Na co zwrócić uwagę przy wyborze CMS-a dla firmy?

Przy szerokiej gamie dostawców systemów zarządzania treścią na rynku, wybór odpowiedniego rozwiązania może wydawać się trudnym zadaniem. Dlaczego CMS jest potrzebny Twojej firmie? Ponieważ zapewni jej rozwój bez konieczności wiedzy technicznej czy rozbudowanych narzędzi. Decyzja o najlepszym możliwym systemie powinna być oparta o kilka aspektów, dlatego chcąc uniknąć niepotrzebnego ryzyka, sprawdź nasze wskazówki w poniższym artykule.

Co to jest system CMS?

Aby dowiedzieć się, jak wybrać właściwy system, warto najpierw dowiedzieć się lub przypomnieć sobie, czym jest CMS. CMS, czyli system zarządzania treścią (ang. Content Management System) to platforma, dzięki której można tworzyć, edytować i zarządzać całą treścią witryny. Chociaż wszystkie systemy CMS zbudowane są tak, by służyć w podobnym celu, nie wszystkie muszą oferować dokładnie te same funkcje. Ważne jest, aby upewnić się, że wybrane narzędzie będzie sprawdzać się w organizacji, dlatego pod lupę należy wziąć wiele opcji. 

Jaki system CMS wybrać?

Odpowiedź na to pytanie brzmi: to zależy od Twoich potrzeb, a aby je poznać przeanalizuj poniższe kwestie. 

Budżet i dodatkowe opłaty

Po pierwsze: budżet, czyli zacznij od tego, jakie koszty możesz ponieść w związku z wyborem CMS-a. Najbardziej rozsądnym rozwiązaniem będzie stworzenie strony internetowej w oparciu o system open source, do którego każdy ma darmowy dostęp. Open source poza tym, że jest bezpłatny to również daje możliwość wykorzystania i doskonalenia kodu źródłowego. Kod można dowolnie modyfikować i ulepszać, zależnie od potrzeb biznesu czy firmy, dlatego taki wybór będzie także elastyczny. 

Łatwość obsługi

CMS powinien być intuicyjny i przyjazny dla użytkownika, zarówno dla najbardziej zaznajomionych z technologią, jak i tych mniej zaawansowanych technicznie użytkowników. Dodawanie i aktualizowanie teksty, zarządzanie obrazami i wideo, wstawianie linków czy innych czynności związanymi z treścią powinno być łatwe, by każdy, kto miał dostęp do strony mógł w prosty sposób dokonywać zmian.

CMS powinien być skalowalny

Skalowalność to kolejny czynnik, który należy wziąć pod uwagę przed wyborem CMS-a dla swojej witryny. Zmiany są nieuniknione w każdej rozwijającej się firmie, a znacznie wpływają one na każdą witrynę. Upewnij się, że wybierając system CMS, stawiasz na narzędzie, które może szybko się rozwijać i skalować zgodnie z potrzebami – skalowalność powinna być oczywista. 

Możliwość poszerzania funkcjonalności

Niezależnie od tego, czy potrzebujesz narzędzi marketingowych czy wglądu w interakcje i zachowania użytkowników w sieci, do CMS-a będą potrzebne rozwiązania, które można łatwo zintegrować z systemem. Zwróć uwagę na to, czy oprogramowanie umożliwia poszerzanie funkcjonalności poprzez moduły i jaka jest ich dostępność. Pamiętaj, że moduły dostępne są w opcji płatnej i darmowej, dlatego dobrze jest przejrzeć ich zakres, by upewnić się, że budżet nie zostanie pochłonięty przez wykupywanie rozszerzeń do strony. 

Wysoki poziom bezpieczeństwa

Systemy zarządzania treścią są narażone na ataki w przestrzeni cyfrowej, dlatego warto poszukać informacji na temat platformy pod kątem zabezpieczeń. Co robi dostawca narzędzia, by identyfikować i naprawiać problemy? Jak zapobiega atakom? Sprawdź mechanizmy wykorzystywane do zabezpieczania systemu oraz zgodność ze standardami OWASP, by mieć pewność o wyborze najbardziej optymalnego pod kątem bezpieczeństwa CMS-a. 

Duża i pomocna społeczność

Pamiętaj też, by wybrany CMS oferował wsparcie techniczne w przypadku pojawienia się problemów. W przypadku open source’ów szczególnie ważna będzie społeczność, która dzieli się trudnościami i rozwiązaniami oraz swoją wiedzą na różne tematy związane z systemem. 

Wybór odpowiedniego systemu zarządzania treścią nie jest prostą sprawą, ale nie jest niemożliwy. Jeśli chcesz uzyskać dodatkowe wskazówki lub poszukujesz ekspertów w tym zakresie, skontaktuj się z naszym zespołem w Smartbees, który oszczędzi Ci czasu na poszukiwania właściwego rozwiązania.

Ostatnie Wpisy

Jakie wymiary powinien mieć plakat?

Dzięki plakatom można w łatwy sposób zaprezentować ofertę firmy lub poinformować o nadchodzących wydarzeniach kulturalnych. To materiały reklamowe chętnie wykorzystywane przez instytucje...

Recenzja Tradocenter – opinie użytkowników. Zalety korzystania z portalu

Prosty handel walutami i akcjami za pomocą jednego kliknięcia? To możliwe dzięki TradoCenter. Inwestorzy z całego świata coraz częściej wybierają usługi brokera....

CMS Typo3 – przyszłość budowania stron internetowych

Chciałbyś stworzyć własną stronę internetową? Jeśli nie jesteś biegły w technologiach informatycznych, to taka myśl może przerażać. Ale głowa do góry! Jest...

Dlaczego warto robić zakupy spożywcze online?

Od lat kupujemy produkty w Internecie, a branża e-commerce rośnie w siłę każdego dnia. Podczas gdy z często kupujemy w sieci odzież,...

Co powinna zawierać reklama na YouTube?

YouTube to serwis, który powstał z myślą o dzieleniu się nagraniami wideo ze znajomymi, ale w krótkim czasie wyrósł na prawdziwego giganta....

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię