Kampanie programmatic – co możesz zrobić dla swojego biznesu?

Obecnie posiadanie strony internetowej swojego biznesu to absolutny must-have przy budowaniu biznesu. To jednak dopiero pierwszy z etapów, który może Ci pomóc w rozwoju Twojej firmy i pozyskiwaniu klientów. O czym mowa? Kampanie Google Ads, SEO, e-mail marketing, programmatic – to wszystko może sprawić, że odczujesz napływ nowych klientów. Na czym to wszystko polega i dlaczego warto zadbać o wdrożenie tych metod w swojej firmie? O tym poniżej!

 1. Czym jest pozycjonowanie?

2. Kampanie programmatic – przyszłość internetowej reklamy?

3. Na czym polegają reklamy programmatic?

4. E-mail marketing to dopiero początek!

Czym jest pozycjonowanie?

Na Datamasters.pl znajdziesz skuteczne rozwiązania z zakresu internetowych sposobów na zwiększenie ruchu na Twojej stronie. O czym dokładnie mowa? Jednym z tych sposobów jest choćby SEO, czyli pozycjonowanie. Obecnie niemal każda firma posiada już swoją własną witrynę, jednak kluczem do sukcesu jest to, aby internauta, który jest potencjalnie zainteresowany Twoimi produktami lub usługami, miał szansę trafić na Twoją stronę właśnie dzięki pozycjonowaniu. Aby prowadzone działania SEO były skuteczne, pierwszym etapem jest przeprowadzenie specjalistycznego audytu SEO. Dzięki niemu wiadomo w jakim stanie wyjściowym jest witryna, oraz jakie działanie należy podjąć, aby trafić na szczyt wyników wyszukiwania. Jednym z częstszych problemów, z jakimi borykają się strony internetowe jest ich długi czas ładowania. Warto wówczas zająć się optymalizacją obrazów i zmniejszeniem ich wagi. Kolejny etap polega na prawidłowym nazywaniu poszczególnych podstron, a także na systematycznym obudowywaniu witryny treścią. W tej kwestii doskonale sprawdzi się prowadzenie bloga firmowego, na którym poruszane artykuły będą dotyczyły tematów powiązanych z branżą. Jedną z praktyk systematycznie prowadzonych przez pozycjonerów są działania link-buildingowe. Polegają one na umieszczaniu na portalach zewnętrznych tekstów z linkiem prowadzącym do pozycjonowanej strony. Takie regularne praktyki przyniosą wraz z upływem czasu pozytywne efekty. Dzięki temu potencjalny klient, który będzie wpisywał w wyszukiwarkę hasła powiązane tematycznie z daną firmą (opis produktów lub usług) – wówczas wyszukiwarka zaprezentuje mu na czołowych pozycjach właśnie link do tej pozycjonowanej strony. Generowanie takiego wartościowego ruchu organicznego jest wysoce istotne i pozwala zwiększać zainteresowanie firmą.

Kampanie programmatic – przyszłość internetowej reklamy?

Inny przykład stanowią kampanie programmatic. Jeżeli jesteś posiadaczem biznesu, z którym na dowolnym polu działasz także online – zapewne nieustannie zastanawiasz się nad wdrożeniem kolejnych metod, które mogą skutecznie usprawnić Twój biznes. Ujmując to najbardziej obrazowo – kampanie programmatic to nic innego jak zautomatyzowane sposoby reklamowania produktów, które opierają się na bazie preferencji Twoich perspektywicznych klientów. Programmatic jest w stanie ocenić w ciągu zaledwie pół sekundy, czy dany internauta może być potencjalnie zainteresowany danym produktem lub usługą. Jeżeli uzna, że owszem – wówczas zaprezentuje mu reklamę. W efekcie taka kreacja reklamowa trafi do właściwej osoby, która z większą dozą prawdopodobieństwa może być zainteresowana zakupem lub skorzystaniem z oferty. Taki kierunkowy sposób reklamowania jest testowany przez coraz większą rzeszę osób.

Na czym polegają reklamy programmatic?

Omawiane kampanie bazują na podstawie nauki z algorytmów. W efekcie potrzebują odpowiedniej ilości czasu, aby były w stanie działać efektywnie. Opisując to najprościej – działają właśnie na podstawie skuteczności tych algorytmów. Stosownie do celu, jaki obrała dana firma – kampania może bazować na innych strategiach. Jedna z nich może bowiem odpowiadać za zwiększenie sprzedaż, druga z kolei za poprawę wizerunku firmy. To pozwala z kolei na dokonywanie wyboru między reklamami animowanymi, statycznymi, a także wideo. Kupowanie tych reklam następuje w czasie rzeczywistym. Jeżeli zatem program poszukuje klienta, który będzie potencjalnie zainteresowany taką reklamą i go odnajdzie – zaprezentuje mu wówczas opracowaną uprzednio reklamę.

E-mail marketing to dopiero początek!

Poza kampaniami programmatic jedną z metod pozyskiwania klientów lub poprawy wizerunku są także działania email marketingowe. Aby takie działania były skuteczne, punktem wyjściowym jest jednak zgromadzenie bazy wysokiej jakości. Zdecydowanie lepiej poświęcić czas i energię na przygotowanie bazy kontaktów, które mogą być potencjalnie zainteresowane zakupem usług lub produktów, aniżeli kierowanie takiej wysyłki do przypadkowych osób. Równoległe prowadzenie działań reklamowych z różnych obszarów może przynieść w dalszej perspektywie oczekiwane rezultaty. Pozycjonowanie, kampanie programmatic, działania email marketingowe – to przykłady możliwych sposobów dotarcia do nowej grupy klientów. Jeżeli jesteś na etapie poszukiwań rozwiązań, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż – sprawdź koniecznie, co mogą zaproponować Ci specjaliści z tej dziedziny.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię