Newsletter sklepu internetowego – jak go skutecznie prowadzić?

Wydaje ci się, że klienci sklepów online mają już dosyć e-mailowych powiadomień o sezonowych akcjach rabatowych czy nowych produktach w ofercie? Okazuje się, że newsletter to jedno z tych narzędzi sprzedażowych, które wyróżnia się największą skutecznością! To jednocześnie doskonały sposób na budowanie określonego wizerunku swojej marki i relacji z potencjalnym kupującym. Jak tworzyć takie elektroniczne broszury, aby spełniały swoją funkcję?

Na czym polega newsletter sklepu online?

Newsletter to cykliczne wiadomości, które sprzedawca wysyła osobom wyrażającym taką chęć. Informacje dotyczą przeważnie aktualnych promocji czy nowych produktów włączanych do oferty sklepu. Aby dołączyć do bazy subskrybentów, należy uzupełnić swoimi danymi krótki formularz udostępniany na stronie sprzedającego. Zwykle klient poproszony jest o podanie:

  • imienia;
  • nazwiska;
  • adresu e-mail;
  • czasem daty urodzenia.

Wysyłając formularz do sprzedawcy, klient wyraża jednocześnie zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Z tego powodu tak ważna przy tworzeniu newslettera jest polityka prywatności RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). Istnieją bowiem konkretne przepisy prawne, które regulują pozyskiwanie i korzystanie z informacji tego typu w celach marketingowych.

Zadbaj o zainteresowanych subskrybentów

Jeśli chcesz osiągnąć realne efekty swojego newslettera, nie wystarczy postawić na jak największą liczbę adresów mailowych w bazie. To niekoniecznie przełoży się na sprzedaż twoich produktów. Na liście znajdą się także osoby, które przypadkowo odwiedziły stronę, choć oferta nie będzie ich interesować na tyle, że dokonają zakupu. 

Warto zatem skonstruować newsletter w taki sposób, aby trafił do klientów, którzy zachęceni rabatem lub inną korzyścią (tematyczny e-book, dostęp do wyprzedaży przed jej ogłoszeniem itp.), skorzystają z twojego asortymentu. Jeśli do tej zasady dołączysz chwytliwy nagłówek, a przy konstruowaniu treści newslettera weźmiesz pod uwagę  dokumenty RODO, zrobisz pierwszy krok w stronę skutecznej komunikacji z klientem.

Co za dużo, to niezdrowo, czyli jak często wysyłać informacje do klientów?

Dbasz o najbardziej chwytliwe hasła, zachęty do zakupu czy przejrzysty regulamin RODO? Sklep internetowy będzie cieszył się popularnością tylko wtedy, kiedy zachowasz umiar w komunikacji internetowej z klientem. Newsletter należy przesyłać systematycznie – to jasne. Jednak bombardując dziesiątkami informacji kilka razy w tygodniu, możesz osiągnąć efekt odwrotny od zamierzonego. Przecież nikt nie lubi być zasypywany natłokiem informacji nawet z ulubionego sklepu. 

W marketingu internetowym przyjmuje się zasadę odstępu tygodnia lub dwóch – wszystko oczywiście zależy od specyfiki branży, w której działasz.

RODO – dokumenty, które chronią sprzedawcę i klienta

Jeśli planujesz stworzyć regulamin sklepu internetowego, RODO to akt prawny, z którego będziesz korzystać najczęściej – także przy konstruowaniu newslettera. W świetle prawa zbierając od klientów dane osobowe, stajesz się jednocześnie ich administratorem. To rodzi z kolei obowiązek prowadzenia właściwej dokumentacji i sposobu zabezpieczenia tych informacji. 

Aby przesyłać treści marketingowe na adres e-mail klienta, musisz uzyskać od niego odpowiednią zgodę (np. przy okazji rejestracji konta w sklepie albo dokonywaniu pierwszych zakupów). Ciekawym rozwiązaniem jest także stworzenie specjalnego regulaminu newslettera, który kupujący – po lekturze – może zaakceptować lub nie. Dokument możesz stworzyć w specjalnym kreatorze online – taką opcję udostępnia m.in. Legal Geek. Poza regulaminem newslettera stworzysz tu również m.in. ogólny regulamin sklepu czy obowiązkowe dokumenty RODO.

Chcesz wykreować skuteczne narzędzie do marketingowej komunikacji online z klientem? Zadbaj o newsletter treściwy, przejrzysty, zachęcający do reakcji konkretną grupę odbiorców, a przede wszystkim zgodny z prawem. Wówczas zyskasz status zaufanego sprzedawcy, a klienci chętnie pozostaną w gronie twoich subskrybentów bez obaw o bezpieczeństwo swoich danych czy nadużywanie adresu mailowego. Zobaczysz, jak często będą wracać na twoją stronę, realizując zakupy!

Ostatnie Wpisy

Food truck w Polsce – zalety i wady mobilnego biznesu gastronomicznego

W ostatnich latach w Polsce coraz więcej osób decyduje się na założenie biznesu w branży gastronomicznej. Jedną z popularnych form prowadzenia tego...

Uczenie maszynowe – co to jest?

Machine learning to jeden z najbardziej ekscytujących i szybko rozwijających się obszarów nauki i technologii. W ostatnich latach  ta dziedzina związana ze...

Jak wykorzystać torby papierowe z nadrukiem do promocji firmy?

Torby papierowe z nadrukiem logo firmy, to doskonałe narzędzie reklamowe, które pozwala na zwiększenie rozpoznawalności marki i wyróżnienie się na tle konkurencji....

Jak można wykorzystać kartę eSIM?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY Tajemniczy, intrygujący i wszechstronny – choć opis ten doskonale odzwierciedla cechy filmowego superbohatera, to idealnie oddaje też...

Giełda Papierów Wartościowych – co to takiego i jak działa?

Inwestowanie wolnego kapitału to rozsądny wybór. W czasach rosnącej inflacji pieniądze stale tracą na wartości. Z tego względu warto przymierzyć się do...

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię