Sekrety wyboru idealnych partnerów dla Twojej branży

Marketing partnerski może być potężnym narzędziem do zwiększania zasięgu i budowania zaufania do marki. Jednakże, nie każdy partner jest odpowiedni do każdego biznesu. Ten artykuł ma na celu przedstawienie najlepszych praktyk wyboru wydawców, którzy idealnie dopasują się do specyfiki Twojej branży, uwzględniając sytuację rynkową i potencjał skalowania biznesu.

Weryfikacja kont vs. oszczędzanie czasu

Stworzenie dobrego programu afiliacyjnego (https://www.admitad.com/pl/store/), który przyciągnie i przekona wydawców do współpracy jest pierwszym krokiem do sukcesu w ramach afiliacji. Kolejnym natomiast jest wybranie na jakim etapie i czy w ogóle reklamodawca chce selekcjonować wydawców do swojego programu. Na samym początku wybierania celów kampanii należy ustalić ile czasu możemy poświęcić na moderowanie partnerów. 

W sieciach afiliacyjnych zazwyczaj reklamodawcy mają możliwość wybierania ich zarówno na początku (poprzez ręczną lub automatyczną moderację), jak i podczas współpracy z nimi. Niektórzy reklamodawcy pomijają krok weryfikacji platform, dając szansę wszystkim wydawcom na wypróbowanie kierowania ruchu do oferty i w zależności od wyników okresu próbnego decydują, czy odłączyć wydawcę, czy kontynuować z nim współpracę.

Każdy z tych sposobów ma wady i zalety. Automatyczne podłączanie kont, bez moderacji, daje możliwości szybkich działań oraz szerokiej ekspozycji marki, ale brakuje w nim personalizacji. Automatyczna moderacja na podstawie ustawionych filtrów przyspiesza proces, ale może odrzucać wartościowe źródła ruchu. Natomiast manualna moderacja pozwala na dokładniejszą selekcję, ale jest czasochłonna.

Jak weryfikować partnerów?

Na początku rozpoczęcia działań afiliacyjnych dobrze jest stworzyć listę wymagań, które reklamodawca ma od współpracy z wydawcami. Klient powinien odpowiedzieć sobie na pytanie czy chce pracować ze wszystkimi modelami biznesowymi, czy też czuje się silny.w niektórych dziedzinach marketingu i nie chce ich dodatkowo rozwijać. 

Współpracując z siecią afiliacyjną, jak Admitad, dobrze zapytać opiekunów konta o zaufanych partnerów, którzy działają w wybranej branży. Eksperci sieci mają listy wydawców posegregowanych w zależności od ich doświadczenia i wyników. Wiedzą oni też co będzie działać w Twojej firmie, więc dobrze im zaufać. 

Wybieraj partnerów, którzy pasują do Twojego profilu biznesowego, porównywarki cen sprawdzą się przy elektronice, a grupy zainteresowań, jeśli masz markę ubraniową. Pamiętaj też, żeby zwracać uwagę czy wartości marki pokrywają się z wartościami partnerów oraz czy ich grupa docelowa pokrywa się z Twoją. 

Optymalizowanie w trakcie trwania kampanii

Kluczowym elementem pracy przy kampanii marketingu afiliacyjnego jest analiza wyników pracy partnerów. Należy zwrócić uwagę na takie wskaźniki jak konwersja, jakość ruchu oraz zgodność działań z zasadami programu. Niektóre działania mogą wymagać szczegółowej kontroli, na przykład jeśli poziom konwersji jest podejrzanie wysoki może wskazywać na niską jakość ruchu.

Jeśli wyniki nie są zadowalające warto też eksperymentować z różnymi źródłami ruchu i nie oceniać wydawców wyłącznie na podstawie wyglądu ich stron czy metod promocji. Jeśli natomiast Twoje działania przynoszą oczekiwany poziom sprzedaży warto pomyśleć o budowaniu długotrwałych i wzajemnie korzystnych relacji z partnerami. To znaczy, że możesz oferować im dedykowane kody promocyjne dla ich odbiorców, korzystać z większej liczby możliwości marketingowych. Komunikacja i współpraca są kluczowe dla osiągania wspólnych celów.

Sprawdzaj też jakość publikacji. Czasami klientom bardzo zależy na przedstawienia firmy w jakimś konkretnym świetle.Zweryfikuj czy wydawca użył Twoich materiałów marketingowych, nie napisał nic z czym się nie zgadzasz czy użył najnowszych cenników i danych o produkcie. Wtedy zawsze będziesz mieć kontrolę nad publikacjami.

Wybór i zarządzanie partnerstwami to proces wymagający starannego podejścia i ciągłej analizy oraz zrozumienia rynku. Współpraca z odpowiednimi wydawcami, którzy są zgodni z zasadami programu i dostarczają jakościowego ruchu będzie kluczowa dla Twojego zadowolenia z wyników. Najlepszą radą jest eksperymentowanie z ruchem, dołączać więcej przestrzeni reklamowych i oceniać je na podstawie wyników, a nie ich wyglądu oraz przeznaczyć trochę czasu dla wydawców i nie zapominać o sprawdzaniu raportów sieci afiliacyjnej. Analityka w sieciach afiliacyjnych jest skuteczna i bardzo rozbudowana, dobrze jest wykorzystać te możliwości. 

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię