Od lat przyglądasz się temu, jak największe sieci gastronomiczne serwują napoje i zastanawiasz się, czy takie rozwiązanie możesz zastosować w swoim lokalu? Interesuje Cię zakup dyspensera do napojów, wprowadzenie do oferty Dolewki? A może po prostu chciałbyś zwiększyć sprzedaż napojów, serwować je w sposób nowoczesny i wygodny, a przede wszystkim dochodowy? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi na te pytania, dowiesz się, czym jest Dolewka, ile kosztują syropy u producenta napojów z koncentratu i dlaczego warto zainwestować w dyspenser do napojów.
Dlaczego konsumenci kochają Dolewkę?
Dolewka to forma promocji, w ramach której klient kupując napój otrzymuje kubeczek i możliwość uzupełniania go napojem z dyspenera tyle razy, ile ma ochotę się napić. Taki rodzaj promocji od lat oferują duże sieci gastronomiczne, które serwują napoje z nalewka do napojów gazowanych. Od niedawna opcja ta jest dostępna dla wszystkich – dzięki ofercie producenta napojów HMDrinks i wprowadzeniu na rynek syropów gastronomicznych, Dolewkę oferować może każdy lokal – niezależnie od wielkości, wysokości obrotów czy czasu działalności. Tam, gdzie zostaje wprowadzona, wzrasta sprzedaż napojów. Jak to się dzieje?
Co sprawia, że klienci tak chętnie wybierają Dolewkę?
- Możliwość uzupełniania kubeczka, dowolną ilość razy, daje klientowi poczucie, że otrzymał coś gratis, że dokonał dobrego, opłacalnego wyboru
- Klient może uzupełniać kubeczek dowolnie wybranym smakiem napoju. Producent napojów HMDrinks oferuje 4 smaki do wyboru: Cola, Lemoniada, Ice Tea i Orange oraz idealnie schłodzoną wodę
- Dzięki możliwości wielokrotnego uzupełniania kubeczka, klient ma nie tylko szansę spróbować każdego smaku, ale także posiada sprzyjające warunki do eksperymentowania i łączenia różnych smaków
FormaSerwowanie napojów w formie samoobsługi zapewnia klientom swobodę i przekłada się na przyjazną i serdeczną atmosferę w lokalu- Korzystanie z Dolewki daje klientowi poczucie przebywania w miejscu nowoczesnym i prestiżowym, kojarzy mu się z modnymi sieciami gastronomicznymi
Dlaczego Dolewka opłaca się restauratorom?
Dolewka jest najchętniej wybieraną przez klientów formą promocji. A za co uwielbiają ją właściciele gastronomii?
- Dolewka przyczynia się do zwiększenia sprzedaży nie tylko napojów, ale także innych dań serwowanych w lokalu. Klient chętniej dokupi powiększenie do zestawu na przykład o napój i frytki, gdy ma do wyboru opcję powiększenia z Dolewką. Ten zabieg często jest stosowany w dużych sieciach gastronomicznych i szybko przynosi satysfakcjonujące zyski
- Samoobsługowa Dolewka to usprawnienie pracy dla personelu, porządek za barem i przyspieszenie obsługi klienta
- Dolewka może być także działaniem proekologicznym. Dzięki wprowadzeniu jej do oferty spada zużywamy mniej plastikowych butelek. Jeśli dodatkowo klientowi zaoferujemy szklankę do napojów zamiast jednorazowego kubeczka, ograniczymy ilość śmieci do minimum
- Oferując taką promocję zbudujemy wizerunek firmy dbającej o ekologię, nowoczesnej i otwartej na innowacje
Aby móc zaoferować swoim klientom Dolewkę, właściciel musi zainwestować w nalewak do napojów gazowanych. Choć koszt maszyny do serwowania napojów na bazie syropu to kilkanaście tysięcy złotych, wielu restauratorów, hotelarzy, właścicieli pubów, foodtrucków czy pizzerii decyduje się na ten wydatek. Co sprawia, że tak chętnie sięgają po to rozwiązanie?
Inwestycja w dyspenser do napojów – rozwiązanie opłacalne?
Wprowadzenie Dolewki możliwe jest przy posiadaniu dyspensera. To rewolucyjne i rewelacyjne urządzenie ma znacznie więcej plusów niż tylko możliwość serwowania przynoszącej zyski Dolewki.
Z dyspenserem przygotowanie napojów jest bardzo proste i wygodne. Nalewak do napojów chłodzi, nasyca wodę dwutlenkiem węgla i miesza wodę z syropem, tworząc zawsze idealny (i identyczny!) słodki napój gazowany.
Ceny syropu w zależności od smaku wahają się między 19, 99 zł a 26, 65 zł / L netto, a napoje przygotowane na bazie syropu są znacznie tańsze od napojów w butelce, a ich cena za litr wynosi 2,87 zł brutto (!) Jeden 5-litrowy karton zastępuje aż 75 półlitrowych butelek gotowego napoju z hurtowni. Dzieje się tak dzięki wysokiej wydajności syropu, która pozwala na przygotowanie 37,5 litra napoju z jednego kartonu syropu. To wielka oszczędność miejsca w lodówce i magazynie oraz znaczne obniżenie kosztów wywozu śmieci. Warto pamiętać także o korzyściach dla planety. Dodatkowym atutem korzystania z nalewaka do napojów jest możliwość zwiększenia zysków ze sprzedaży wody i szansa serowania napojów sygnowanych własnym logo.
Serwuj napoje jak największe sieci gastronomiczne
Serwowanie napojów z nalewaka do napojów ma wiele korzyści: od zwiększania dochodów, przez usprawnianie pracy, po budowanie nowoczesnego wizerunku. Serwowanie napojów z syropu dla mniejszych biznesów gastronomicznych jest rozwiązaniem nowym, ale przede wszystkim skutecznym. Dowodem na to jest wieloletnie wykorzystywanie tego rozwiązania przez najprężniej funkcjonujące sieci gastronomiczne. Warto czerpać z ich doświadczenia i korzystać ze sposobów, które zostały przez nie wypróbowane i wdrożone z satysfakcjonującym efektem. Z pewnością do tego rodzaju działań należy nowoczesne serwowanie napojów z dyspensera.