Na co zwracać uwagę wybierając dostawcę usług IT dla firmy?

Stoisz przed wyborem opiekuna IT dla swojej firmy? Outsourcing usług informatycznych to coraz popularniejsze zjawisko, które można zaobserwować w najróżniejszych branżach. Liczba firm oferujących tego typu wsparcie ciągle rośnie. Dowiedz się, co warto wziąć pod uwagę podczas wyboru partnera.

Doświadczenie

Pierwszy czynnik, którym warto się kierować, to doświadczenie dostawcy usług IT. Nie można oczywiście jednoznacznie stwierdzić, że starsze firmy są lepsze od tych, które powstały w ostatnim czasie, ale na pewno można je bardziej dogłębnie zweryfikować. Oprócz okresu działalności na rynku pod uwagę warto wziąć też portfolio klientów z tej samej lub pokrewnej branży.

Zakres usług

Kolejna ważna kwestia to zakres usług. Outsourcing IT może być rozumiany na wiele sposobów. Przed wyborem opiekuna warto więc stworzyć listę zadań, z których zewnętrzny partner ma się wywiązywać. Jeśli chodzi o usługi informatyczne Gdynia oferuje naprawdę duży wybór dostawców, ale każdy z nich ma inną ofertę. Jeżeli zależy Ci więc na tym, by przyszły opiekun IT Twojej firmy podchodził do swoich obowiązków kompleksowo, wybierz partnera, który oferuje wszechstronne wsparcie, poczynając od instalacji oprogramowania, przez administrację sieciami komputerowymi i bieżące aktualizacje, po serwis firmowego sprzętu.

Certyfikaty

Outsourcing IT wiąże się z przekazaniem zewnętrznemu podmiotowi dostępu do oprogramowania, z którego na co dzień korzysta Twoja firma. Oznacza to, że wybrany partner będzie miał wgląd w firmowe dane. Warto sprawdzić więc, czy dostawca, z którym chcesz nawiązać współpracę, ma odpowiednie kompetencje. Najlepszym sposobem weryfikacji w takim przypadku jest certyfikat ISO/IEC 27001. Jest on dowodem na to, że dana firma działa w zgodzie z międzynarodowymi standardami w zakresie bezpieczeństwa elektronicznych informacji.

Helpdesk

Podczas przeglądania wizytówek firm oferujących wsparcie IT, zwróć uwagę na to, czy w ramach współpracy możesz korzystać z helpdesku i na jakich zasadach on działa. Helpdesk to nic innego jak biuro obsługi klienta. To pierwsza linia kontaktu w razie jakichkolwiek awarii systemu oraz problemów informatycznych niższej rangi. Od jakości tej usługi w dużej mierze zależy funkcjonowanie Twojej firmy. Zorientuj się zatem, czy Twój przyszły partner oferuje informatyczne wsparcie przez całą dobę oraz ile wynosi jego czas reakcji. Wybierz opiekuna, na którego można liczyć w kryzysowych sytuacjach, bo problemy natury informatycznej rozwiązuje na bieżąco.

Opinie klientów

Tak jak w przypadku każdej innej usługi, tak i podczas wyboru dostawcy usług IT dla firmy warto kierować się opiniami klientów, którzy już z nim współpracują. Jak do nich dotrzeć? Możesz zrobić to bezpośrednio, pytając daną firmę o referencje. Innym sposobem na uzyskanie rzetelnych opinii jest networking – zapytaj znajomych ze swojej branży, czy korzystają z tego typu usług i czy są zadowoleni z ich dostawców. Opinia innych osób nie powinna jednak w pojedynkę przesądzać o Twoim wyborze. W pierwszej kolejności zweryfikuj czynniki wspomniane powyżej.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię