Jak zaprojektować sklep spełniający wymagania i potrzeby współczesnych klientów?

Projektowanie wnętrz sklepowych nie należy wcale do łatwych wyzwań. Choć dla wielu osób może to być zaskoczeniem, to właśnie od aranżacji sklepu w znacznej mierze zależy sukces sprzedażowy. Odpowiadając na potrzeby swoich klientów w zakresie funkcjonalności i estetyki jesteś w stanie znacząco wpłynąć na ich decyzje zakupowe. Na co należy zwrócić uwagę podczas planowania wystroju wnętrza i jak stworzyć nowoczesny projekt sklepu?

Projektowanie sklepów – funkcjonalność i technologia

Każdy sklep powinien być zaprojektowany w taki sposób, by móc prowadzić klienta do kluczowych produktów. Dobrze przemyślany floorplan oraz zastosowanie rozmaitych sztuczek i nowoczesnych technologii sprawia, że klienci chętniej dokonują zakupów i z radością wracają do sklepu ponownie. Projektowanie sklepów stacjonarnych zależy jednak w dużej mierze od specyfiki branży – innego planu będzie wymagać księgarnia, a innego sklep odzieżowy.

Tradycyjny układ rzędowy dobrze sprawdzi się w większości małych i średnich sklepów spożywczych, drogeriach, księgarniach czy sklepach papierniczych. Jest to bardzo wydajny układ, który zapewnia klientom dobrą organizację ruchu. Nie nadaje się jednak do sprzedaży produktów premium, ponieważ w jednakowy sposób eksponuje wszystkie produkty.

Na ograniczonej przestrzeni doskonale sprawdzi się za to układ pętlowy, który często można spotkać między innymi na stacjach benzynowych czy w sklepach specjalistycznych. Pozwala on zaprojektować drogę, jaką musi przejść klient i wyeksponować najważniejsze produkty. Dzięki temu wiesz co dokładnie i w jakiej kolejności przykuje wzrok twojego klienta.

Przy sklepach o większej powierzchni można pokusić się o układ z nieograniczonym przepływem ruchu. Taka koncepcja świetnie sprawdza się w projektowaniu wnętrz sklepów odzieżowych, drogeryjnych i wielu innych wymagających kreatywnej ekspozycji. 

Warto dodatkowo pomyśleć o zastosowaniu nowoczesnych technologii przy projektowaniu sklepów stacjonarnych. Wielu klientów ceni sobie nowości – wirtualne przymierzalnie, możliwość połączenia zakupów stacjonarnych z internetowymi, a także wiele innych udogodnień, które przyciągają nowe osoby do sklepu.

Projektowanie sklepu stacjonarnego – estetyka

Równie ważnym aspektem w projektowaniu sklepu jest ogólna estetyka. Nie chodzi jedynie o wygląd witryny, która powinna przyciągać klientów, ale także o ogólny wizerunek całego sklepu. Współcześni klienci są znacznie bardziej wymagający pod kątem estetyki, dlatego ważne jest, by każdy element idealnie ze sobą współgrał i nic nie było przypadkowe. W ogólnej estetyce ważne jest również, by komunikat był dopasowany do konkretnego klienta. Aranżacja sklepu powinna być możliwie jak najbardziej spersonalizowana, by docierać w gust konkretnego odbiorcy. Co więcej, warto zadbać o to, by wszystko łączyło się w spójną całość, jednocześnie eksponując branding marki.

Coraz więcej osób przykłada również uwagę do szczegółów, między innymi sprawdzając podejście sklepu do ekologii. Z roku na rok ludzie coraz większą wagę przywiązują do tego, by być jak najbardziej neutralnym dla środowiska. Warto więc inwestować w rozwiązania, które sprawią, że sklep będzie wpisywał się w nurt zero waste i dbał o swój ekologiczny wizerunek. Chodzi nie tylko o pakowanie produktów w sposób przyjazny dla środowiska, ale także elementy wystroju, oświetlenie czy meble. Każdy taki element wpływa pozytywnie na wizerunek sklepu, zachęcając do dalszych zakupów.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię