Marketing prawniczy, czyli jak wzbudzić zaufanie klienta bez reklamowania swoich usług

Dla przedstawicieli bardzo wielu branży jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia firmy jest jej reklama. Poprzez możliwość wychwalania swoich usług w Internecie udaje nam się przekonać kupującego, że to właśnie tutaj powinien zainwestować on swoje pieniądze. Nie każdy zawód umożliwia jednak stosowanie takich praktyk, a jednym z nich będzie np. prawnik. Otwierając własną kancelarię należy mieć tego świadomość. 

Marketing prawniczy nie jest oczywiście zupełnie niemożliwy, ale wymaga trochę bardziej delikatnych działań, które trzeba zawczasu dobrze przemyśleć. Jesteśmy oczywiście w stanie zadbać o to przy użyciu własnej wiedzy, ale warto także zastanowić się nad skorzystaniem z usług osób, które mają o tym większe pojęcie.  

Jakie działania obejmują marketing prawniczy? 

Jeżeli nie możemy bezpośrednio zachwalać efektów swojej pracy to warto zaprezentować je w inny sposób. Tutaj idealnie sprawdzi się zwyczajne informowanie o dotychczasowych sukcesach, które same w sobie pokażą klientowi, że warto nam zaufać. Można więc umieszczać na swojej stronie referencje oraz opisywać sprawy, które udało nam się skutecznie doprowadzić do końca. 

Ogólne udzielanie porad i wskazywanie sposobów radzenia sobie z problemami prawnymi wskaże odbiorcy, że znamy się na swojej profesji. Wielu z nich właśnie w ten sposób trafi na naszą stronę i być może zostanie tam na dłużej. Dobrym pomysłem może być także udzielanie porad na innych stronach, które w ten sposób w jakimś stopniu zareklamują również nasze usługi. 

Obecnie dużo osób decyduje się nawet na tworzenie materiałów wideo, w których również wypowiadają się na różne kwestie związane z obszerną tematyką prawniczą. W ten sposób klient może szybko uzyskać interesującą go informację i od razu dowiaduje się, że ta konkretna osoba ma na ten temat dużą wiedzę – a to może go zachęcić do dalszej współpracy. 

Czego lepiej nie robić? 

Nie możemy jednak zapominać o tym, że zawód prawnika musi wzbudzać zaufanie i kojarzyć się przede wszystkim z prostotą i rzetelnością. Klient chce być w późniejszym czasie reprezentowany przez kogoś, kto ma świadomość powagi sytuacji i nie podejdzie do tematu lekkomyślnie. Dlatego też warto zrezygnować z użycia na swojej stronie bardzo jaskrawych kolorów, dużej ilości grafik czy wymyślnych czcionek. W ten sposób zamiast udowodnić swój profesjonalizm – udowadniamy tylko nasze zdolności w projektowaniu strony, które mogą wywołać skutek odwrotny do oczekiwanego. Dlatego warto to zlecić specjalistom. Jedną z polecanych firm jest https://simpliteca.com, która prowadzi marketing dla wielu kancelarii w całej Polsce. 

Ostatnie Wpisy

Jak stylizować koszulki POLO? Poradnik

Koszulka polo jest częścią garderoby, jaką powinien mieć w swojej szafie każdy mężczyzna. A najlepiej od razu zaopatrzyć się w kilka modeli....

Dlaczego drony DJI Mavic są lubiane przez profesjonalistów?

Fotografia, czy filmowanie z drona to dzisiaj standard w przypadku profesjonalnych fotografów i filmowców, ale często wykorzystywana jest także przez geodetów, archeologów,...

Oświetlenie magazynu i jego wymagania

oświetlenie do magazynu

Co to jest marketing afiliacyjny?

Od wielu lat można zaobserwować duże zainteresowanie marketingiem afiliacyjnym, który można wykorzystać między innymi do spieniężenia ruchu na stronie internetowej. Na czym jednak polega afiliacja...

Automatyczna analityka e-commerce – co zyskasz i czego się dowiesz?

E-commerce nieustannie zwiększa swój udział w sprzedaży detalicznej, co oznacza, że z rosnącym potencjałem rośnie także konkurencja, dlatego trzeba się na nią...

Przeczytaj również

1 Komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię