Jak poprawić sprzedaż i rozwój e-sklepu za granicą?

Wysokiej jakości usługi są skutecznym narzędziem do zwiększenia sprzedaży i pomyślnego rozwoju e-sklepu. Rozwój i wzrost to naturalna część biznesu online. Jeśli zaspokoiłeś lokalny popyt, zrozumiałe jest szukanie nowych możliwości w nowym miejscu. Ekspansja e-sklepu oferuje masę możliwości, szansę na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów i wejście na drogę wyższej sprzedaży i zysku firmy.

Aby ekspansja się powiodła, niezbędne są dokładne przygotowania. Koniecznością jest wykonanie kilku analiz np. badania rynku, dzięki którym zdobędziesz ważne informacje o konkurencji, słabościach czy potencjale rynku. Każdy kraj ma inne zwyczaje i specyfikę, które znacząco wpływają na proces zakupowy, dlatego ważne jest, aby dobrze je poznać przed faktyczną ekspansją e-sklepu. Konieczne jest dostosowanie się do nawyków klienta i ułatwienie mu dokonania zakupu.

Interesuje Cię temat lokalizacji? Przeczytaj artykuł 13 kroków lokalizacji strony internetowej z praktyczną checklistą do pobrania.

Tłumaczenia i lokalizacja

Przy lokalizowaniu e-sklepu należy wziąć pod uwagę zwyczaje danego kraju, natomiast teksty powinny mieć realny wpływ na klienta. Tłumaczenia nie powinny być maszynowe. Nie wystarczy zwykłe tłumaczenie tekstu na inny język. Ważne jest, aby poznać szerszy kontekst i rozumieć kulturową specyfikę lokalnego rynku. Ogólnie rzecz biorąc, lokalne e-sklepy cieszą się większym zaufaniem, zwłaszcza jeśli są mniej znane. Właściwa lokalizacja strony i obsługi klienta może więc zwielokrotnić liczbę potencjalnych klientów i zakupów w Twoim sklepie. Dla klientów z regionu CEE, takiego jak Rumunia, znajomość lokalnego rynku i jego wpływu na zachowania zakupowe jest niezwykle przydatna. Dzięki prawidłowej lokalizacji koszyka e-sklep może zapobiec dużej liczbie niedostarczonych przesyłek.

Obsługa klienta wysokiej jakości

Rolą obsługi klienta jest wsparcie i pomoc Twoim klientom, co ma ogromny wpływ na sprzedaż i budowanie zaufania. Oczekiwania i wymagania konsumentów stale rosną. Wysoka jakość obsługa klienta w lokalnym języku często jest kluczowym czynnikiem decydującym o sukcesie za granicą. Ma ona silny wpływ na zachowanie klientów. Badania dowodzą, że nawet połowa konsumentów zmienia marki lub firmy z powodu niskiej jakości obsługi klienta. Wsparcie w lokalnym języku lepiej zrozumie prośbę klienta lub jego niezadowolenie i będzie w stanie udzielić satysfakcjonującej odpowiedzi. Klienci doceniają wysoką jakość usług. W momencie, gdy klient otrzymuje wyższy poziom obsługi, jest skłonny zapłacić więcej, a w przyszłości dokonuje kolejnych zakupów. Te aspekty mają pozytywny wpływ na sprzedaż i konkurencyjność Twojego e-sklepu.

Jeśli klient nie otrzyma oczekiwanej obsługi, do której jest przyzwyczajony, najprawdopodobniej, nie dokona zakupu i skieruje się gdzie indziej. Dlatego ważne jest, aby podczas ekspansji zadbać o lokalizację wysokiej jakości, dzięki której zyskasz status lokalnego gracza.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię