Na czym można zarobić i co jest potrzebne na rynku?

Konkurencja na rynku e-commerce cały czas rośnie, a znalezienie oryginalnego pomysłu na biznes staje się naprawdę trudne. Jak odkryć dochodową niszę i jakich produktów wciąż brakuje konsumentom? Zapoznaj się z naszymi praktycznymi wskazówkami!

Załóż własny sklep internetowy

Choć liczba e-commerce’ów cały czas wzrasta, to podaż ta generowana jest przez popyt. Zakupy online zyskują na popularności, toteż trudno się dziwić, że na rynku przybywa nowych sklepów internetowych. Nie ulega więc wątpliwości, że chcąc zarobić na handlu elektronicznym, należy w pierwszej kolejności uruchomić własną witrynę.

Sklep online otworzysz za pomocą dobrego oprogramowania SaaS. Tego typu platforma zapewni Ci dostęp do wszelkich niezbędnych funkcji sprzedażowych. W ramach abonamentu zaprojektujesz własną stronę internetową, połączysz ją z bramkami płatności i usługami kurierskimi, a nawet zintegrujesz ją z hurtowniami i dodatkowymi kanałami e-commerce w sieci.

Jeśli zastanawiasz się czego brakuje na rynku i jaki asortyment oferować swoim klientom, zapoznaj się z corocznymi raportami „E-commerce w Polsce”. Zgodnie ze statystykami, konsumenci najczęściej kupują w Internecie:

  • odzież, akcesoria i dodatki – 79%,
  • obuwie – 66%,
  • kosmetyki i perfumy – 65%.

Otwórz hurtownię B2B

Wspomnieliśmy, że liczba sklepów internetowych cały czas wzrasta. Skoro tak, oznacza to, że coraz więcej sprzedawców musi zaopatrywać się w towar. Również od tej strony możesz więc zarobić na e-commerce. Wystarczy, że zaopatrzysz się w odpowiednie oprogramowanie wyposażone w moduł B2B i założysz hurtownię online.

Kluczowym aspektem tego rodzaju działalności okaże się oczywiście wybór asortymentu. Aby dowiedzieć się, jakich produktów brakuje na rynku, warto więc monitorować działania konkurencji i brać udział w wydarzeniach poświęconych e-commerce.

Postaw na dropshipping

Jeśli chcesz zarabiać na sprzedaży w Internecie, a nie wiesz, jaki asortyment zagwarantuje Ci optymalne zyski, nie wahaj się eksperymentować. Metoda prób i błędów nie musi od razu oznaczać strat finansowych. Wystarczy, że zdecydujesz się na prowadzenie sklepu w dropshippingu. Na czym dokładnie polega takie rozwiązanie?

Dropshipping jest modelem, w którym kluczowe procesy logistyczne pozostają po stronie hurtowni, a właściciel sklepu zajmuje się wyłącznie jego rozwojem i pozyskiwaniem klientów. Dzięki temu nie musi poświęcać czasu i pieniędzy na prowadzenie magazynu, kompletowanie zamówień czy wysyłkę ich do klientów. We wszystkich tych obowiązkach wyręcza go doświadczony dostawca.

Dropshipping wiąże się więc z takimi korzyściami jak:

  • oszczędność czasu,
  • redukcja kosztów,
  • minimalizacja ryzyka inwestycyjnego,
  • elastyczność i skalowalność,
  • wysoka jakość usług logistycznych.

Produkty, które oferujesz w swoim sklepie w dropshippingu, do momentu otrzymania zamówienia należą do hurtowni. Oznacza to, że płacisz za nie dopiero w chwili, gdy masz pewność ich odsprzedaży. Żadne towary nie zalegają Ci też na magazynie, więc bez obaw możesz żonglować asortymentem i dopasowywać go do aktualnych potrzeb oraz trendów. Jak widzisz, jest to w pełni bezpieczny i efektywny sposób na przetestowanie różnych pomysłów na biznes!

Sprzedawaj na Allegro

Prostą metodą na określenie, czego brakuje na rynku, może okazać się prowadzenie sprzedaży na Allegro. To największa platforma zakupowa w Polsce, więc jeśli jakieś produkty nie są tam dostępne, istnieje spore prawdopodobieństwo, że stanowią ciekawą niszę. W serwisie handlować można właściwie wszystkim, czego nie zabrania prawo. Oferuje on również dostęp do licznych udogodnień w postaci zaawansowanych narzędzi marketingowych i atrakcyjnych funkcji sprzedażowych.

Handel na Allegro to także duża konkurencja, zwłaszcza jeśli wybierzesz taką kategorię produktów jak odzież czy wyposażenie mieszkania. Zdecydowanie lepszym pomysłem mogą okazać się natomiast produkty sezonowe, personalizowane czy ręcznie robione. Pamiętaj też, że poza największym polskim portalem aukcyjnym do dyspozycji masz też inne marketplace’y (takie jak eBay, Amazon, Morele czy EmpikPlace). Dzięki dobrej platformie sklepowej łatwo zintegrujesz z nimi swoją witrynę.

