Czasem mówi się, że dobry produkt sam się obroni. Biorąc jednak pod uwagę obecne realia, coraz trudniej się z tym zgodzić. Konkurencja staje się coraz większa, dlatego tak ważne jest wyróżnienie się na jej tle. Nie można oczekiwać, że klienci dowiedzą się o aktualnej ofercie Twojej firmy, jeśli ich o niej nie poinformujesz.
Pozycjonowanie stron jako klucz do świadomości klientów
Prowadzenie działań marketingowych jest niezbędne do osiągnięcia biznesowego sukcesu. Masz do dyspozycji wiele różnorodnych narzędzi, które pomogą wyróżnić Twoją markę. Z jednej strony możesz skorzystać z reklamy zewnętrznej i tradycyjnych środków przekazu – takich jak prasa drukowana, radio czy telewizja. Z drugiej strony warto iść z duchem czasu i postawić na nowoczesne formy promocji w internecie. Jednym z dostępnych rozwiązań jest pozycjonowanie stron internetowych.
Dlaczego pozycjonowanie stron jest przydatne?
Jednym z najpowszechniej wykorzystywanych narzędzi w sieci jest wyszukiwarka Google. Cieszy się ona o wiele większą popularnością niż wszystkie konkurencyjne usługi o podobnym profilu. W rezultacie wielu klientów rozpoczyna wirtualne zakupy od wpisania zapytania w Google. Odpowiedzią na wprowadzoną frazę jest lista wyników kierujących do różnych stron internetowych.
Kolejność wyświetlanych wyników w żadnym wypadku nie jest przypadkowa. Im trafniej strona docelowa współgra z algorytmem wyszukiwarki, tym wyższej pozycji można oczekiwać. W związku z tym właściciele witryn mogą pociągać za rozmaite sznurki, aby piąć się w górę w tej klasyfikacji. Pozycjonowanie stron internetowych obejmuje szeroką gamę działań służących zwiększeniu widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Wyższa pozycja generuje zwykle wzmożony ruch w obrębie witryny, a to z kolei przekłada się na większą liczbę klientów.
W jaki sposób odbywa się pozycjonowanie stron internetowych?
Google nie traktuje pozycjonowania jako oficjalnego kanału marketingowego. W konsekwencji specjaliści są zdani na siebie i wymianę doświadczeń we własnym środowisku. Często muszą zatem drogą prób i błędów dochodzić do tego, które metody przynoszą upragnione rezultaty, a które nie są skuteczne. Co więcej, od czasu do czasu zasady „gry” ulegają zmianie – gdy Google decyduje się na odświeżenie algorytmu wyszukiwania. Wówczas często trzeba poszukiwać nowych ścieżek pozwalających na skuteczne pozycjonowanie stron.
Obecnie można wyróżnić kilkaset aspektów wpływających na pozycję strony w internecie. Część z nich odnosi się do elementów umieszczonych w witrynie, a inne wymagają podejmowania działań w innych miejscach w sieci. Każdy czynnik może charakteryzować się inną wagą w kontekście pozycjonowania. Przykładowymi kryteriami są:
- słowa kluczowe,
- rozmieszczenie linków,
- szybkość ładowania strony,
- wiek domeny.
Pozycjonowanie stron internetowych musi bazować na technicznych umiejętnościach i rozległej wiedzy specjalistów. Trzeba poświęcić dużą ilość czasu, aby w pełni poznać tę dziedzinę. Jeśli chcesz zwiększyć rozpoznawalność, warto skorzystać ze wsparcia profesjonalistów.