Tworzenie stron www dla e-commerce – jak powinna wyglądać i działać strona sklepu internetowego

Coraz więcej konsumentów korzysta z usług sklepów internetowych – zwłaszcza teraz, gdy zakupy w sklepach stacjonarnych wiążą się z pewnymi ograniczeniami. Równocześnie rośnie też konkurencja w e-commerce. Aby wyróżnić swój sklep, musisz mieć nie tylko atrakcyjną ofertę, ale też nowoczesną, sprawnie działającą stronę. Sprawdź, na co zwrócić uwagę przy tworzeniu strony www, aby użytkownicy chcieli na nią wracać.

Sklep internetowy w telefonie – strona dopasowana do urządzeń mobilnych 

Wyścig między urządzeniami mobilnymi i komputerami o to, które urządzenia zyskają największą popularność wśród internautów, trwa. Na prowadzenie zaczynają wychodzić jednak smartfony i tablety. Użytkownicy internetu coraz chętniej wykorzystują urządzenia przenośne do korzystania z internetu – także do robienia zakupów. W związku z tym, jeśli chcesz, by Twój sklep internetowy liczył się w branży e-commerce, musisz zadbać o wersję RWD swojej witryny. 

Jeśli strona www sklepu nie będzie dopasowana do niewielkich wyświetlaczy urządzeń mobilnych, zawarte na niej treści, elementy graficzne, nawigacja czy przyciski będą wyświetlać się niepoprawnie, a do tego mogą wczytywać się bardzo długo. Korzystanie z takiej witryny jest dalekie od ideału i możesz mieć pewność, że użytkownicy prędzej opuszczą Twój sklep, niż cierpliwie zaczekają, aż wszystko się wczyta. Strona sklepu internetowego po prostu musi być dopasowana do urządzeń mobilnych.

Tworzenie stron www a certyfikat SSL – czy bezpieczeństwo ma wpływ na decyzje konsumenckie?

Podczas zakupów w sklepie internetowym użytkownicy podają swoje dane –imię i nazwisko, adres, nr telefonu i nr karty kredytowej, a także wpisują dane logowania do serwisów bankowych. Aby zachować najwyższy stopień bezpieczeństwa i zabezpieczyć poufne informacje, warto skorzystać z certyfikatu SSL. Świadczy on o szyfrowaniu połączenia między użytkownikiem a serwerem i informuje użytkownika, że jego dane nie dostaną się w ręce osób trzecich. Co istotne, Google oznacza strony bez takiego certyfikatu, jako niebezpieczne.

Świadomość konsumentów rośnie, dlatego wielu użytkowników zrezygnuje ze zrobienia zakupów w sklepie online, jeśli będzie widzieć, że jego właściciele nie dbają o bezpieczeństwo danych. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja witryna jest odpowiednio zabezpieczona, do tworzenia strony www zatrudnij specjalistów w tej dziedzinie, np. z agencji marketingowej adcookie.pl

Sprawna, intuicyjna i funkcjonalna strona sklepu internetowego

Aby użytkownicy chcieli robić zakupy w Twoim sklepie internetowym, musisz zadbać o ich wygodę. Strona powinna działać sprawnie i szybko, a także być przejrzysta i nowoczesna. Wszystkie produkty powinny być podzielone na kategorie, a poruszanie się między poszczególnymi podstronami powinno być łatwe i intuicyjne. Użytkownicy powinni mieć też możliwość filtrowania wyników wyszukiwania ze względu na najistotniejsze cechy. Grafiki w sklepie muszą prezentować produkty w sposób atrakcyjny i przejrzysty – tak, by każdy mógł obejrzeć przedmiot z kilku stron i przyjrzeć się detalom. Opisy produktów muszą być konkretne, ale dobrze opisywać ofertę. Do tego warto, by były odpowiednio nasycone dobrze dobranymi frazami kluczowymi. 

Podczas tworzenia strony www zawsze myśl o odbiorcach – Twoja witryna powinna być dopasowana do ich potrzeb. Musi być dla nich wygodna, przejrzysta i łatwa w obsłudze. Atrakcyjna witryna zachęci użytkowników do powrotu do sklepu i będzie miała korzystny wpływ na wzrost sprzedaży.

Ostatnie Wpisy

Jak stylizować koszulki POLO? Poradnik

Koszulka polo jest częścią garderoby, jaką powinien mieć w swojej szafie każdy mężczyzna. A najlepiej od razu zaopatrzyć się w kilka modeli....

Dlaczego drony DJI Mavic są lubiane przez profesjonalistów?

Fotografia, czy filmowanie z drona to dzisiaj standard w przypadku profesjonalnych fotografów i filmowców, ale często wykorzystywana jest także przez geodetów, archeologów,...

Oświetlenie magazynu i jego wymagania

oświetlenie do magazynu

Co to jest marketing afiliacyjny?

Od wielu lat można zaobserwować duże zainteresowanie marketingiem afiliacyjnym, który można wykorzystać między innymi do spieniężenia ruchu na stronie internetowej. Na czym jednak polega afiliacja...

Automatyczna analityka e-commerce – co zyskasz i czego się dowiesz?

E-commerce nieustannie zwiększa swój udział w sprzedaży detalicznej, co oznacza, że z rosnącym potencjałem rośnie także konkurencja, dlatego trzeba się na nią...

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię