System CRM – niezbędne narzędzie do pracy z klientem

System CRM (Customer Relationship Management) to taka metoda zarządzania, w której na pierwszy plan wysuwa się regularny kontakt z klientem przez cały okres współpracy. Zdobycie jego lojalności oraz zbudowanie długotrwałej więzi poprzez pogłębianie i podnoszenie jakości wzajemnych kontaktów przynosi długofalowe korzyści firmie. Regularna współpraca z danym klientem jest rozwiązaniem znacznie korzystniejszym finansowo niż inwestycja w poszukiwanie nowych klientów. Systemy crm umożliwiają dobranie właściwych narzędzi oraz działań marketingowych do odniesienia sukcesu. Jakie zalety ma oprogramowanie crm?

System CRM – co to jest?

Do czego służy system crm? Definicja crm mówi, że jest to koncepcja zarządzania, polegająca na skupieniu się na utrzymywaniu i rozwijaniu relacji ze stałymi klientami, co jest rozwiązaniem znacznie bardziej korzystnym dla firmy niż poszukiwanie nowych klientów. Dodatkowo założeniem systemu crm jest skoncentrowanie się na tych klientach, z którymi współpraca przynosi największe zyski. Istotna jest także regulacja procedur współpracy z klientem i zebranie w jednym miejscu oraz historii oraz szczegółowych informacji dotyczących wspólnych relacji biznesowych. Odpowiednia strategia crm pozwala na określenie, czy pozyskanie klienta jest opłacalne dla firmy, jak wiele czasu zajmuje jego obsługa oraz jakie są koszty jego pozyskania. Dzięki temu możliwe jest opracowanie najkorzystniejszej dla obu stron formy współpracy, spełniając oczekiwania klientów.

Customer Relationship Management – zarządzanie relacją z klientem

Podstawową zaletą systemu crm jest właśnie zebranie w jednym miejscu oraz usystematyzowanie wszelkich informacji i procedur, dotyczących stałych oraz potencjalnych klientów. Skuteczne rozwiązania crm należy dostosować indywidualnie do każdego klienta, ze względu na zróżnicowane wymagania. Jest to bardzo czasochłonne i skomplikowane, na szczęście z pomocą przychodzi najnowsza technologia. Programy crm umożliwiają gromadzenie i przechowywanie wszelkich danych, dotyczących klienta i historii współpracy z nim. Dzięki oprogramowaniu crm można prowadzić wymianę korespondencji z najbardziej opłacalnymi partnerami biznesowymi, przekazywać im oferty czy zarządzać handlowcami. Zarówno klasyczny, stacjonarny jak i mobilny crm służy do utrzymywania klientów i kontaktów z każdym z nich – dzięki jego zastosowaniu można być pewnym, iż żaden z nich nie zostanie pominięty.

Systemy CRM – możliwości oraz funkcje

Systemy crm wciąż są rozwijane, by zapewnić jak najlepszą współpracę z partnerem biznesowym. Wciąż pojawiają się nowe funkcje, dzięki którym programy do zarządzania relacjami z klientem, takie jak dla przykładu ITCube, są jednymi z najlepszych tego typu aplikacji na rynku. Jest on przydatny zarówno dla niewielkich firm, które w bazie mają kilkuset klientów, jak i dla dużych korporacji. Dzięki programowi wszystkie systemy zarządzania relacjami z klientem znajdują się w jednym miejscu. Podstawowy moduł zawiera dane klientów, zbiór danych kontaktowych wraz z samodzielnie zdefiniowanymi informacjami dodatkowymi, ważnymi dla firmy. Sam program umożliwia prowadzenie i archiwizowanie wszelkiej dokumentacji, prowadzenie kartoteki usług i promocji czy wykorzystanie wbudowanego kreatora do tworzenia ofert, dostosowanych do oczekiwań klienta. Zgromadzone w programie dane mogą posłużyć do analizy wyników, jaki przyniosły kampanie marketingowe lub oceny, jak zmieniają się szanse sprzedaży. Wiecej informacji na temat tej aplikacji CRM można znaleźć pod adresem https://itcube.pl/crm.

Oprogramowanie CRM dla firmy

W systemie crm analizowana jest nie tylko współpraca z klientem, ale również działalność działu sprzedaży. Oceniać można efektywność poszczególnych pracowników, jak i całych działów – można sprawdzić, jak wpływa na wydajność i obsługę klienta praca zdalna,  jak wygląda statystyka spotkań i kontaktów z klientem, ich efektywność i charakter. Wdrożenie systemu crm zapewnia poświęcenie partnerom biznesowym odpowiedniej ilości czasu i regularny kontakt, zoptymalizowanie procesów sprzedażowych poprzez skrócenie czasu wyszukiwania informacji, a także wydajniejszą obsługę posprzedażową. Wykorzystanie rozwiązań crm znacznie ułatwia także przygotowanie nowych pracowników do pracy w zespole sprzedażowym.

CRM – korzyści z zastosowania systemu

Często zdarza się, iż dane klientów są rozproszone po różnych działach, co uniemożliwia przeprowadzenie analizy jego potrzeb. Wykorzystanie programu crm umożliwia zebranie danych w jednym miejscu i optymalne ich wykorzystanie, a system informatyczny ułatwia do nich dostęp poszczególnym działom firmy. Zarówno zdobywanie nowych klientów, jak i utrzymanie starych jest dzięki temu znacznie prostsze. Narzędzia crm pozwalają także na analizę działań marketingowych i kontynuowanie tych najefektywniejszych, a rezygnację z działań nie przynoszących oczekiwanych sukcesów. Wykorzystanie systemów crm umożliwia znaczne zmniejszenie biurokracji i skupienie się pracowników na relacjach z klientem oraz ich spersonalizowanie w celu indywidualnego doboru ofert. W miarę rozwoju firmy baz danych klientów będą się powiększać, a system crm jest rozwiązaniem, pozwalającym na tym bez problemu zapanować.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

1 Komentarz

  1. Bardzo ciekawy artykuł! Polecam program Bitrix24, można skorzystać z bezpłatnej opcji systemu, i sprawdzić wszystkie jego funkcje, jest dla nieograniczonej liczby użytkowników. A jeżeli chodzi o wdrożenia, to ITrix, partner bitrix, zawsze szybko odpowiada na zapytania, odpisuje nawet w weekend, jeśli chodzi o jakość wdrożenia to jesteśmy bardzo zadowoleni

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię