Firmowy blog — 4 powody, dla których warto go prowadzić

Zastanawiasz się, jak wdrożyć strategię content marketingową w swojej firmie? Najprostszym i jednym z najlepszych sposobów jest prowadzenie firmowego bloga. W dzisiejszym artykule opowiemy krótko o korzyściach, jakie przynoszą jakościowe i merytoryczne artykuły na Twojej stronie internetowej

Firmowy blog — jak zrobić to dobrze

Firmowy blog powinien być integralną częścią Twojej witryny, czyli jedną z jej podstron.

Możesz nazwać go dowolnie, np. baza wiedzy, poradnik, czy najzwyczajniej w świecie — blog. Każdy artykuł powinien być wyczerpujący, podzielony na śródtytuły i urozmaicony grafikami czy zdjęciami, które nawiązują do tekstu. To ułatwia czytanie i znalezienie najważniejszych informacji. Dodatkowo, w artykule warto dodać linki do innych tekstów, które są zbliżone tematycznie albo uzupełniają obecny. Na firmowym blogu poruszaj tematy, które inteesują Twoich potencjalnych klientów. Żeby dowiedzieć się, o co pytają użytkownicy, skorzystaj z podpowiedzi Google pod wynikami wyszukiwania, darmowego narzędzia — Answer The Public lub sekcji “Pytania” w Senuto. Publikuj regularnie, minimum raz w miesiącu, a najlepiej — raz na tydzień, tylko wtedy Twoja strategia content marketingowa przyniesie efekty. Pamiętaj również o optymalizacji każdego wpisu pod SEO. Tylko w ten sposób uzyskasz darmowy ruch z wyszukiwarki na swojej stronie. Jeśli potrzebujesz wsparcia w pozycjonowaniu bloga i całej witryny, zachęcamy do kontaktu z Wrocławska Agencja SEO.

Firmowy blog — dlaczego warto

Prowadzenie bloga przyniesie Twojej marce wiele korzyści. Oto niektóre z nich:

  1. Wsparcie pozycjonowania

Prowadzenie bloga to realne wsparcie pozycjonowania Twojej witrynie. Dzięki systematycznemu dodawaniu treści, które są zoptymalizowane pod SEO, widoczność Twojej strony w Google rośnie.

  1. Generowanie wartościowego ruchu

Jeśli tworzysz artykuły związane ze swoją branżą i odpowiadasz na pytania potencjalnych klientów, sprawiasz, że na Twoją stronę trafiają właśnie tacy użytkownicy.. Nie sprzedajesz nachalnie, ale przekonujesz swoją wiedzą oraz umiejętnościami.

  1. Budujesz opinie eksperta

Ten punkt łączy się niejako z poprzednimi. Tworząc bazę artykułów, dzielisz się wiedzą, dostarczasz odpowiedzi na najróżniejsze pytania, zwiększając widoczność swojej marki. A dzięki temu dla przyszłych i obecnych klientów staniesz się numerem jeden. Firmą, do której się zwrócą i z której usług skorzystają.

  1. Masz gotowy materiał na post

Wpis blogowy możesz udostępniać w różnych kanałach społecznościowych, np. na firmowym fanpage’u czy osobistym profilu na LinkedIn. Jeśli tekst będzie interesujący, inni użytkownicy będą go udostępniać, co gwarantuje Ci darmowe zasięgi, a co za tym idzie  — darmowa reklamę.

Firmowy blog — podsumowanie

Prowadzenie firmowego bloga jest łatwiejsze niż myślisz. Dzięki narzędziom analitycznym w kilka sekund dowiesz się, czego szukają Twoi potencjalni klienci w Google i jakie zapytania wpisują w wyszukiwarkę. Merytoryczny artykuł sprzedaje lepiej niż niejedna reklama. Zacznij prowadzić firmowego bloga już dziś, a przekonasz się, jak wielu klientów możesz dzięki temu zyskać.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię