Marketing w wyszukiwarkach, sprawdza się czy nie?

Zastanawiasz się, czy inwestycja w marketing internetowy to dobry pomysł? Rozważania te można odwrócić i zapytać, czy pozyskanie nowych klientów to dobry pomysł. Odpowiedź wydaje się dość oczywista, więc czemu nie skorzystać? Oczywiście trzeba przy tym zadbać o to, aby przyjąć odpowiednią strategię działania, ponieważ z marketingiem internetowym jest jak z każdym innym narzędziem – to, czy faktycznie przyniesie korzyści, zależy od sposobu jego wykorzystania. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę, by odnieść zyski!

Zacznij od analizy

Osoby, które narzekają na efektywność marketingu internetowego, często działają szybko i bez planu. Tymczasem jeśli zwrócisz się do profesjonalnych agencji reklamowych, te – zanim zaczną wdrażać swoje działania – dokładnie zapoznają się z przedstawianymi przez Ciebie celami. Wspólnie z Tobą omówią to, na czym Ci zależy i… czego oczekujesz. W zależności od tego, jak wygląda sytuacja, przedstawią Ci możliwe do zastosowania środki oraz horyzont czasowy, w którym powinieneś móc odczuć efekty.

Przykładowo jeżeli zależy Ci na jak najszybszym dotarciu do klientów, dobrym wyborem będą reklamy Google Ads – jednak zawsze warto uwzględnić i to, czy Twoja marza odpowiada kosztom reklamowym. Z drugiej strony jeśli zależy Ci na tym, aby długofalowo docierać do wielu klientów i to w sposób możliwie tani, świetnie sprawdzi się pozycjonowanie.

Jest i trzecia droga – można połączyć te dwie strategie i inwestować równolegle w linki sponsorowane oraz w SEO. To de facto najbardziej efektywny model działania, ponieważ niejednokrotnie zdarzy się tak, ze klienci, którzy trafią na Twoją stronę w wyniku działań pozycjonujących, przy pierwszej wizycie będą dopiero na etapie rozważania zakupu. Później, gdy opuszczą witrynę, możesz do nich ponownie dotrzeć za pomocą remarketingu działającego właśnie w ramach platformy Google Ads. Gdybyś stosował tylko jedną z tych taktyk – do zakupu mogłoby nie dojść i marketing sprawiałby wrażenie niedziałającego. Tymczasem właśnie synergia dwóch różnych form dotarcia do odbiorcy sprawia, że klientów nie tylko „chwytasz”, ale i doprowadzasz do tego, że ostatecznie składają zamówienie właśnie u Ciebie.

Wybierz sprawdzoną agencję

W działaniach marketingowych istotne jest i to, aby wykonywały je osoby z odpowiednim doświadczeniem i za pomocą sprawdzonych narzędzi. Przykładowo pozycjonowanie w Pikseo Bydgoszcz zawsze wiąże się z sprawdzeniem stanu strony, jej zaudytowaniem, przekazaniem wytycznych optymalizacyjnych, zbudowaniem strategii pozyskiwania linków i późniejszym jej wdrażaniem.

Wybór dobrej agencji jest o tyle ważny, ze właśnie od tego zależy, czy działania SEO będą podejmowane na oślep, czy też z uwzględnieniem bieżących zmian w Google – a od tego właśnie zależy, czy marketing w wyszukiwarce faktycznie zadziała.

Dlaczego warto?

Podsumowując – marketing internetowy działa i się sprawdza, ale pod warunkiem, że będzie dobrze przemyślany i wdrażany przez kompetentne osoby, mające odpowiednie doświadczenie. A dlaczego warto? Choćby ze względu na możliwość prześcignięcia konkurencji i skalowanie własnego biznesu.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię