Odpowiednie wyposażenie biura jest podstawą wydajnej pracy. Oprócz różnych akcesoriów biurowych warto zadbać o potrzebne artykuły papiernicze. Choć w dzisiejszych czasach odchodzi się powoli od klasycznego papieru, to wciąż jest on podstawowym nośnikiem dokumentów. Nie wszystko bowiem da się wysłać mailem, a osobisty podpis na papierze wciąż pozostaje podstawą przy podpisywaniu umów. Być może za jakiś czas się to zmieni, jednak obecnie artykuły papiernicze to podstawowe wyposażenie każdego biura. Oto 5 najpopularniejszych produktów z tej kategorii.
Papier do drukarek i nie tylko
Jeśli by się zastanowić nad najpopularniejszym urządzeniem biurowym, to zdecydowanie wskażemy na ksero lub drukarkę. Nic więc dziwnego, że papier do drukarek w dużej ilości to elementarny materiał eksploatacyjny każdej firmy. To właśnie on stanowi najczęstszy element zamówień ze sklepów biurowych. Papier do drukarek może być wykorzystywany także do notowania i sporządzania dokumentów odręcznie. Wyróżnia się różne jego klasy:
- Papier do drukarek klasy A – najbielszy i najdroższy typ papieru. Chętnie wykorzystywany do wydruku ważnych dokumentów, certyfikatów, dyplomów i świadectw.
- Papier do drukarek klasy B – klasa pośrednia, kompromis między ceną a stopniem białości, dobry do wydruków czarno-białych i kolorowych jeśli nie zależy nam na szczególnej jakości.
- Papier do drukarek klasy C – do wydruku dokumentacji na masową skalę wystarczy jednak papier do drukarek klasy C.
Teczki na dokumenty do biura
Jeśli już sporządzimy dokumentację, to warto byłoby ją gdzieś przechować. I tu wkraczają różnorodne teczki na dokumenty. Choć nie są one zaliczane do kategorii artykułów papierniczych, to jednak ich znaczna większość jest właśnie z papieru wykonana. Najczęściej kupowany format teczek na dokumenty to oczywiście A4, taka wielkość pozwala w wygodny sposób przechowywać samą teczkę lub włożyć ją do pudła archiwizacyjnego. Na rynku znajdziemy wiele ich rodzajów, różniących się od siebie sposobem zamykania. Jakiej teczki na dokumenty byśmy jednak nie kupili, to spełni ona swoje podstawowe zadanie.
Koperty A4 do wysyłki dokumentów
Nie wszystko da się wysłać mailem. Choć często posługujemy się skanami dokumentów, to w wyjątkowych sytuacjach mogą się nam przydać koperty A4. Koperty pozwolą w bezpieczny sposób wysłać ważne dokumenty pocztą lub kurierem. Wyróżniamy ich kilka rodzajów. W ofercie artykułów papierniczych znajdziemy:
- koperty białe
- bąbelkowe
- bezpieczne
- koperty brązowe
Te ostatnie mogą także skutecznie pełnić funkcję organizacyjną. Włożone w nie dokumenty będą skutecznie chronione przed kurzem i wpływem czasu. Przy wysyłce wartościowych dokumentów lub pieniędzy warto wybrać koperty A4 bezpieczne.
Terminarze i kalendarze do organizacji pracy
Chyba każdy zgodzi się, że dobra organizacja pracy oznacza lepszą efektywność. W zaplanowaniu działań na kolejny czas pomogą nam terminarze. Używane z telefonicznym kalendarzem nie pozwolą nam o niczym zapomnieć. Terminarze często same w sobie stanowią kalendarz i notatnik w jednym. Dzięki temu możemy na bieżąco zapisywać pomysły i analizować miesiąc pod kątem czasu. Terminarze z wydzielonymi kwadransami przydadzą się także do salonów usługowych, gdzie potrzebujemy w czytelny sposób zapisywać kolejne wizyty.
Kołonotatnik do zapisywania pomysłów i zadań
Skoro już o organizacji pracy mowa, to nic nie zastąpi klasycznego kołonotatnika. Nie ma lepszego narzędzia do zapisywania pomysłów i inspiracji. Wraz z odpowiednimi artykułami piśmienniczymi, kołonotatnik daje nam ogromną swobodę. Dzięki kółeczkom strony notatnika się nie odkształcają, a więc możemy je łatwo wyrwać i włożyć do segregatora lub teczki. Kołonotatnik to także świetne narzędzie przydatne na co dzień. Z powodzeniem może pełnić funkcję także szkicownika dla projektantów i architektów.
Hurtownie artykułów biurowych
Aby mieć pewność najlepszego stosunku jakości do ceny produktów, które kupujemy, warto zamawiać je w hurtowniach. Artykuły papiernicze kupowane w taki sposób pozwalają zaoszczędzić czas i pieniądze. Jeśli musimy zaopatrzyć całe biuro w daną rzecz, na przykład przywołany już wcześniej papier do drukarek, można zakupić go w większej ilości, nie rozdrabniając zamówienia na części.
Artykuł powstał we współpracy z biurozakupy.pl