Doradztwo personalne – na czym polega? Definicja

Potencjał każdej firmy tkwi w jej pracownikach – to przede wszystkim od nich zależy jej sukces.

Potencjał każdej firmy tkwi w jej pracownikach – to przede wszystkim od nich zależy jej sukces. Dlatego tak dużą uwagę powinniśmy przykładać do procesu doboru kadry pracowniczej, dbając o to, by każdy jego etap ukierunkowany był na wyszukanie i pozyskanie najlepszych kandydatów z rynku pracy, czyli osób kompetentnych, zaangażowanych i lojalnych. Równie ważne jest ciągłe wspieranie ich rozwoju. Pracodawca musi zadbać więc też o to, by wytyczyć swoim pracownikom najlepsze dla nich – a przy okazji także dla firmy – ścieżki kariery zawodowej. Z myślą o tych właśnie potrzebach przedsiębiorców stworzono doradztwo personalne.

Jak brzmi definicja doradztwa personalnego?

Według oficjalnej definicji doradztwo personalne to działalność gospodarcza oparta na świadczeniu usług z zakresu poszukiwania, selekcjonowania i rekrutowania personelu podmiotom, które takich kompetencji potrzebują, a które mają ograniczone możliwości, aby zająć się tym samodzielnie. Jest to jednak definicja bardzo ogólna, która nie oddaje całej istoty tego zagadnienia. Doradca personalny z saleshr.pl zajmuje się bowiem nie tylko rekrutacją pracowników, ale też zarządzaniem zasobami ludzkimi. Innymi słowy, do jego zadań należy również opracowywanie polityki personalnej i strategii integracji pracowników w firmie oraz tworzenie środowiska pracy sprzyjającego motywacji rozwoju zawodowego i optymalnemu wykorzystaniu potencjału kadry pracowniczej.

Na czym konkretnie polega doradztwo personalne?

Jak wspomnieliśmy, doradztwo personalne obejmuje szereg działań związanych z zatrudnianiem pracowników i wspieraniem ich rozwoju. Konkretnie do działań tych należy: definiowanie potrzeb personalnych danej firmy, przygotowywanie i rozsyłanie ogłoszeń o pracę, organizowanie i przeprowadzanie spotkań kwalifikacyjnych oraz selekcja, weryfikacja i wybór najlepszych kandydatów na wybrane stanowiska, a po skompletowaniu kadry pracowniczej także regularne przeprowadzanie wewnętrznych audytów mających na celu jej ewaluację, organizację i realizację szkoleń rozwijających jej potencjał oraz doradztwo w zakresie jej integracji i aktywizacji. O wszystko to zadbać może wyłącznie wysoko wykwalifikowany specjalista, dlatego coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na współpracę z agencjami HR dysponującymi takimi ekspertami.

Ostatnie Wpisy

Jakie wymiary powinien mieć plakat?

Dzięki plakatom można w łatwy sposób zaprezentować ofertę firmy lub poinformować o nadchodzących wydarzeniach kulturalnych. To materiały reklamowe chętnie wykorzystywane przez instytucje...

Recenzja Tradocenter – opinie użytkowników. Zalety korzystania z portalu

Prosty handel walutami i akcjami za pomocą jednego kliknięcia? To możliwe dzięki TradoCenter. Inwestorzy z całego świata coraz częściej wybierają usługi brokera....

CMS Typo3 – przyszłość budowania stron internetowych

Chciałbyś stworzyć własną stronę internetową? Jeśli nie jesteś biegły w technologiach informatycznych, to taka myśl może przerażać. Ale głowa do góry! Jest...

Dlaczego warto robić zakupy spożywcze online?

Od lat kupujemy produkty w Internecie, a branża e-commerce rośnie w siłę każdego dnia. Podczas gdy z często kupujemy w sieci odzież,...

Co powinna zawierać reklama na YouTube?

YouTube to serwis, który powstał z myślą o dzieleniu się nagraniami wideo ze znajomymi, ale w krótkim czasie wyrósł na prawdziwego giganta....

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię