Powstały przy współpracy Motivation Direct z marką Voltimum program lojalnościowy skierowany jest do elektryków, wykonawców oraz instalatorów z branży elektrycznej. Jego głównym celem było zwiększenie efektywności sprzedaży w partnerujących mu hurtowniach oraz nagradzanie uczestników za dokonywane przez nich zakupy. Jak się okazuje, cel ten, nie tylko został bardzo szybko osiągnięty, ale też przyniósł dodatkowe, bardzo korzystne dla Voltimum efekty.
Międzynarodowy program lojalnościowy
Podstawowym założeniem programu lojalnościowego o międzynarodowym zasięgu – Voltimum Plus – było zachęcenie biorących w nim udział elektryków, wykonawców i instalatorów działających w branży elektrycznej do dokonywania codziennych zakupów w hurtowniach partnerskich. Równie ważnym zadaniem tego było wsparcie sprzedaży oferowanego w tych hurtowniach asortymentu wybranych producentów. Każdy zakup objętych promocją towarów, realizowany online lub w formie tradycyjnej (stacjonarnie), wiązał się z otrzymaniem przez uczestnika programu lojalnościowego odpowiedniej ilości punktów. Następnie punkty te mogły być wymieniane na atrakcyjne nagrody ze specjalnie stworzonego katalogu. Dla tych najbardziej zainteresowanych dodatkowo przygotowaliśmy możliwość udziału w okresowych akcjach specjalnych, szkoleniach oraz webinarach umożliwiających zdobycie w przystępny i ciekawy sposób sporej dawki wiedzy, a także dodatkowych punktów.
Ogromne doświadczenie w tego typu projektach sprawiło, że to właśnie Motivation Direct powierzono stworzenie platformy lojalnościowej dla programu Voltimum Plus oraz obsługę całego procesu łącznie z wysyłką nagród do jego uczestników. Międzynarodowość przedsięwzięcia wynikła z faktu, iż Voltimum Plus realizowany jest na ternie Wielkiej Brytanii oraz Niemiec.
Cele i efekty programu lojalnościowego Voltimum Plus
Poza nagradzaniem elektryków i instalatorów za zakupy w wybranych hurtowniach partnerskich oraz wspieraniem sprzedaży i zwiększaniem zasięgu dystrybutorów, oraz producentów, celem Voltimum Plus było stworzenie międzynarodowego programu lojalnościowego, który byłby ogólnobranżowy i wielomarkowy. Program ten miał zrzeszać specjalistów z różnych krajów i przynosić wszystkim uczestnikom konkretne korzyści. Cele te osiągnęliśmy, a efekty Voltimum Plus okazały się więcej niż zadowalające. Dzięki sprawnej realizacji postawionego przed nami zadania, w Wielkiej Brytanii udało się zaangażować ok. 6 tys. uczestników – w tym 6 producentów i 5 dystrybutorów, a w Niemczech 1 tys. uczestników, 6 producentów i 3 dystrybutorów. Zrealizowaliśmy cel zwiększenia sprzedaży oraz przychodów producentów i dystrybutorów, powiększyliśmy zasięg, zaangażowanie i rozwój społeczności wokół marki Voltimum. Wzbudziliśmy też chęć przystąpienia do programu Voltimum Plus innych marek z branży elektrycznej. Nawiązaliśmy współpracę z takimi hurtowniami jak: CEF, KEW Electrical, Shop4, Medlok, Obeta, Eldis, Hausler oraz producentami, wśród których znaleźli się Schneider Electric, Philips, Linian oraz Wago!