Handluj materiałami cyfrowymi

Tworzenie produktów cyfrowych ma tę zaletę, że oferujesz swoim klientom materiały, których nie znajdą nigdzie indziej. Co więcej, proces kreatywny kosztuje Cię zazwyczaj jedynie odrobinę czasu, ale nie musisz inwestować w niego dużych pieniędzy. Raz pozyskane w ten sposób dobra możesz później sprzedawać wielokrotnie, dzięki czemu zaczynasz zarabiać pasywnie.

Rosnące zainteresowanie samorozwojem i głód wiedzy w wielu różnych dziedzinach generują spory popyt na rozmaite poradniki w formie e-booków, audiobooków czy materiałów wideo. Popularnością cieszą się też szkolenia, webinary i kursy online. W sieci z łatwością znajdziesz narzędzia pozwalające na tworzenie i edycję tego typu produktów. Sprzedawać możesz je natomiast za pośrednictwem zwykłego sklepu internetowego, dzięki któremu zautomatyzujesz zresztą cały proces. W efekcie pliki będą wysyłane do klientów natychmiast po dokonaniu przez nich opłaty.

Pamiętaj, że w sieci z powodzeniem możesz sprzedawać również zdjęcia (użytkowe lub artystyczne), grafiki czy sample muzyczne. Wykorzystaj więc swoje zainteresowania i talenty, aby zaoferować przyszłym klientom wysokiej jakości materiały, dostosowane do ich potrzeb.

Twórz rękodzieło

Podobne zasady jak w przypadku materiałów cyfrowych dotyczą rękodzieła. Konsumenci coraz chętniej zwracają się w stronę produktów DIY, ponieważ zależy im na unikalnym designie i niepowtarzalnym charakterze nabywanych towarów. Można to zauważyć na przykład w branży odzieżowej, jubilerskiej czy wnętrzarskiej.

Jeśli tylko możesz pochwalić się wyostrzonym zmysłem artystycznym lub talentem manualnym, z łatwością znajdziesz na rynku niszę dla swoich produktów. W sieci dotrzesz do osób zainteresowanych między innymi ręcznie robionymi meblami, biżuterią, akcesoriami, dekoracjami, ubraniami i wieloma innymi artykułami!

Zauważ, że decydując się na taki model e-commerce, redukujesz koszty pozyskania towaru, zyskujesz pełną niezależność na rynku i ułatwiasz sobie wybicie się na tle konkurencji.

Jak sprawdzić, czego brakuje na rynku?

Jeśli powyższe propozycje nie pomogły Ci podjąć decyzji dotyczącej zakresu działalności e-commerce, wykorzystaj następujące sposoby poszukiwania niszy na rynku:

  • Blogi i zagraniczne serwisy – wiele trendów przychodzi do Polski z zagranicy. Warto więc śledzić różne blogi i serwisy poświęcone interesującej Cię branży, aby szybko identyfikować szanse wprowadzenia na rynek nowych produktów.
  • Fora i media społecznościowe – zaczynając działalność sprzedażową, nie możesz pozwolić sobie na ignorowanie branżowego środowiska. Postaw więc na aktywność w odpowiednich grupach na Facebooku czy na specjalistycznych forach internetowych, a żadne nowości i inspiracje na pewno nie przejdą Ci koło nosa.
  • Rozmowy ze znajomymi – mnóstwo ciekawych pomysłów na sklep internetowy ma swoje źródło w zwykłych przyjacielskich rozmowach. Warto zatem poruszać wśród znajomych i rodziny tematy związane z ich potrzebami konsumenckimi, aby inspirować się faktycznymi problemami i zachowaniami konkretnych osób.
  • Zagraniczne marketplace’y – międzynarodowe portale sprzedażowe (np. eBay, Amazon czy przeznaczony dla twórców rękodzieła Etsy) mogą okazać się prawdziwą kopalnią wiedzy na temat niszowych kategorii produktów. W bogatych ofertach tych serwisów często znajdziesz towary, które nie są jeszcze dostępne na polskim rynku.
  • Działania konkurencji – postaraj się ocenić mocne i słabe strony sklepów ze swojej branży, a następnie wykorzystać tę wiedzę w celu stworzenia bądź udoskonalenia oferty. Niejednokrotnie odkryjesz w ten sposób rozwiązania, których nadal brakuje na rynku.

Co jest potrzebne na rynku? Podsumowanie

W sieci możesz zarobić niemal na wszystkim. Sukces w e-commerce będzie zależał przede wszystkim od Twojej strategii biznesowej i pomysłu na markę. Zawsze staraj się bazować na posiadanych umiejętnościach i interesujących Cię zagadnieniach, a dzięki temu z pewnością zaproponujesz swoim klientom ciekawą ofertę. Zrób dobry użytek z naszych wskazówek i zacznij podbój rynku!

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię