Jak wymyślić dobrą nazwę firmy?

Zrodził się w Twojej głowie pomysł na biznes, ale nie wiesz, jak go nazwać? To standardowa rozterka każdego, kto chce wystartować ze swoją firmą. Z roku na rok powstaje nowa konkurencja na rynku, a co za tym idzie – wymyślenie dobrej nazwy staje się prawdziwym wyzwaniem. Czytając dalej, dowiesz się, jak sprostać temu wyzwaniu.

Zestaw cech dobrej nazwy firmy

Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji, potrzebujesz stworzyć skuteczny naming. Oto zestaw cech, który go charakteryzuje:

Unikatowość

Nazwa powinna przede wszystkim być oryginalna i niepowtarzalna. Taka nazwa łatwo zapadnie w pamięć odbiorcom, co wpłynie na rozpoznawalność firmy.

Pamiętaj jednak, żeby nie przekombinować w toku burzy mózgów. Istnieje cienka granica między kreatywnością a śmiesznością. Przed podjęciem ostatecznej decyzji skonsultuj pomysł z kilkoma osobami i zapytaj o ich odbiór.

Zasadność

Wszystko, co znajdzie się w nazwie marki, powinno mieć uzasadnienie w profilu Twojej firmy. Taka, która kojarzy się bezpośrednio z oferowanym produktem czy usługą, to ideał. Chodzi o to, żeby przedsiębiorstwo nie było mylone z inną branżą.

Ponadczasowość

Modne słowa i frazy mogą być kuszące i chwytliwe. Jednak trendy szybko się zmieniają. To, co dzisiaj jest na topie, jutro może być nieaktualne. Nazwa firmy zostanie z Tobą na lata i nie może być natchnieniem chwilowej mody. Zadaj sobie pytanie, czy za 10 lat nadal będzie aktualna i zrozumiała.

Prostota

Dobra nazwa musi być prosta i łatwa do zapamiętania. Maksymalnie do dwóch słów, trzy to już może być za dużo. Nawet jedno słowo, które budzi pozytywne skojarzenia, jest wystarczające do osiągnięcia sukcesu.

Z przesłaniem

Marka niosąca wartości jest pożądana przez każdego właściciela przedsiębiorstwa. Sprawdź, czy nie marnujesz potencjału namingu na zbudowanie właściwego wizerunku. Powinien być spójny z komunikacją marketingową firmy i posiadać konkretne przesłanie.

Sposoby tworzenia nazwy firmy

Istnieje kilka sposobów, które ułatwią proces tworzenia nazwy dla Twojego biznesu. Poniżej przedstawiamy kilka rad, które będą pomocne.

Połącz słowa

Masz dwa słowa, które genialnie nadają się do marki? Spróbuj je połączyć i sprawdź, czy nie trafiłeś w dziesiątkę. Klasycznym przykładem połączenia dwóch słów jest Facebook.

Poszukaj w słowniku języka obcego

Nie ograniczaj się tylko do języka ojczystego. Słowo, które brzmi przeciętnie po polsku, może być atrakcyjne w języku obcym. Zagraniczne słownictwo może nadać Twojej nazwie unikalnego charakteru.

Spróbuj słowotwórstwa

Dowolnie łącząc litery z kluczowych słów dla Twojej firmy, może powstać oryginalna i ciekawa nazwa. Nie bój się eksperymentować przy neologizmach. Może uda Ci się stworzyć wyraz, który przyniesie sukces.

Jedno słowo

Sprawdź, czy jest możliwość sprowadzenia Twojej nazwy do jednego słowa. Musi być ogólne i komunikować charakter Twojej firmy. Jeden wyraz jest prosty do zapamiętania dla odbiorcy.

Nazwa w formie skrótu

Łącząc pierwsze litery konkretnych wyrazów, możesz otrzymać chwytliwą nazwę. Wypisz słowa, które dobrze opisują Twoją firmę i popracuj nad różnymi skrótami. Może uda Ci się znaleźć łatwo zapadalną w pamięć nazwę, jak KFC?

Użyj generatorów nazw

W sieci dostępnych jest sporo programów, które ułatwiają proces wyboru nazwy dla biznesu. Wystarczy w nich wpisać słowa najlepiej opisującą Twoją firmę, a w zamian otrzymasz mnóstwo pomysłów na naming. Oto lista pomocnych programów:

  • Naminum,
  • Panabee,
  • Naming.net,
  • Namlix,
  • NameMesh
  • Squadhelp,
  • Wizlogo.

Skorzystaj z pomocy copywritera

Jeśli jednak nie chcesz poświęcać swojego czasu na tworzenie nazwy dla Twojej marki, a generatory nazw wydają Ci się po prostu mechanicznym dziełem przypadku, skorzystaj z pomocy agencji copywriterskiej, która kompleksowo zajmie się wymyśleniem idealnej nazwy. Jedną z firm, która oferuje skuteczny naming, jest Content Writer.

Usługa namingu zawiera:

  • wymyślenie nazwy – atrakcyjna nazwa dostosowana do charakteru Twojej działalności oraz grupy docelowej,
  • analiza prawna – zyskujesz pewność, że dana nazwa nie jest zarezerwowana dla innej firmy,
  • przeniesienie praw autorskich – copywriter przekazuje Twojej firmie prawa autorskie do nazwy.

Nazwa firmy – podsumowanie

Prosta, łatwa do zapamiętania i budząca skojarzenia z ofertą – taka powinna być nazwa firmy. Dobrze dobrana może pozytywnie wpłynąć na siłę marki i wzrost konwersji. Jeżeli brakuje Ci pomysłowości i męczy Cię kreatywna burza mózgów, skorzystaj z pomocy copywritera lub użyj generatorów nazw.

Ostatnie Wpisy

Kiedy warto rozpocząć pozycjonowanie firmy?

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to jedna z najlepszych taktyk na uzyskanie rozpoznawalności w wyszukiwarce Google. Warto o nie zadbać w zasadzie już...

Najpopularniejsze walutowe pary handlowe

Ludzie inwestują w rozmaite pary handlowe, takie jak Forex, materiały surowe (jak złoto, miedź) i akcje, aby zyskać dobry zwrot inwestycyjny. Rynek...

Płyty drogowe z tworzywa – zalety i wady

Płyty drogowe wykonane z tworzywa sztucznego to ciekawa alternatywa dla klasycznych, betonowych lub gumowych płyt drogowych. Co je wyróżnia, jakie są ich...

Biuro open space – Zdesk podpowiada, jak je zaaranżować

Moda na otwartą przestrzeń biurową przyszła ze Stanów Zjednoczonych. Początek XX wieku zaowocował koncepcją budowania bliższych relacji między pracownikami i usprawniania przepływu...

Podatki w Niemczech – najważniejsze informacje

Nasi zachodni sąsiedzi mają rozbudowany system podatkowy, który opiera się na różnych rodzajach danin publicznych. Podatki w Niemczech opierają się m.in. na...

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię