Nowoczesne systemy kolejkowe spotykamy wszędzie, gdzie duży ruch klientów, gości czy petentów wymaga dobrej organizacji kolejności obsługi. Wśród wartych uwagi rozwiązań są kolejkomaty i systemy kolejkowania Dasoft. Kiedy ich wdrożenie się opłaci?
Elektroniczne systemy kolejkowe umożliwiają efektywne i automatyczne zarządzanie kolejkowaniem oczekujących w miejscach o zwiększonym przepływie osób. Kolejkomaty znajdują zastosowanie w restauracjach szybkiej obsługi, urzędach, placówkach pocztowych, szpitalnych oddziałach ratunkowych oraz sklepach i bankach. Niwelują potrzebę stania oczekujących w długiej kolejce – wystarczy, że klient śledzi komunikaty na ekranie.
Płynna i ustandaryzowana obsługa bezsprzecznie wpływa na wzrost poziomu zadowolenia klientów. Pozytywne doświadczenia obniżają poziom stresu osób oczekujących, co przekłada się na ich większą przychylność wobec ewentualnych ofert składanych przez pracowników. Wykorzystanie elektronicznych systemów kolejkowania w bankach czy obiektach handlowych wpływa pozytywnie na końcową decyzję zakupową konsumenta.
Dużą zaletą systemów kolejkowych jest również zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w obliczu zagrożenia epidemicznego. Ludzie nie muszą stać w kolejce, gdzie pomiędzy osobami zazwyczaj nie jest zachowana bezpieczna odległość. Wystarczy, że klient pobierze swój numerek z kolejkomatu i uda się do miejsca oczekiwania. W artykule szerzej opowiemy o zaletach systemów kolejkowania i podpowiemy, kiedy ich wdrożenie jest opłacalne.
W jaki sposób systemy kolejkowe mogą przynosić oszczędności?
Nie ulega wątpliwości, że uruchomienie kolejkomatów w miejscach o zwiększonym przepływie obsługiwanych osób niesie za sobą szereg korzyści – również tych finansowych. W jaki sposób systemy kolejkowe mogą przynosić oszczędności?
- Zastosowanie kolejkomatu redukuje czas oczekiwania w kolejce, dzięki czemu klienci mogą poświęcić więcej czasu na skorzystanie z usług firmy lub zapoznanie z ofertą.
- Wdrożenie elektronicznego systemu kolejkowego redukuje koszty operacyjne związane z obsługą oczekujących średnio o 35%.
- Uruchomienie kolejkomatów wymiernie wpływa na doświadczenia klientów, przekładając się na wzrost zadowolenia z obsługi o 25%!
Zastosowanie elektronicznych systemów kolejkowania Dasoft sprawia, że klienci zauważają, iż firma, z której produktów i usług korzystają, docenia ich czas. Redukując konieczność poświęcania go na stanie w kolejce, budujesz pozytywny wizerunek marki.
Wdrożenie kolejkomatów to nie tylko wyraźnie większa satysfakcja z procesu obsługi klienta w lokalu usługowym, sklepie, banku czy urzędzie miejskim. To także większe prawdopodobieństwo powrotu konsumenta, a w konsekwencji duża szansa na zbudowanie dobrej relacji z marką. Wszystko dzięki usprawnieniu procesu oczekiwania na obsłużenie, bez potrzeby stania w tradycyjnej kolejce, co często generuje niepotrzebny stres.
Implementacja zaawansowanych systemów kolejkowych to również optymalizacja wykorzystania czasu pracy zespołu. Pracownicy działu obsługi klienta nie muszą już poświęcać swoich cennych zasobów czasowych i energetycznych na zarządzanie procesem oczekiwania na obsłużenie. Wszystkim zajmuje się w pełni zautomatyzowany, cyfrowy system kolejkowania. Pracownik może skupić się na tym, co najważniejsze – obsłudze klienta.
Warto wspomnieć, że elektroniczne systemy kolejkowania Dasoft umożliwiają również monitorowanie oraz analizowanie liczby interesantów. Na podstawie zdobytych w ten sposób danych może podejmować trafniejsze decyzje biznesowe i optymalizować koszty.
W jakich sektorach wdrożenie systemów kolejkowych jest szczególnie opłacalne?
