Ulotki biznesowe – jak powinny wyglądać?

Proste narzędzie reklamowe przyciągające uwagę odbiorcy – tak w skrócie można zdefiniować ulotkę. Choć marketing internetowy święci w ostatnich latach triumfy, z tradycyjnych form promocji wciąż korzysta wielu przedsiębiorców. Kluczem do sukcesu jest jednak odpowiedni projekt ulotki biznesowej. Na co zwrócić szczególną uwagę?

Fenomen ulotki biznesowej – na czym polega?

Ulotka to zwykle niewielki kawałek papieru, który za sprawą odpowiedniego projektu może zdziałać cuda. Przemyślana grafika i ciekawa, zwięzła treść mogą skutecznie zachęcić klienta np. do zakupu reklamowanego produktu lub odwiedzenia sklepu. To cenne narzędzie o dużym zasięgu działania. Dzięki ulotce można przyciągnąć uwagę klienta i szybko przedstawić mu korzyści płynące z oferowanej przez nas usługi czy produktu. Co więcej, jest to nośnik reklamowy dostępny w stosunkowo niskiej cenie – nawet przy dużym nakładzie.

Ulotki w profesjonalnym wydaniu

Zaprojektowanie ulotki biznesowej warto zlecić profesjonalnym grafikom. Dzięki znajomości zasad psychologii kolorów oraz trendów panujących na rynku są oni w stanie stworzyć estetyczne, przemawiające do klienta materiały reklamowe. Jednym z lepszych firm działających w tej branży jest studio graficzne Fesido. Nowoczesne studia oferują swoim klientom dużą elastyczność, kompleksowość usług i sprawną komunikację na każdym etapie tworzenia projektu. Dzięki temu projektowana ulotka jest starannie dopracowana i dopasowana do potrzeb klienta. W efekcie może ona lepiej zachęcić go do zakupu lub skorzystania z oferowanych usług.

Forma i treść – razem, a nie osobno!

Forma

Pierwszym etapem projektowania ulotki powinno być określenie celu, jaki chcemy osiągnąć. Wpływa on bowiem istotnie na wygląd ulotki i to, jaką treść warto na niej umieścić. Ważny jest także sposób dystrybucji ulotek – czy będą przekazywane potencjalnym klientom z ręki do ręki, czy zostaną wyłożone w miejscu, skąd zainteresowane osoby będą mogły same je zabrać. Format ulotki zależy od długości tekstu, jaki się na niej pojawi, jednak nie warto przesadzać, ponieważ poręczność ulotki jest jedną z jej największych zalet. Najpopularniejsze formaty ulotek biznesowych to:

  • ulotka A5 (148 x 210 mm);
  • ulotka DL (99 x 210 mm);
  • ulotka A6 (105 x 148 mm);
  • ulotka kwadratowa (120 x 120 mm).

Nietypowy kształt i format ulotki mogą również dodatkowo zwracać uwagę i zachęcać do zapoznania się z nadrukowaną treścią.

Treść

Atrakcyjne grafiki i przykuwające wzrok kolory mają ogromne znaczenie. Jeśli ulotka została dobrze zaprojektowana pod każdym względem, będzie skutecznie zachęcać odbiorcę do z góry określonego działania. W treści ulotki najbardziej liczy się język korzyści. Dzięki niemu potencjalny klient lub partner biznesowy zrozumie, co zyska, korzystając z reklamowanych usług.

Ulotki często rozdawane są na ulicy lub innych miejscach publicznych, które potencjalni klienci odwiedzają czasem okazjonalnie i które często przemierzają w pośpiechu. Z tego powodu najważniejsze jest pierwsze wrażenie, jakie wywrze ulotka. Aby osiągnąć jak największą skuteczność, stosuje się:

  • chwytliwe nagłówki;
  • bezpośrednie zwroty do odbiorcy;
  • infografiki;
  • intrygujące kolory;
  • zdjęcia i grafiki wysokiej jakości.

Graficy z Fesido i innych profesjonalnych studiów wiedzą, że estetyczne i przyciągające uwagę ulotki biznesowe to jeden z najskuteczniejszych sposobów na to, by marka zaistniała na rynku. Odpowiednio zaprojektowane ulotki mogą przełożyć się na realne zyski dla firmy i podniesienie jej renomy. Atrakcyjny, przejrzysty i czytelny projekt ulotki to doskonały wyróżnik marki na tle konkurencji. Warto zatem zadbać o to, by reklama prezentowała się estetycznie oraz była przejrzysta, a jednocześnie unikalna.

Ostatnie Wpisy

Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz!
Podaj swoje imię