Etykiety samoprzylepne – dlaczego warto z nich korzystać?

Etykiety samoprzylepne są wykorzystywane przez przedsiębiorstwa produkujące różnorodne towary. Stosowanie ich przynosi wiele korzyści. Nie tylko pozwalają na oznakowanie konkretnych produktów, lecz przede wszystkim umożliwiają wyróżnienie się na tle konkurencji i zachęcają klientów do zakupu

Dlaczego warto zainwestować w etykiety samoprzylepne?

Etykiety samoprzylepne występują w formie popularnych naklejek, nalepek lub tzw. stickerów. Są wyposażone w klej, dlatego bez problemu można nakładać je na opakowania produktów, wykorzystując do tego proste urządzenie, czyli etykieciarkę. Jeżeli firma wytwarza małe partie produktów, etykiety samoprzylepne na butelki lub inne opakowania można też naklejać ręcznie.

Z etykiet samoprzylepnych powinny korzystać zarówno duże koncerny, jak i małe firmy wytwarzające towary w niskim nakładzie. Głównym zadaniem tych nalepek jest bowiem wyróżnienie danego produktu na tle konkurencji. Obecnie pozyskanie uwagi klienta jest dużym wyzwaniem, ponieważ na rynku pojawia się coraz więcej przedsiębiorstw rywalizujących między sobą o odbiorców. Aby zachęcić kupujących do wyboru towaru konkretnej firmy, nie wystarczy zadbanie o jego wysoką jakość. Wiele osób wybiera „oczami”, zwłaszcza jeśli kupują one dany produkt po raz pierwszy, dlatego bardzo istotne jest przygotowanie estetycznego i oryginalnego opakowania. Pomagają w tym właśnie etykiety samoprzylepne, które cieszą się dużą popularnością m.in. w firmach produkujących żywność oraz kosmetyki. Dzięki nim bez trudu można ozdobić dowolne opakowanie i sprawić, że już na pierwszy rzut oka będzie wyglądało atrakcyjnie.

Etykiety samoprzylepne są stosowane w ramach działań marketingowych. Ważne jest przy tym, aby zostały odpowiednio zaprojektowane – liczy się zarówno ich kolor i grafika, jak i niebanalny kształt. Im bardziej kreatywna będzie dana etykieta, tym większa szansa, że opatrzony nią produkt spodoba się klientom i utkwi im w pamięci, co sprawi, że chętniej sięgną po niego również w przyszłości.

Oprócz funkcji marketingowej etykiety samoprzylepne odgrywają też rolę informacyjną. Mogą znaleźć się na nich szczegółowe dane dotyczące konkretnego towaru oraz producenta, co ma znaczenie dla wielu klientów. Niekiedy stosowane są też jako plomby gwarancyjne. Dzięki temu można zyskać pewność, że żadna z kupujących osób nie uszkodzi przypadkowo opatrzonego nimi opakowania. Korzystanie z tego typu nalepek chroni więc sklep przed stratami finansowymi.

Jakie są popularne rodzaje etykiet samoprzylepnych?

Odpowiednio spersonalizowane etykiety samoprzylepne na butelki i inne opakowania są najczęściej wykonane z papieru etykietowego. Pozwala to na przymocowanie ich do niemal każdej powierzchni. Oprócz tego do ich produkcji wykorzystuje się specjalne rodzaje folii. Stosowanie ich jest bardzo korzystne, ponieważ są odporne na wysokie i niskie temperatury oraz wilgoć. Tym samym odznaczają się dużą trwałością i odpornością nawet na trudne warunki.

Ze względu na formę wyróżnia się trzy rodzaje etykiet samoprzylepnych: peel off (złożone z kilku warstw), booklet (przypominające małą książkę w formie harmonijki) oraz sandwich (z informacjami umieszczonymi po obu stronach nalepki). Dokonując wyboru, warto zastanowić się, który typ najlepiej sprawdzi się w przypadku danego towaru.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię