Dropshipping – czym jest i dlaczego warto w nim działać?

Wielu młodych przedsiębiorców zastanawia się, w jakiej branży rozpocząć swój biznes. W ostatnim czasie doskonale rozwija się branża e-commerce, dlatego założenie sklepu internetowego może być najlepszym pomysłem na pierwszy biznes. Aby jeszcze bardziej ułatwić sobie zarządzanie firmą, można rozpocząć sprzedaż w formacie dropshipping. Czym jest ta forma sprzedaży i dlaczego warto z niej skorzystać?

Co to jest dropshipping?

Dropshipping to sposób na prowadzenie sklepu internetowego bez magazynu i bez konieczności inwestowania w towar i własnoręcznego pakowania paczek. Dropshipping jak model prowadzenia sklepu internetowego różni się od tradycyjnej sprzedaży tym, że sprzedawca ma znacznie mniej obowiązków i jego rola w pewien sposób przypomina rolę pośrednika. Jest to możliwe dzięki specjalnemu modelowi logistycznemu, który zwalnia sprzedawcę z wielu obowiązków i przerzuca ich na hurtownię. Mowa o przechowywaniu (magazynowaniu), przygotowywaniu i wysyłce towarów. Sprzedaż w modelu dropshipping opiera się więc na ścisłej współpracy sklepu internetowego z hurtownią dropshippingową. Zadanie sprzedawcy i założyciela sklepu polega więc na odpowiednim doborze produktów oraz na prowadzeniu skutecznych działań marketingowych. Dropshipping polega więc na kupowaniu pojedynczych sztuk produktów w hurtowni, tylko wtedy, jeżeli wcześniej udało się dokonać sprzedaży w sklepie internetowym.

Jak sprzedawać w modelu Dropshipping?

Aby móc sprzedawać w modelu dropshipping, przedsiębiorcy potrzebują strony sklepu internetowego. Można ją stworzyć na platformie sprzedażowej jak np. CStore, a szczegóły oferty dostępne są na stronie www.cstore.pl/sklep-dropshipping Takie rozwiązanie znacznie ułatwia zbudowanie swojej strony internetowej, ponieważ nie wymaga znajomości kodu programowania i poszukiwania hurtowni. Jak zatem wygląda sprzedaż? Sklep dropshipping odbiera zamówienie złożone przez klienta na stronie internetowej. Następnie zamówienie jest przekazywane do hurtowni – najczęściej następuje to poprzez wiadomość e-mail lub specjalny formularz. Niektóre platformy umożliwiają dodatkowo automatyczną wysyłkę zamówienia do hurtowni. Po przekazaniu zamówienia i jego przyjęciu przez hurtownię/dostawcę sprzedawca wystawia dokument sprzedaży (np. faktura), a hurtownia przygotowuje i wysyła towar. W zależności od formy współpracy z hurtowną może się ona zajmować również zwrotami i reklamacją towaru. Najważniejszym zadaniem sprzedawcy (który prowadzi sklep internetowy) jest reklama i tworzenie ruchu na stronie internetowej. Można to zrobić np. poprzez reklamę w mediach społecznościowych, współpracę z influencerami, publikowanie filmików na Youtube, blogging lub pozycjonowanie strony internetowej. 

Dlaczego warto sprzedawać w modelu Dropshipping?

Dropshipping to jedna z najłatwiejszych form sprzedaży w internecie. Posiadanie własnego sklepu internetowego nie wiąże się z przymusem otwarcia stacjonarnego stoiska. A przy modelu dropshipping nie potrzeba również przejmować się magazynem i obsługą zamówień. Oznacza to, że do rozpoczęcia sprzedaży nie potrzeba dużych środków. Dodatkowo sprzedając w modelu dropshipping można łatwo dotrzeć do klientów z całego świata. To wszystko dzięki internetowej rewolucji, która sprawia, że każdy może kupić produkty z całego świata. Sklep online jest lepszym sposobem na rozpoczęcie sprzedaży niż sklep stacjonarny, ponieważ wiele obowiązków można wykonywać za pośrednictwem smartfona lub komputera. Sklep dropshipping to też sposób na to, aby narażać za trendami, ponieważ coraz więcej klientów decyduje się obecnie na zakupy online.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię