Brand firmy to kompleks starannie przemyślanych i konsekwentnie stosowanych działań, które mają na celu zbudowanie skojarzeń z marką, a co za tym idzie – zwiększenie jej rozpoznawalności o wniesienie realizacji założonych celów na wyższy poziom. Kolor czerwony i radość życia, pozytywne emocje? To Coca-cola i jej solidnie zbudowana marka. Sprawdź, co musisz wiedzieć, aby stworzyć rozpoznawalny i skuteczny brand firmy.
Określ swoją grupę docelową
Identyfikacja oraz styl komunikacji marki, ma znaczący wpływ na to, do jakich osób dotrzesz. Zanim zdecydujesz się na konkretny krok, zastanów się, kim są Twoi Klienci. Nie zawsze chodzi o to, że ma być tak, jak Ci się wydaje, że powinno być. Odrzuć drogę “na oko” i skup się na faktach – kim są, jak kupują i z jakimi wyzwaniami zmagają się Twoi Klienci na co dzień. W tym celu możesz skorzystać ze źródeł wtórnych lub przeprowadzić własne badania marketingowe, które wymagają jednak większego budżetu.
Określ misję swojej marki
Wokół misji marki powinny skupiać się pozostałe elementy. W ten sposób zapewnisz spójny wizerunek firmy i jasno określony kierunek działań. Świadomość tego, co robisz i dlaczego, a także wartości, którą dostarczasz w ten sposób Konsumentom, to wstęp do realizacji założonych celów sprzedażowych czy wizerunkowych. Zastanów się, jaką obietnicę chcesz złożyć Klientom i… dotrzymuj jej, niezależnie od panujących warunków!
Przeprowadź analizę konkurencji
Skorzystaj z dostępnych narzędzi np. Senuto, lub Brand24 i sprawdź, jak wyglądają działania prowadzone przez konkurencję. Pomoże Ci to w doprecyzowaniu nazwy i sloganu, a także znalezienia własnego wyróżnika marki. Taki monitoring to klucz do wypracowania wartościowych rozwiązań i porzucenie tych mniej skutecznych.
Postaw na unikalność
Analiza z poprzedniego punktu pozwoli na opracowanie unikalnych, jedynych w swoim rodzaju elementów, takich jak np. wspomniany slogan, który będzie myślą przewodnią komunikacji marketingowej. Pamiętaj o umiarze – oryginalność, nie zawsze idzie w parze z jakością. Mamy tutaj na myśli przede wszystkim wyszukane i skomplikowane nazwy marek, które są trudne do zapamiętania.
Zapytaj o radę profesjonalistów
Agencja marketingowa, która ma świadomość misji i celów Twojej marki, przygotuje złożony, starannie opracowany dokument, w którym znajdziesz “instrukcję” postępowania i obchodzenia się z kolorystyką (psychologia koloru), znaczenie logo i estetyczny dobór czcionek, uwzględniający charakter marki. Proces tworzenia brandu firmy, to jednak coś więcej, niż dokument. To także kreowanie wrażeń, wpływ na odbiór marki przez Konsumentów. Dlatego spójna i przemyślana komunikacja jest bardzo ważna, a wiedza marketingowa w tym zakresie – bardzo przydatna. Nie wahaj się prosić o pomoc doświadczonych marketingowców, którzy staną na wysokości zadania.
Jeśli zależy Ci na spójnym wizerunku marki i kreowaniu wrażeń, których poszukuje Twoja grupa docelowa, zleć opracowanie brandingu specjalistom ds. marketingu w Katowicach. Wesprą Cię na każdym etapie realizacji projektu i podpowiedzą czego unikać, a co warto zastosować w przypadku firmy z Twojej branży.
Chcesz dowiedzieć się więcej o brandingu? Sprawdź https://mavika.pl/branding/