Kiedy firmy decydują się na współpracę z agencją digital marketingu?

Każda marka jest inna – ma inną charakterystykę, inną grupę docelową, inne kanały sprzedaży, a wreszcie inne potrzeby w zakresie szeroko pojętego marketingu. Ten ostatni zresztą przestaje być pojmowany tradycyjnie, a wręcz siermiężnie, jako dobre logo, spójny z nim papier firmowy, ładny baner na outdoorze i 30-sekundowy spot radiowy lub telewizyjny z jakimś znanym głosem/twarzą. Dziś każdy właściciel firmy wie, że jeśli nie istnieje w Internecie, to de facto go nie ma (albo niedługo nie będzie, bo konkurencja nie śpi).

Jednak czy tylko starzy wyjadacze zaczynają korzystać z usług agencji digital marketingu? Niekoniecznie! Sprawdź, w jakich sprawach zdecydować się na wsparcie fachowców od reklamy w Sieci.

Kiedy zaczynasz

Każda nowa marka to nowa historia do napisania. Tabula rasa, którą wypełniamy jej indywidualnym charakterem i wizerunkiem, a ten kształtuje się poprzez komunikaty wydawane w świat. Również w ten świat wirtualny – dlatego, kiedy zaczynasz swoją działalność, to doskonały moment na to, by ktoś pokazał Ci, jak skutecznie, spójnie i konsekwentnie budować swój wizerunek i prowadzić sprzedaż w Sieci. Możliwości w tym zakresie jest mnóstwo, a dobra agencja digital marketingu z pewnością dostrzeże wszystkie najbardziej efektywne w Twoim przypadku.

Kiedy wchodzisz w online

Jest mnóstwo biznesów, które świetnie radziły sobie w kanałach tradycyjnych, ale digitalizacja je przerosła lub idzie opornie. Sprzedaż w nowym kanale, jakim jest sklep internetowy, to nie jest bułka z masłem. A nawet jeśli nie mówimy stricte o e-commerce, to przecież same kwestie wizerunkowe, choćby za pośrednictwem social mediów, mogą zrobić kawał dobrej roboty dla marki. To z pewnością kolejna kwestia, którą można powierzyć agencji digital marketingu.

Kiedy trzeba gasić pożar

Było dobrze, boty Google kochały Cię, sprzedaż rosła, ale coś zaczęło się psuć? Aktualizacja algorytmu zmiotła Cię z SEOwej planszy? Pojawiły się problemy z realizacją zamówień i klienci odchodzą? Współczynnik odrzuceń w sklepie internetowym rośnie? A może pojawił się trudny do zażegnania kryzys wizerunkowy? Jeśli trzeba ugasić któryś z tych pożarów, pomocna będzie doświadczona agencja digital. Marketing nastawiony na sprzedaż, czy ten kryzysowy, z pewnością jest w obszarze jej kompetencji.

Kiedy po prostu chcesz się rozwijać

W innym scenariuszu, kiedy nadal jest dobrze, także czasem warto pokusić się o profesjonalne marketingowe wsparcie. Przecież z pewnością są jakieś obszary, w których możesz bardziej się rozwinąć, coś zoptymalizować, skorzystać z nowych narzędzi online, których przecież każdego roku przybywa. Może przyda się pogłębiona analityka? Albo audyt reklam PPC? Agencja digital marketingu to w tych przypadkach dobry adres.

Pamiętaj jednak, żeby przy wyborze agencji do współpracy skupić się na tej, która będzie odpowiadała Twoim potrzebom i miała udokumentowane portfolio projektów, w których potrafiła wesprzeć firmy w działaniach, jakie u Ciebie kuleją/mogą być skuteczniejsze. W przeciwnym wypadku prawdopodobnie przepalisz budżet.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię