Jak znaleźć dobrą agencję marketingową i na co zwrócić uwagę podczas jej wyboru

Praktycznie w każdym rodzaju działalności spotykamy się z dużą ilością konkurencyjnych firm. Nic w tym dziwnego. Mamy przecież wolny rynek i tak naprawdę każdy ma prawo do oferowania usług, na których się zna. Niestety, często bywa tak, że w gąszczu przedsiębiorstw trudno jest znaleźć to, które rzeczywiście spełni nasze wymogi. Jak znaleźć dobrą agencję marketingową i na co zwrócić uwagę podczas jej wyboru? Postaramy się odpowiedzieć na to bardzo trudne pytanie.

Reklama dźwignią handlu. Wie o tym większość przedsiębiorców. Aby cieszyć się dobrze zoptymalizowaną kampanią reklamową warto znaleźć dobrą agencję marketingową https://www.kobosystem.pl/, która zajmie się jej przygotowaniem. No właśnie, magiczne słowo “dobrą”. Co to znaczy? Jak ją znaleźć? Nie jest to łatwe, aczkolwiek kilka wskazówek, które znajdują się w tym artykule powinny pomóc w znalezieniu odpowiedniego partnera biznesowego.

Przede wszystkim sprawdź opinie

Oczywiście, jednym z najważniejszych elementów jeśli chodzi o wybór odpowiedniej agencji marketingowej jest sprawdzenie opinii na jej temat. Dzięki temu dowiemy się co sądzą o współpracy inne przedsiębiorstwa. Warto sprawdzić media społecznościowe, gdzie można zostawiać opinie. Przyglądnijmy się ocenom w Google, a także na grupach i forach dyskusyjnych. Można również zadać pytanie na chociażby LinkedIn, gdzie przedsiębiorstwa wymieniają się wiedzą i doświadczeniami. Być może dostaniemy rekomendację, która poprowadzi nas do zupełnie innej agencji marketingowej. Warto sprawdzić, czy firma, z którą chcemy rozpocząć współpracę jest aktywna, to znaczy: odpowiada klientom na komentarze, aktywnie publikuje wpisy na łamach swoich profili w mediach społecznościowych, prowadzi bloga firmowego z różnymi wskazówkami (aczkolwiek to nie jest konieczne).

Dobra agencja marketingowa pochwali się swoim portfolio

Albo inaczej. Każdy ma inny gust, inną wizję. Być może nawet najlepsza agencja marketingowa, która cieszy się renomą nie będzie w kręgu zainteresowania, ponieważ jej praca nie sprosta Twoim wymaganiom. Dlatego też zastanawiając się nad wyborem partnera biznesowego należy zwrócić również uwagę na wykonane prace. I nie chodzi tu tylko o projekty graficzne, ale ogólnie o całokształt działań marketingowych. Czasami warto poświęcić więcej czasu na to, aby sprawdzić tak zwane case studies, a może nawet poprosić o przedstawienie kilku wybranych kampanii marketingowych, aby przekonać się, czy potencjalna współpraca z tą agencją marketingową ma sens. Kolejna rzecz to byli i obecni klienci takiego przedsiębiorstwa. Czy warto podejmować współpracę tylko z tymi, którzy mogą pochwalić się współpracą z dużymi i znanymi markami? Niekoniecznie. Często świetne agencje marketingowe, mające wiele kreatywnych pomysłów nie działają z dużymi firmami, gdyż nie mają podczas przetargów “siły przebicia”. Mowa tutaj o przypadku konkurowania z dużymi przedsiębiorstwami marketingowymi.

Zakres usług

Jak coś jest do wszystkiego to jest do… niczego. I tak i nie. W przypadku agencji marketingowych trudno się z tym zgodzić. Przedsiębiorstwa oferujące tak zwany full service, czyli szeroki zakres usług są wręcz pożądane, ponieważ nawiązując współpracę z jedną firmą otrzymujemy tak naprawdę kompletną kampanię. Nie musimy martwić się o to, że firma A tworzy nam grafikę, ale jeszcze jej nie dostarczyła. Z kolei firma B przygotowała już teksty na naszą stronę internetową, ale nie może ich dodać, bo programiści z firmy C nadal jej nie ukończyli. Podejmując współpracę z agencją marketingową, która ma w swojej ofercie wiele usług tak naprawdę likwidujemy ten problem. To znaczna wygoda i przede wszystkim komfort dla inwestora.

Podejście do klienta

Kolejną, bardzo ważną, wręcz priorytetową rzeczą jest podejście agencji marketingowej do jej przyszłego partnera biznesowego, czyli właśnie nas. Przede wszystkim należy obserwować, czy obsługa jest nami zainteresowana, czy dokładnie analizuje nasze potrzeby, czy rzeczywiście wie, o co tak naprawdę nam chodzi. Powinniśmy również obserwować to, jak często się z nami komunikują, jak wiele pytań zadają po przesłaniu briefu, a także podczas przygotowywania wspólnie strategii marketingowej. Wydawać by się mogło, że nie jest to tak ważny czynnik, ale nic bardziej mylnego. Komunikacja jest wręcz priorytetowa. I wcale nie powinna przeszkodzić w tym pandemia COVID-19. Mamy do dyspozycji ogromną ilość narzędzi jak choćby Microsoft Teams, Discord, czy Facebook Messenger. Dzięki nim możemy wspólnie wszystko zaplanować, aby finalnie osiągnąć sukces podczas marketingowej kampanii mającej na celu na przykład zwiększenie sprzedaży w naszym przedsiębiorstwie. Jeśli nie widzimy, aby przedstawiciele agencji podejmowali zainteresowanie się współpracą z nami, a jedynie “sucho” odpowiadają na pytania raczej nie warto podejmować się działania z taką firmą. Efektem może być wiele niedopowiedzeń, źle przygotowanych materiałów oraz, co najgorsze nasz budżet nie do końca będzie wykorzystany tak, jak być powinien.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię