Jak wypromować sklep internetowy w Google?

Pandemia znacząco zmieniła nasze nawyki zakupowe. Polacy otworzyli się na zakupy internetowe bardziej niż kiedykolwiek, a tylko w roku 2020 zarejestrowało się aż 12 tys. nowych sklepów internetowych. Dla sprzedawców z rynku e-commerce to z jednej strony szansa na ogromne zyski, a z drugiej wyzwanie, by przebić się z ofertą spośród tysięcy konkurentów. Skuteczna reklama w Internecie to podstawa, bez której nawet najlepszy pomysł na biznes nie przyniesie założonych efektów. Marketing internetowy może przybierać różne formy, a najskuteczniejszymi i przynoszącymi wymierne, bo liczone w PLN zyski, są  pozycjonowanie stron internetowych oraz Google Ads. Przekonaj się, dlaczego.

Pozycjonowanie sklepów internetowych, czyli kampania długotrwała

Pozycjonowanie stron www, zwane SEO (z ang. Search Engine Optimization), to optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe w celu osiągnięcia jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce Google. Wyższa pozycja na liście wyszukiwania to oczywiście większa szansa na odwiedzenie witryny przez internautę, a co za tym idzie, złożenie zamówienia. Pozycjonowanie sklepów internetowych to podstawowa forma reklamy, z której nie można rezygnować na żadnym etapie działalności, bez względu na skalę i zasięg biznesu. Nawet lokalne warzywniaki mają szansę sprzedawać w Sieci, bo klienci zamknięci w domach szukają dostaw z ulubionych sklepów zza rogu!

Efektem pozycjonowania dla e-commerce nie są wysokie pozycje same w sobie, ale zmiany w sklepie sprawiające, że internauta będzie skłonny do zakupów. Można to zrobić, m.in. poprzez wzbogacenie sklepu o blog tematyczny, dzięki któremu witryna zyska status eksperta w branży. Widoczność sklepów internetowych przekłada się na systematyczne zwiększanie liczby odwiedzających przy stałych wydatkach na reklamę.

Zalety SEO dla e-commerce:

  • długotrwały efekt,
  • obecność w wynikach wyszukiwania na setki fraz powiązanych z ofertą,
  • wzbogacenie witryny o wartościowe treści (opisy produktów, kategorii, blog),
  • stale rosnąca liczba użytkowników bez zwiększania budżetu.

Google Ads, czyli sprzedaj to teraz

Na marketing internetowy w wyszukiwarkach, czyli SEM (z ang. Search Engine Marketing), składa się – prócz SEO – PPC (z ang. Pay Per Click). To kampania w płatnych wynikach wyszukiwarki internetowej Google, która cechuje się skutecznością i dynamizmem. Jej działanie może się rozpocząć natychmiast po opłaceniu. Ogromna elastyczność reklamy oraz różne formy sprawiają, że jest to reklama, która potrafi doprowadzić internautę z dowolnego miejsca w Sieci prosto do koszyka. Właścicieli sklepów internetowych powinny zainteresować w szczególności trzy formy reklamy Google Ads:

  • Linki sponsorowane – reklama tekstowawyświetlająca się ponad naturalnymi wynikami wyszukiwania.
  • Google Shopping – czyli wyświetlanie w wynikach wyszukiwania Google produktu wraz z ceną, opisem i linkiem do odpowiedniej podstrony w sklepie.
  • Remarketing – skuteczny sposób na ponowne zaproszenie internauty do sklepu. Jeżeli wejście z organicznych wyników nie spowodowało zakupu, za pomocą remarketingu można przypomnieć produkt, a nawet zaoferować go w promocyjnej cenie.

Dla sklepów internetowych nie ma skuteczniejszego sposobu na szybkie dotarcie do potencjalnych kupujących niż Google Ads.

Agencja SEO pomoże wypromować Twój sklep

Pozycjonowanie strony w Google i kampania Google Ads są efektywnymi formami reklamy, pod warunkiem prawidłowego doboru metod oraz dobrego rozpoznania potrzeb internautów. Jeżeli właściciel sklepu chce się skupić na jego rozwoju, to marketing powinna prowadzić sprawdzona agencja zajmująca się reklamą w Google – SEMPIRE. Doświadczenie, dostęp do zaawansowanych narzędzi oraz duża wiedza z różnych zakresów są niezbędne do tego, by pozycjonowanie strony w Google i kampania PPC przyniosły zyski. Dobrze zaprojektowana reklama finansuje się sama. Profesjonalna firma zajmująca się reklamą w Internecie pomoże rozwinąć skrzydła każdemu przedsiębiorcy.

Więcej o pozyskiwaniu klientów z Internetu i marketingu na https://www.sempire.pl/

Darmowe konsultacje, audyty, analizy. Sprawdź!

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię