Jak wypozycjonować stronę w Google?

Prowadzisz bloga i Twoim celem jest większa liczba czytelników? Masz sklep internetowy i zależy Ci na pomnożeniu wyników sprzedaży? A może chcesz, by więcej osób dowiedziało się o usługach, które oferuje Twoja firma? Wszystko to możesz osiągnąć, jeśli Twoja strona internetowa będzie pojawiała się na wysokich pozycjach w wynikach Google. Działania, dzięki którym witryna jest wysoko wyświetlana w wyszukiwarce, nazywane są pozycjonowaniem. SEO ma przełożenie na sukces w internecie, dlatego warto wiedzieć jak wypozycjonować stronę.

Czy można pozycjonować stronę www samemu?

Nie ma jednego sprawdzonego przepisu na osiągnięcie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie to proces, który wymaga mierzenia wyników i dostosowywania działań, tak aby uzyskiwać lepsze efekty. Skuteczne pozycjonowanie stron to konieczność ciągłego uczenia się i udoskonalania lub wręcz zmiany strategii. 

Pozycjonowanie stron samemu jest bardzo trudne i wymaga ogromnego zaangażowania, dlatego wiele firm decyduje się zlecać je specjalistom. Nie oznacza to jednak, że bez fachowej pomocy nie możesz nic zrobić. Na pozycję witryny w wyszukiwarce mają wpływ różne czynniki, możesz zadbać o wiele kwestii, dzięki którym podniesiesz pozycję swojej strony. Od czego zacząć pozycjonowanie? 

Prawidłowo zbudowana strona

Jeśli zależy Ci na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, powinieneś zadbać o prawidłową budowę strony www. Przede wszystkim witryna powinna mieć wersję mobilną, czyli wyświetlać się na smartfonach i tabletach. Nie może się zbyt długo ładować, dlatego powinieneś zadbać o optymalizację zdjęć, tak by nie były one zbyt duże, ale zachowały doskonałą jakość. Nie pomijaj opisów, tagów i innych metadanych strony. 

Stwórz prostą i przejrzystą strukturę witryny – dzięki temu użytkownikom i robotom wyszukiwarek łatwiej będzie poruszać się po stronie. Pamiętaj też o przyjaznych URL-ach, czyli takich odnośnikach do podstron, które mają w adresie nazwę produktu czy usługi, ale nie są zbyt długie czy skomplikowane. Jeśli Twoja strona spełnia wszystkie wymienione warunki, czas na kolejny etap, czyli wybór słów kluczowych i przygotowanie treści witryny. 

Słowa kluczowe

słowa kluczowe w seo

Słowa kluczowe to frazy wpisywane w wyszukiwarkę przez użytkowników poszukujących produktów i usług takich jak Twoje. Jak dobrać właściwe keywords? Postaw się w roli konsumenta, który chce kupić Twój towar i zastanów, co wpisałbyś w wyszukiwarkę. 

Jeśli prowadzisz lokalny biznes: restaurację, salon fryzjerski, hotel – Twoje frazy powinny zawierać nazwę miejscowości, na przykład: „fryzjer warszawa”, „hotel kraków”, „dobra restauracja w poznaniu”. 

Jeśli prowadzisz sklep online o zasięgu ogólnopolskim, skup się na frazach dotyczących oferowanych przez Ciebie produktów. Wybierz keywords zawierające całe kategorie produktowe na przykład „płaszcze jesienne” oraz bardzo szczegółowe: „jesienny trencz damski chabrowy ze stójką”. 

Treść na stronie

Jeśli wybierzesz już słowa kluczowe, powinieneś dla każdego z nich stworzyć podstronę z tekstem zawierającym tę frazę, umieść je też na swojej stronie głównej. Przyjmuje się, że keywords nie powinny stanowić więcej niż 5 – 7% tekstu. Przygotowując treść strony, pamiętaj, że pod żadnym pozorem nie wolno Ci kopiować tekstów z innych witryn. Unikaj też przepisywania informacji z opakowań i ulotek producentów – robi to wiele firm, w efekcie w sieci istnieje dużo stron o niemal identycznych tekstach. Wyszukiwarki bardzo tego nie lubią i karzą witryny, które nie zawierają unikatowych treści poprzez obniżanie ich pozycji w wynikach wyszukiwania. 

Masz już poprawnie działającą stronę, wybrałeś słowa kluczowe i przygotowałeś teksty – co dalej? Jak pozycjonować stronę internetową

Świeży i ciekawy kontent

Google i inne wyszukiwarki dążą do zwracania użytkownikom jak najbardziej wartościowych wyników, dlatego dbaj, by na Twojej stronie regularnie pojawiały się ciekawe dla użytkowników, świeże treści. Możesz to robić, publikując aktualności o swojej działalności, prowadząc bloga czy szeroko opisując portfolio. 

Zastosowałeś się do wszystkich powyższych rad, a mimo to nie widzisz efektów? Zastanawiasz się jak szybko wypozycjonować stronę? 

Pozycjonowanie to proces długotrwały. Czasem na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania musisz poczekać kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Dlatego pozycjonując swoją stronę, powinieneś uzbroić się w cierpliwość i narzędzia, które pozwolą Ci monitorować ruch na stronie, czyli weryfikować skuteczność podejmowanych działań. W sieci dostępnych wiele darmowych narzędzi, które ułatwią Ci pracę. Jeśli po kilkunastu miesiącach nie widzisz poprawy, może to oznaczać, że pora udać się do specjalistów. 

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

1 Komentarz

  1. Pozycjonowanie strony samodzielnie jest bardzo trudne. Myślałem, że dam radę samemu, ale od czasu korzystania z usług agencji mam zdecydowanie lepsze rezultaty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię