Profesjonalne podejście do konsumenta zapewnia przewagę konkurencyjną, dlatego tak wiele firm korzysta z usług call center. Dzięki infolinii można usprawnić komunikację z klientami, co w dłuższej perspektywie czasu wpływa na wzrost konwersji. Obsługa połączeń przez doświadczonych specjalistów od komunikacji i automatyzacja procesu jest gwarancją zadowolenia klienta. Jakie działania telemarketingowe warto wdrożyć, aby poprawić ogólną jakość usług?
Jak działa infolinia w call center?
Czas klienta jest na wagę złota, dlatego firmy, które oferują swoim nabywcom możliwość bezpośredniego kontaktu telefonicznego, zyskują przewagę konkurencyjną. Zlecenie obsługi infolinii profesjonalnemu call center pozwala w krótkim czasie odpowiedzieć na pytania konsumentów i rozwiązać pojawiające się problemy. To również skuteczny sposób pozyskania nowych klientów i zaprezentowania oferty, nowych produktów lub usług.
Doświadczeni konsultanci call center Polcall z Częstochowy prowadzą rozmowę w sposób wpływający na pozytywny odbiór firmy i stosują techniki sprzedażowe dostosowane do konkretnej grupy odbiorców. Obecnie telemarketing stanowi jeden z niezawodnych sposobów dotarcia do klientów, ponieważ większość społeczeństwa nie rozstaje się ze swoim smartfonem. Warto to wykorzystać, wdrażając w firmie narzędzia telemarketingowe.
Obsługa infolinii – usługi call center
Call center zapewnia profesjonalne wsparcie w procesie utrzymania kontaktu między firmą a jej klientami. Zakres wdrożenia infolinii można dopasować do specyfiki branży i aktualnych potrzeb sprzedażowych. W ramach współpracy specjaliści z biura call center zajmują się telefoniczną sprzedażą produktów oraz usług z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi i metod.
Popularne z nich to:
- cold calling – wykonywanie połączeń do kontaktów według określonej bazy,
- call back – odbieranie przychodzących automatycznie połączeń np. ze strony internetowej.
Poza obsługą infolinii sprzedażowej call center zajmuje się również udzielaniem informacji w ramach funkcjonowania tradycyjnej infolinii, a także odpowiada za działania związane z telefoniczną obsługą klienta (BOK). Do posprzedażowych obowiązków konsultantów należy wtedy wsparcie techniczne i pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów (help desk), obsługa reklamacji, rezerwacja telefoniczna oraz działania back office związane z gromadzeniem i aktualizowaniem informacji pozyskanych od klientów.
Dla zweryfikowania aktualnych opinii klientów oraz jakości obsługi warto skorzystać również z badań satysfakcji CATI, które często pojawiają się w ofercie usług profesjonalnych call center. Dzięki cennym informacjom na temat działalności firmy można łatwiej zaplanować dalsze działania i skoncentrować się na poprawie poziomu usług, co ograniczy ryzyko utraty klientów.
Korzyści zlecenia obsługi infolinii call center
Utworzenie wewnętrznego działu telemarketingu w firmie wiąże się z wysokimi kosztami, których można uniknąć, decydując się na outsourcing infolinii w firmie call center Polcall. Takie rozwiązanie zapewnia większą oszczędność czasu przy uzyskaniu wymiernych efektów stosunkowo niskim kosztem. Powierzenie realizacji pracy nad projektami specjalistom od komunikacji przekłada się na wzrost zaufania klientów do marki i wpływa na wybór usług lub produktów tej firmy w przyszłości. Relacje opierają się na wzajemnym zaufaniu – klient wie, że w każdej sytuacji może otrzymać wsparcie od wyszkolonych pracowników biura call center, dzięki czemu rośnie poziom jego zadowolenia z przyjętego systemu komunikacji i ogólnej jakości usług.