Wiesz już, że nowoczesne kolejkomaty zdecydowanie podnoszą poziom obsługi klientów wpływając na ich zadowolenie. Ich zastosowanie buduje pozytywny wizerunek marki. W jakich sektorach wdrożenie systemów kolejkowych jest szczególnie opłacalne?
- Placówki medyczne – stres wywołany wizytą u lekarza czy przybyciem na Szpitalny Oddział Ratunkowy nie jest sprzymierzeńcem chorego. Niwelacja konieczności stania w kolejce oczekujących, dzięki kolejkomatom, wpłynie na poziom zadowolenia pacjentów.
- Dworce i lotniska – obiekty dworcowe i hale lotniskowe to miejsca, gdzie bez wątpienia mamy do czynienia z wysokim natężeniem ruchu przez całą dobę. Właśnie tam pomocne okazują się elektroniczne systemy kolejkowania.
- Banki – rozmowy z przedstawicielami instytucji bankowych potrafią się przedłużać, szczególnie gdy chodzi o produkty kredytowe czy oszczędnościowe. Zastosowanie kolejkomatu pozwala uwolnić klientów od konieczności oczekiwania w kolejce.
- Sklepy – obiekty handlowe, takie jak duże galerie czy sklepy wielkopowierzchniowe również mogą zmagać się z problemem potrzeby obsługi długich kolejek. W tym przypadku również sprawdzą się systemy do zarządzania oczekującymi klientami.
- Urzędy – instytucje rządowe czy miejskie, w których petenci załatwiają niezbędne do wydania rozmaitych pozwoleń i dokumentów formalności, również są miejscami, gdzie elektroniczne systemy kolejkowe ułatwiają obsługę.
Innowacyjne systemy kolejkowania klientów znajdują zastosowanie wszędzie, gdzie zachodzi konieczność efektywnej obsługi dużej liczby oczekujących w dynamicznym środowisku. Kolejkomaty spotkamy też na uczelniach wyższych oraz w restauracjach szybkiej obsługi.
W których prywatnych sektorach wdrożenie kolejkomatów przynosi największe oszczędności?
Osoby zarządzające przedsiębiorstwami oraz właściciele firm również powinni rozważyć uruchomienie systemów kolejkowych w swoich siedzibach. W których prywatnych sektorach wdrożenie kolejkomatów przynosi największe oszczędności?
Przede wszystkim elektroniczne systemy kolejkowe przynoszą oszczędności finansowe w placówkach gastronomicznych, aptekach, drogeriach, sklepach oraz punktach serwisowych. Zapobiegają tworzeniu się chaotycznych kolejek, umożliwiając sprawne zarządzanie grupą oczekujących na obsługę klientów. Wystarczy, że klient pobierze druczek z kolejkomatu i będzie śledził komunikaty na ekranie systemu w oczekiwaniu na wywołanie znajdującego się na nim numeru.
Oszczędności z wdrożenia systemów do kolejkowania są zauważalne w restauracjach, gdzie zachodzi potrzeba oczekiwania na przygotowanie posiłku. Wymierne korzyści finansowe oraz sympatię klientów mogą w ten sposób zyskać także właściciele punktów serwisowych – warsztatów mechanicznych czy serwisów rowerowych. Kolejkomaty sprawdzą się wszędzie tam, gdzie klienci muszą oczekiwać na obsługę.
Systemy kolejkowe firmy Dasoft – dlaczego warto rozważyć ich wybór?
Jednym z wiodących rozwiązań w zakresie automatycznej obsługi klienta są systemy kolejkowe firmy Dasoft. Dlaczego warto rozważyć ich wybór? Przede wszystkim ze względu na bogate doświadczenie i rozbudowane portfolio produktowe. Dostawca oferuje kilka systemów, włącznie z możliwością dostarczenia rozwiązań „szytych na miarę”.
Jeżeli szukasz sprawdzonego dostawcy kolejkomatów, wybierz systemy kolejkowe firmy Dasoft! Skontaktuj się z ich konsultantem i zobacz, jak wdrożenie systemu kolejkowania klientów pomoże Ci w podniesieniu jakości obsługi oraz optymalizacji procesów.