w statystyki Allegro w AlleSpark może przynieść Ci szereg korzyści, jeżeli sprzedajesz na Allegro. Trzymając rękę na pulsie, łatwiej kontrolować reklamy i analizować skuteczność swojej sprzedaży. Stały monitoring ma z kolei ogromne znaczenie dla śledzenia postępów i weryfikowania, czy zbliżamy się do wyznaczonych celów. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, na jakie wskaźniki należy zwracać największą uwagę i co konkretnie może dać Ci umiejętność ich trafnego interpretowania.  

Najważniejsze wskaźniki w statystykach Allegro

Aby właściwie interpretować statystyki Allegro, i tym samym, odpowiednio reagować na sytuację, należy poświęcić trochę czasu na zrozumienie znaczenia poszczególnych wskaźników. Na szczęście, już po kilku próbach odczytywania wyników można nabrać sporej wprawy i z łatwością analizować skuteczność kampanii reklamowych. 

W przypadku Allegro Ads najważniejszymi miarami statystyk są:

  • Kliknięcia, czyli całościowa liczba kliknięć wypracowana przez reklamy Allegro Ads.
  • Odsłony, czyli liczba wszystkich odsłon kampanii.
  • CTR, czyli współczynnik klikalności (stosunek kliknięć i odsłon wyrażony procentowo).
  • Zwrot z inwestycji, czyli kwota wypracowana przez każdą zainwestowaną złotówkę.
  • Zainteresowanie, czyli liczba ofert dodanych do koszyka lub obserwowanych w ciągu tygodnia od kliknięcia w daną reklamę.
  • Sprzedane sztuki, czyli liczba wszystkich produktów sprzedanych dzięki analizowanej reklamie.
  • Wartość sprzedaży, czyli przychody brutto wypracowane przez wszystkie oferty sprzedane w ciągu tygodnia od kliknięcia w analizowaną reklamę. 

Statystyki Allegro – dzięki nim nie marnujesz swojego budżetu!

Statystyki Allegro to znakomite narzędzie, które pozwala na ocenianie efektywności poszczególnych kampanii Allegro Ads. Informacje przedstawione w formie wykresów są stosunkowo łatwe w interpretacji. Ważne, jednak, aby zaglądać do nich regularnie. Warto pilnować jednocześnie swoich celów (np. wygenerowanego przez reklamę na Allegro przychodu), jak i założyć sobie, że np. zwrot z inwestycji musi wynieść minimum X zł (dla rentowności, aby Allegro Ads nadal się opłacały). Taki systematyczny monitoring wskaźników pozwoli Ci błyskawicznie zareagować w przypadku jakiejkolwiek zmiany sytuacji na marketplace i, w rezultacie, ochronić budżet. 

To jednak nie wszystko, do czego warto używać statystyk Allegro. Jeśli Twoje kampanie Allegro Ads są optymalizowane przez zewnętrzną agencję marketplace, monitorowanie wskaźników nabiera nowego znaczenia. Dzięki obserwowaniu, jak zmieniają się poszczególne miary, możesz dowiedzieć się, czy współpracująca z Tobą firma wywiązuje się ze swoich obietnic.

Gdzie szukać statystyk Allegro?

Aby sprawdzić swoje statystyki Allegro, wystarczy otworzyć panel Allegro Ads i wybrać zakładkę Statystyki. Pamiętaj jednak, że zobaczysz tam tylko podstawowe wskaźniki, a w sytuacji, gdy Twoimi reklamami Allegro zajmuje się zewnętrzna firma reklamowa, nie będziesz mieć dostępu do interesujących Cię danych. Stąd, większość sprzedawców na Allegro korzysta z dodatkowych narzędzi, które zaciągają statystyki Allegro i pokazują je w bardziej rozbudowany (ale nadal przejrzysty) sposób. Jednym z fajniejszych narzędzi do przeglądania statystyk i generowania raportów rentowności sprzedaży na Allegro jest AlleSpark.

Darmowe narzędzie do statystyk Allegro AlleSpark

AlleSpark to zestaw narzędzi przeznaczony dla sprzedawców Allegro, za który odpowiada firma Pirk Spark – tegoroczny TOP Quality Champion Allegro Ads Partner, czyli oficjalnie najlepsza pod względem jakości agencja 2024. Za AlleSpark płacić nie trzeba – wystarczy zarejestrować się na stronie i podpiąć swoje konto sprzedażowe w interfejsie.

AlleSpark ma tę zaletę, że statystyki Allegro Ads i ogólne statystyki kosztów i przychodów sprzedaży na Allegro zaciąga na bieżąco i pokazuje całość: tj. całą rentowność, gdzie koszt reklam nie jest traktowany osobno. Wgrywasz plik i widzisz zaktualizowane tabele i wykresy. Co więcej, poza standardowym workiem podstawowych statystyk Allegro, masz tam też rozbicie na rentowność poszczególnych ofert i kategorii. Czyli możesz podejrzeć zarówno statystyki Allegro Ads pojedynczych kampanii, jak i statystyki zbiorcze wszystkich reklam, w które inwestujesz, chcąc więcej sprzedać w danej kategorii Allegro.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię