Zastanawiasz się, jak wdrożyć strategię content marketingową w swojej firmie? Najprostszym i jednym z najlepszych sposobów jest prowadzenie firmowego bloga. W dzisiejszym artykule opowiemy krótko o korzyściach, jakie przynoszą jakościowe i merytoryczne artykuły na Twojej stronie internetowej
Firmowy blog — jak zrobić to dobrze
Firmowy blog powinien być integralną częścią Twojej witryny, czyli jedną z jej podstron.
Możesz nazwać go dowolnie, np. baza wiedzy, poradnik, czy najzwyczajniej w świecie — blog. Każdy artykuł powinien być wyczerpujący, podzielony na śródtytuły i urozmaicony grafikami czy zdjęciami, które nawiązują do tekstu. To ułatwia czytanie i znalezienie najważniejszych informacji. Dodatkowo, w artykule warto dodać linki do innych tekstów, które są zbliżone tematycznie albo uzupełniają obecny. Na firmowym blogu poruszaj tematy, które inteesują Twoich potencjalnych klientów. Żeby dowiedzieć się, o co pytają użytkownicy, skorzystaj z podpowiedzi Google pod wynikami wyszukiwania, darmowego narzędzia — Answer The Public lub sekcji “Pytania” w Senuto. Publikuj regularnie, minimum raz w miesiącu, a najlepiej — raz na tydzień, tylko wtedy Twoja strategia content marketingowa przyniesie efekty. Pamiętaj również o optymalizacji każdego wpisu pod SEO. Tylko w ten sposób uzyskasz darmowy ruch z wyszukiwarki na swojej stronie. Jeśli potrzebujesz wsparcia w pozycjonowaniu bloga i całej witryny, zachęcamy do kontaktu z Wrocławska Agencja SEO.
Firmowy blog — dlaczego warto
Prowadzenie bloga przyniesie Twojej marce wiele korzyści. Oto niektóre z nich:
- Wsparcie pozycjonowania
Prowadzenie bloga to realne wsparcie pozycjonowania Twojej witrynie. Dzięki systematycznemu dodawaniu treści, które są zoptymalizowane pod SEO, widoczność Twojej strony w Google rośnie.
- Generowanie wartościowego ruchu
Jeśli tworzysz artykuły związane ze swoją branżą i odpowiadasz na pytania potencjalnych klientów, sprawiasz, że na Twoją stronę trafiają właśnie tacy użytkownicy.. Nie sprzedajesz nachalnie, ale przekonujesz swoją wiedzą oraz umiejętnościami.
- Budujesz opinie eksperta
Ten punkt łączy się niejako z poprzednimi. Tworząc bazę artykułów, dzielisz się wiedzą, dostarczasz odpowiedzi na najróżniejsze pytania, zwiększając widoczność swojej marki. A dzięki temu dla przyszłych i obecnych klientów staniesz się numerem jeden. Firmą, do której się zwrócą i z której usług skorzystają.
- Masz gotowy materiał na post
Wpis blogowy możesz udostępniać w różnych kanałach społecznościowych, np. na firmowym fanpage’u czy osobistym profilu na LinkedIn. Jeśli tekst będzie interesujący, inni użytkownicy będą go udostępniać, co gwarantuje Ci darmowe zasięgi, a co za tym idzie — darmowa reklamę.
Firmowy blog — podsumowanie
Prowadzenie firmowego bloga jest łatwiejsze niż myślisz. Dzięki narzędziom analitycznym w kilka sekund dowiesz się, czego szukają Twoi potencjalni klienci w Google i jakie zapytania wpisują w wyszukiwarkę. Merytoryczny artykuł sprzedaje lepiej niż niejedna reklama. Zacznij prowadzić firmowego bloga już dziś, a przekonasz się, jak wielu klientów możesz dzięki temu zyskać.